תכונה לקראת הילולת הרה"ק משאץ לונדון זי"ע

לקראת הילולת הרה"ק רבי שלום משאץ לונדון זי"ע יעלו המונים לפקוד את ציונו הק' בבית החיים בלונדון מקום המסוגל לישועות רבות - ניתן להעביר שמות לתפילה בציון הק' ע"י מוסדות מעליץ שבנשיאות נכדו כ"ק האדמו"ר שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קרוב לששה עשורים חלפו, מאז אותו יום מר ונמהר, שבו עלתה נשמתו הטהורה של כ"ק רבינו הקדוש רבי שלום מאסקאוויטש זי"ע אבדק"ק שאץ, בן כ"ק הרה"ק רבי מרדכי יוסף משה זי"ע, השמימה. בקרב המבוגרים שבין תושבי לונדון – בירת אנגליה, שבקרבה התגורר ובה אף נטמן, עדיין חקוקה דמותו הגדולה והקורנת של רבינו. חלקם, זכו להסתופף בצלו וליהנות מאורו הגדול ומזכירים תמיד את שמו, בערגה ובסילודין.

אך גם מי שלא זכה להכירו, הרי שכיום, כבר נפוץ שמעו של רבינו הקדוש על פני רחבי תבל. אלפי יהודים, כבר טעמו מצופם של דברי תורותיו הקדושים, המכונסים בספריו: 'אור גנוז' 'שבת שלום' ו'דעת שלום' כמה חלקים, והתחזקו בגינם בתורה ויראת שמים, בעבודת השי"ת ובחסידות. אבל במיוחד נודע שמו, בגין הניסים הגלויים והמופתים למכביר, להם זכו פוקדי ציונו הקדוש, בבית העלמין אשר בשכונת 'הענפילד' בלונדון.

זרם בלתי פוסק של סיפורים, כבר שוטף מזה שנים ארוכות, את שולחנם של מוסדות מעליץ בארה"ק ומערכת העלון 'נשמת שלום' שיוצא לאור לרגל ההילולא, כ"ב טבת הקרוב, מידי יהודים רבים שהתפללו ב'ציון' והתחייבו לקחת על שכמם קבלה טובה ולשפר את מעשיהם, כדרישת רבינו בצוואתו המפורסמת ולאחר מכן, חוו ישועות שלא כדרך הטבע. אין כמעט יהודי שהזדמן לאנגליה ובוודאי אם מדובר בתושב המקום, שלא פקד לפחות פעם אחת את קברו של רבינו, כדי להעתיר עבור הכלל והפרט ואשר לא נושע במהרה…

הצוואה הקדושה

בטרם נביא כמה שביבים מתוך מסכת הישועות, הנה הקטע הרלוונטי והמצמרר מתוך הצוואה, לטובת הציבור ולזיכוי הרבים:

…"עוד זאת אומר בעניי, ידוע שתמיד רציתי להשיב רבים מעוון ולפעמים ב"ה עלתה בידי כהוגן, רצוני בזה אי"ה גם אחרי פטירתי מן העולם הזה השפל לג"ע. והיינו כן, מי שיצטרך ישועה ורפואה לו או לזולתו ילך על קברי ויעשה כזה, בבואו (טוב אם אפשר ביום שישי ערב ש"ק בבוקר) ידליק נר אחד עבור הנשמה שתלך ותודיע לי כי אני מתבקש. אז ידליק 2 נרות עבורי ויאמר המבוקש והשמות ברור שאלך לאבותיי הקדושים שהם יעוררו רחמים לישועה ורפואה, אבל בתנאי כפול: שהמדובר או זולתו יבטיח לי להיטיב דרכו לשמים בדבר אחד, מי שחנותו פתוחה בשבת קודש יבטיח לי שיסגור, מי שהיה מגלח זקנו בתער באיסור יעשה עתה במספריים…, איש בן תורה שאינו לומד יבטיח שמעתה ילמד בכל יום ויום ודוקא גמרא, וכדומה כל אחד יבטיח איזה דבר טוב להטיב מעשיו. אז אי"ה אראה להשתדל לעורר רחמים".

בעיקר, ראוי לשים לב לפסקה הבאה שמלמדת, שעל המתפלל לעמוד מאחורי התחייבותו ולקיימה במלואה ללא סייג: "אבל זאת ידעו כל הבאים אלי ויבטיחו כנ"ל, לקיים מוצא שפתיהם, לא לשטות אותי לשעתו ח"ו ח"ו כי אז אהיה ברוגז גדול ודי בעוה"ר ברמאות שיש בעוה"ז – אך לא בעולם הבא שהוא עולם האמת"…

ספר, סופר וסיפור…

הסיפור הבא, הגיע אלינו מפי בעל המעשה (שמו , כמו יתר המספרים, שמור במערכת).

מלאכת הסת"ם, מלאכת קודש היא. כל בר ישראל, נזקק לסופר לפחות פעם-פעמיים במהלך חייו. אם זה בהזמנת תפילין, מזוזה, או מגילה. ישנם גם לא מעטים, שמזמינים ממנו ספר תורה, לעילוי נשמת יקיריהם או סתם כך, כדי לקיים מצוות 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת' אשר בתרי"ג המצוות.

מטבע הדברים ולרוב, מעדיף הסופר הזמנת כתיבת ספר תורה, שכתיבתה מתפרשת על פני שנה תמימה, בדרך כלל. כך, יש לו שקט כלכלי ואינו צריך להוגיע את מוחו ולהיות מוטרד בכל בוקר או שבוע מחדש, מי יהיה הלקוח הבא, מה יזמין וכמה ישלם ובעיקר, האם זה יספיק להוצאות הבית…

הסופר סת"ם, שעמו התרחשה הסיפור הבאה, הינו מומחה במקצועו. למרות שמו הטוב, הניסיון רב השנים והמיומנות שאותה רכש בעמל, הרי שאירע ובמשך תקופה ארוכה, אף אחד לא פנה אליו בהזמנת כתיבת ספר תורה. בהזמנות הבודדות שהגיעו אליו, מקרב יתר כתבי הקודש, לא היה עדיין די, כדי לכלכל את משפחתו די הצורך.

באחד הימים, גלגל הסופר שיחה עם נוות ביתו, על מצב הפרנסה בבית. בני הזוג, שהיו יראי שמים מופלגים, הבינו שעליהם לטכס עצה ולחפש מזור רוחני בו עליהם להתחזק. על שולחן 'הדיונים', שהללו פתחו, עלתה צוואתו של רבינו הקדוש משאץ זי"ע ובו הבטחתו, כי מי שיקבל על עצמו להשתפר, יהיה רבינו למליץ יושר עבורו. לאחר 'בדק הבית' שערכו, הגיעו השניים למסקנה, כי כנראה שבכל הנוגע ל'הודיה להשי"ת', על כל הטוב שגמלם עד כה, הרי שעדיין ה'הודיה' לוקה בחסר וכי זהו התחום שאותו עליהם לחדד ולחזק עוד יותר.

על אתר, קיבלו כל אחד מהם החלטה מעשית. "אני לוקח על עצמי בלי נדר, לברך ברכת המזון בכוונה יתירה ומתוך הסידור, כנאמר בספרים הקדושים" הכריז הבעל בקול. "ואני", השלימה רעייתו, "אשתדל בעזרת ה' לכוון במיוחד בברכת 'הודאה' שבתפילת שמונה עשרה". אבן נגולה כעת מעל ליבם, שצפונותיו כנראה לחשו להם, כי קרובה ישועתם לבוא. מיד לאחר מכן, צלצל הסופר לבית דודו שמתגורר בלונדון וביקש ממנו, לצאת בשמו ובשליחותו לציון רבינו ולהזכירו לטובה ולברכה. הדוד, נעתר לבקשה ולא איחר לבצע את המטלה שהוטלה עליו.

"כבר למחרת היום, התקשר אלי סוחר סת"ם והזמין אצלי ספר תורה"… מעיד הסופר בעיניים דומעות וכשכולו נרגש, באוזני המערכת…

הסידור שהציל

היה זה בחודש אדר אשתקד. מהדורות החדשות של ערוצי התקשורת העולמית, לא חדלו לעסוק במאורעות הדרמטיים, שהתרחשו בעת ובעונה אחת, בבריסל בירת בלגיה. שלושה פיגועי התאבדות בשני אתרים שונים. בנמל התעופה של בריסל, אירעו שני פיגועי התאבדות, וכשעה וחצי לאחר מכן התרחש פיגוע התאבדות בתחנת הרכבת של בריסל. בשני הפיגועים נרצחו 32 אנשים ונפצעו יותר מ-300 בני אדם. ארגון הטרור המדינה האסלאמית המוכר בשם 'דאעש' נטל אחריות לפיגועים.

בין הפצועים בטרמינל, היו גם כמה אברכים תושבי ארץ ישראל, שהשתתפו בשמחה משפחתית באנטוורפן הבלגית והיו בדרכם לחזור ארצה. האברכים שלנו נפצעו קשות והובהלו לבתי החולים בעיר להמשך טיפול. מצבם היה חמור למדי.

באורח אקראי לחלוטין, שבועות מספר, לפני הפיגוע המחריד האמור, פנה אחד האברכים הנ"ל למערכת עלון 'נשמת שלום', לאחר שהעלון הגיע לידיו והוא התרשם עמוקות מצוואת רבינו שצוטטה בו בהרחבה וביקש לשגר 'קוויטל' עם שמו, כדי להזכירו לטובה על ציון רבינו בנושא מסוים. כמתחייב מצוואת רבינו, הרי שהלה קיבל על עצמו לקרוא בקביעות את 'קריאת שמע' מתוך הסידור. מכיוון שהאברך שלנו חשש, שמא יזדמן פעם למקום שבו לא ימצא סידור ובפרט בדרכים, הוא נשא עמו בקביעות סידור 'מנחה מעריב' זעיר, כדי שלא להחמיץ אף פעם את יישום ה'קבלה'…

מצבו של אברך זה, היה קשה במיוחד. הוא היה שרוע על מיטת חוליו ללא הכרה, מחובר למכונת הנשמה ומוקף בסוללת רופאים ואחיות, שהיה פסימיים באשר לעתידו. בעצת עסקני רפואה, הוחלט להטיסו ארצה, להמשך טיפול באחד המרכזים הרפואיים.

בסייעתא דשמיא ולאחר אין ספור תפילות ונחלי דמעות שנשפכו כמים עבורו, בידי כלל ישראל, הקיץ החולה מתרדמתו העמוקה. אט אט, הוא הצליח לחזור לעצמו ולשחזר את אותם רגעים טראומטיים שחווה.

מתברר, כי הוא ניצב יחסית סמוך לאחד המחבלים. כאשר זה הפעיל את מזוודת הנפץ שהייתה עמו, ואז, פרצה אש תופת שכילתה את כל מה שנקרה בדרכה. גם מיודענו האברך שהחזיק בידו במזוודה שבה היו חפציו האישיים, נפגע ונדבק בלהבות. זקנו ופאותיו וכמובן בגדיו, היו למאכולת אש. הכוויות היו נוראיות. שלא לדבר על המזוודה, שהפכה לגוש של פחם ואפר. פריט אחד שהיו בכיסו, ניצל ושרד את הזוועה. ניחשתם נכון. היה זה הסידור היקר…

"איפה הסידור ששמר עלי והציל אותי ממוות?" שאל החולה את בני משפחתו שסעדו אותו והקיפו את מיטת חוליו. זה מה שהיה חשוב לו כעת… הסידור למותר לציין, אופסן בביתו בינתיים, אבל מיודענו לא ויתר וביקש לנשק את הסידור הקדוש. הוא כמובן לא שכח לרגע, בגין מה הוא החזיק אותו בכיסו…

הקבלה שהתקבלה

טלפון המערכת צלצל לפני כחודשיים. על הקו, בחור תושב שוויץ, ששח בהתרגשות כי הוא התארס בשעה טובה ומוצלחת, בזכות רבינו הקדוש. לאחר ברכת מזל טוב חמה ולבבית, התבקש החתן לגולל את פשר הישועה שחווה ואת הזיקה שלו, לרבינו.

"אני בסך הכול בן עשרים אמנם" פתח הלה בסיפורו, "אך נמנה בין תלמידי ישיבה גדולה מסוימת, שתלמידיה מתארסים בגיל צעיר מאד. בישיבתנו רווחת תדמית לא מוצדקת, כי בחור שהגיע לשיעור השלישי המכונה 'קיבוץ' וטרם זכה להתארס, נחשב כ'סוג ב', ומשמעו, שהוא כנראה לא מוצלח ואיכותי דיו… שהרי אילולא כן, היה כבר נחטף בעת לימודיו ב'שיעורים' הקודמים… לצערי, נמניתי על חסרי המזל, שזיווגם לא נמצא… בחודש אב האחרון, פגשתי את אחד מעמיתיי, אברך אב לילד, שהחל 'להציק' לי בשאלות: 'נו, מה יהיה אתך?'… כאילו שהדבר תלוי בי ולא בתפילות למזווג הזיווגים שיושב במרומים וטווה את הקשרים…

"בשלב מסוים, התבטא ידידי ואמר לי: 'אתן לך עצה נפלאה. קום וסע ללונדון והשתטח על הציון של רבינו הקדוש משאץ. בטוחני כי הישועה תבוא מיד לאחר מכן'. בנוסף, הוא גם נתן לי מספר טלפון של רב חשוב בארצנו הקדושה, שנוסע תכופות לציון רבינו ו'מביא משם ישועות במלוא חופנים', כדי להתרשם בעצמי מכוחו הנשגב של הצדיק.

"מכיוון שלא היתה זו הסגולה הראשונה שהוצעה לי", ממשיך הבחור לספר, "וכיוון שכבר נקטתי ברבות מהן ועד כה, אף אחת לא הועילה לי, גיליתי קצת אפיקורסיות… ואמרתי לו באירוניה מהולה בעצב: כבר חדלתי להאמין בסגולות. הן לא תקפות ויעילות בכל הנוגע אלי…

"אבל האברך לא הרפה. 'כאן, זה שונה'. הוא שב וניסה לשדל אותי. 'זוהי לא סגולה גרידא, עוד אחת, מתוך אין ספור שכאלה… פה מדובר ב'קבלה טובה' שעליך לקבל על עצמך, שיש בכוחה בלבד, כדי להמתיק לך את הדינים. על אחת כמה וכמה, כשמדובר בהבטחה של צדיק כה נשגב כרבינו משאץ, שמבטיח כי יפעל עבורך ישועה, אם תממש את התחייבותך. מה יש לך להפסיד?"

"שוכנעתי חלקית, למען האמת. הסכמתי אמנם לנסוע להתפלל על הציון, אך חששתי לקבל על עצמי החלטה מסוימת, מחשש שלא אוכל לעמוד בה לאורך זמן. לא חסר לי שרבינו עוד יקפיד ויכעס עלי ואז יצא שכרי בהפסדי… הבעתי את לבטיי בקול באוזני ידידי. אבל הוא לא ויתר.

'גם לכך, יש לי עצה', השיב לי. 'התנה את קבלתך מראש לזמן מוגבל ולא לצמיתות, ובכך אין לי ספק, תוכל לעמוד ולהגשים'. לפיתיון הזה, כבר לא יכולתי לסרב. הסכמתי. מיד לאחר השיחה, טלפנתי לאותו רב כדי להתרשם באופן אישי מהאמור. הרב סיפר לי, כי בכל עת שהוא זקוק לישועה כלשהי, הוא טס ללונדון, משתטח על קבר רבינו, מקבל על עצמו החלטה טובה כלשהי ו…מיד רואה ישועות… זה נשמע פשוט ומוכח… עם הצלחות, כמו שהעולם נוהג לומר, לא מתווכחים…

"קמתי ונסעתי ללונדון, ואכן קיבלתי על עצמי החלטה טובה למשך שלושה חודשים. רק חודשיים חלפו מאז שפקדתי את הציון, וכבר זכיתי להתארס עם נערה מוצלחת ומשפחה כלבבי, ב"ה. כוחו של הצדיק אכן גדול הוא ובעז"ה אמשיך לקיים את התחייבותי, במהלך החודש שעוד נותר לי", סיים החתן בהתרגשות את סיפורו.

בתום השיחה, ניסתה המערכת לגשש אצל הבחור, האם ייאות לשתף אותה, בטיבה של אותה 'קבלה' שקיבל על עצמו. למרות שמדובר במשהו אישי לחלוטין, הרי שלאחר התלבטות קצרה, הואיל החתן לגלות את הסוד: "פשוט מאד, עד היום, במידה שלא הספקתי לומר את פרשיות הקרבנות לפני התפילה, הייתי אומר אותן בחזרת הש"ץ או לאחר מכן. הקבלה הייתה איפוא, להקפיד ולאומרה דווקא לפני התפילה, כהלכה וללא פשרות, לפחות במשך שלושת החודשים הבאים… "

לקראת כלה – פני שבת נקבלה…

מעניין לעניין, הגיע לאוזני הנהלת מוסדות מעליץ, עדות מבחור מבוגר תושב ארץ ישראל שהגיע לפרקו, מזה עידן ועידנים, שנבצר ממנו להגיע בעצמו לציון רבינו. הפתרון הפשוט היה לבקש משליח תושב לונדון, שיגיע לציון בשליחותו ולהזכיר את שמו לזיווג טוב והגון במהרה.

ההחלטה הטובה שקיבל אותו בחור, הייתה חשובה לאין ערוך, קשורה ל'זמן' אך גם מוגבלת בזמן… הוא קיבל על עצמו, להכניס את השבת בכל ערב שבת קודש, 15 דקות לפני זמן הדלקת הנרות ובכך לקיים בד בבד, בנוסף לערך הסגולי שבה, גם את מצוות 'תוספת שבת'. מכיוון שהבחור חש שלא יוכל להתמיד בכך, הוא תיחם את ההחלטה לפרק זמן של שנה בלבד.

חודש בלבד חלף, מאז שקרוב המשפחה של הבחור שלנו, פקד את הציון הקדוש והישועה הגדולה הגיעה. הבחור התארס למזל טוב ובשעה טובה ומוצלחת…

שלווה בארמונותייך

לסיום, הנה סיפור מפעים נוסף שאותו קיבלה המערכת מידי ר' נ.ש.

בקרב תושבי לונדון, מוכר ר' נ' כמחנך מפורסם, מוכר ורב פעלים. בכל חול המועד, נוהג אותו מחנך, לערוך כנס גדול לכל ילדי שכונתו, במסגרת ארגון 'משמרת השלום' העוסק כידוע בהפצת תורת מרן בעל ה'חפץ חיים' זי"ע, בנושא שמירת הלשון.

מיותר להכביר במילים, כדי לתאר באיזו לוגיסטיקה מורכבת, כרוכות ההכנות לכנס שכזה… השכרת האולם שבין כתליו מתקיים הכנס, השגת דרשנים ומרצים, הדפסת כרטיסים, כיבוד קל, מתנות לילדים, פרסומים מוקדמים וכו', הם רק חלק מתוך מארג הפעילות הנדרשת, להפקת מאורע בסדר גודל שכזה.

מכיוון שהכול היה מונח על כתפיו של אותו מחנך, אין זה פלא, שכבר בחודש אלול, הסמוך לחודש תשרי, שבו התקיים הכנס שעליו נסוב סיפורנו, הוא היה שרוי במתח, שכל העסק 'ידפוק' כהלכה. אלא, שלמרות שהוא כבר היה מנוסה בארגון כנסים אלו, מיודענו חש, כי הלחץ מוציא אותו משלוותו. אין מדובר רק בנדודי שינה ומיעוט אכילה והפרעה לעיסוקיו היומיומיים בלבד, כי אם בדבר הרבה יותר מהותי. הטרחה וההפקה הגדולה, השליכו גם על החלק הרוחני והוא התקשה להתרכז בתפילה, בלימוד ובמיוחד בהכנה לקראת הימים הנוראים, מחמת גודל העול, שעל כתפיו.

באחד מאותם בקרים מתוחים, הכריז יהודי, בבית המדרש שבו התפלל ר' נ, כי הוא מתעתד לצאת תיכף לציונו של רבינו, ב'הענפילד'. "כל מי שייתן לי עשרה לירות לצורך הוצאות הדלק, אזכיר את שמו לברכה ליד הציון", הצהיר היהודי, שככל הנראה, הפרוטה לא הייתה מצויה בכיסו באותו רגע והוא הזדקק לטובתם של אחרים בלית ברירה…

ר' נ' שההכרזה הגיעה גם לאוזניו, התעשת ומיהר להוציא את הסכום המבוקש. 'התפלל עבורי בבקשה שאזכה למנוחת הנפש', ביקש ממנו. לכאורה בקשה קטנה וצנועה, אך למען האמת ספונה בתוכה משאלה גדולה …

"אינני יודע איך להסביר את זה", העיד ר' נ' באוזני מערכת העלון 'נשמת שלום', "אבל בדיוק בשעה 11:00 השעה שבה השתטח אותו יהודי על הציון, נסכו בי רוגע, שלווה מרובה וקור רוח. כאילו ואין לי כל דאגה בעולם… השלווה הזו אפפה אותי לאורך כל התקופה, עד אחרי האירוע. יתירה מזו, נאלצתי לשהות ממש סמוך לקיום הכנס, עם קרוב משפחה בבית החולים, בגין מחלה שבגללה הוא אולץ להתאשפז. וראה זה פלא. גם לעת הזו, מנוחת הנפש הפכה לחלק מסדר יומי ועל אף שהיה עלי עוד להשלים מספר היערכויות נחוצות, הרגשתי שהכול בסדר ושום דבר לא לחוץ…המתח היה ממני והלאה…"

"אכן אין כמו התפילות בציונו של רבינו", הסיק היהודי את המסקנה, אליה הגיעו כבר רבבות אלפי ישראל.

לקראת יומא דהילולא קדישא, הנהלת המוסדות, מקבלת שמות לברכה, שיועברו על ידי שליח המוסדות אל הציון הקדוש אשר ב'הענפילד' לונדון. ובעז"ה תזכו לישועות רבות. ניתן למסור שמות לתפילה, בטלפון: 054-8536955


                                          נכדו כ"ק האדמו"ר ממעליץ שליט"א מעתיר בתפילה על הציון הק'אדמו''ר ממעליץ בציון שאץ - טבת תשע''ג 2 אדמו''ר ממעליץ בציון שאץ - תשנ''ז 1 בסעודת הילולא משאץ ע''ו 2 בסעודת הילולא משאץ ע''ו בציון זקנו - טבת ע''ה 2 בציון זקנו - טבת ע''ה 3 דברות קודש בסעודת הילולא ע''ו 2 האוהל המורחב מהר''ש משאץ זי''ע 4 מהר''ש משאץ זי''ע סעודה שאץ 4 סעודה שאץ 5 ציור של רבי שלום משאץ רבינו משאץ זי''ע 2

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי היום ההילולא של הרב משאץ זי"ע

מחר, חל יום ההילולא של הגאון הקדוש רבי יואל מושקאויטש זי"ע אדמו"ר ואב"ד שאץ, שנודע לגאון קדוש וצדיק, בעל מופת שרבים ניוושעו על ידו והיה ממעמידי הדת על תילה בלונדון הבירה עשרות בשנים ושם מנוחתו כבוד.

הגה"ק משאץ זי"ע היה גדול בכל מכמני התורה וחיבר שורה ארוכה של ספרים בכל מקצעות התורה בנגלה ונסתר, גדלותו הענקית בתורה היה לשם דבר, לצד עבודתו בקודש בתפילותיו הנרגשות ובהליכותיו בסיגופים ותעניות היה כאחד משרפי מעלה, והיה עמוד אורה למאות ולאלפים שהסתופפו בצילו.

במיוחד התפרסם בצוואתו הק שהבטיח לכל מי שיתפלל על ציונו ויקבל עליו איזה קבלה טובה יהיה לו למליץ יושר, ואכן ידוע ומפורסם מאות סיפורי מופת של ישועות שניוושעו שם כלל ישראל, וציונו הקדוש נהפך לתל תלפיות למקום תפלה ותחנונים לכלל ולפרט.

לכבוד יום ההילולא נערכים בארץ וברחבי תבל סעודות ההילולא להעלות זכרון צדיק, סעודה מרכזית תתקיים הערב בבית המדרש צאנז-טשאקאווע בראשות נכדו כ"ק אדמו"ר מטשאקאווע שליט"א וציבור גדול של גו"צ יו"ח וחסידים ואנשי מעשה שישמיעו דברי תורה ועובדות מהליכותיו בקודש.

יש מייל שאני יכול לכתוב קויטל להציון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture