ראשי הסיעות החרדיות: "כל עוד שיתוף הפעולה בנינו חזק, אנו החזקים בקואליציה"

ראשי המפלגות החרדיות השתתפו הערב בפאנל מיוחד שנערך בוועידת ש"ס בירושלים ודנו בנושאים הבוערים שעומדים על סדר היום - האפליה במוסדות החינוך, לפיד, חקירות נתניהו ושרידותה של הקואליציה וגם... על הסיכוי שביום מן הימים נראה את שתי המפלגות רצים יחד ברשימה משותפת לכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועידת ש"ס השלישית שהתכנסה הערב במלון 'רמדה' בירושלים, סיפקה כותרות לא מעטות והעניקה לציבור הזדמנות נדירה להתבונן קלות אל מאחורי הקלעים ולהיווכח כיצד מתנהלים הדברים בפוליטיקה הפנים חרדית.

הוועידה שהחלה בשעות הצהריים המוקדמות גררה אליה את צמרת ש"ס הארצית ליום עיון מרתק שנחתם ב"פאנל ראשי המפלגות החרדיות", דרעי, ליצמן וגפני. את הפאנל הנחה, שדרן הרדיו אבי מימרן.

אחד הנושאים הרגישים יותר שנדונו בפאנל היה נושא האפליה במוסדות החינוך במגזר החרדי, הדברים קיבלו משמעות מיוחדת לאור הצעת החקיקה שביקשה מפלגת "יש עתיד" להעביר אתמול בכנסת, הצעה שביקשה להעניש מוסדות לימוד המקיימים אפליה על רקע עדתי.

יו"ר ש"ס התייחס לדברים ותקף את לפיד, ״כל פעילות ׳יש עתיד׳ בממשלה הקודמת הייתה כדי לסגור אותנו ולהזיק לציבור החרדי. אין מי שנלחם עבור האפלייה יותר מנציגי ש״ס, אז שהם יבואו כעת ויטיפו לנו מה זה אפליה"?

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ ליצמן התייחס גם הוא לדברים, "אצלנו בסמינר גור אין חסידת בעלזא אחת, בבעלזא אין חסידת ויז'ניץ אחת, כל אחד והחינוך שלו. אותנו תמיד תוקפים לא משנה על מה – התרגלנו כבר שתוקפים אותנו"…

ח"כ גפני מצדו הביע את זעמו לנוכח הצביעות של מפלגת "יש עתיד", "איך הם מעיזים אותם 'יש עתיד' להגיד שאנחנו מפלים? כאילו כולנו לא זוכרים מה הם עשו לנו בקייטנות איך הם רדפו אותנו? רק תתארו לעצמכם מה היה קורה אילו החוק הזה היה עובר".

ליצמן וגפני הביעו את הערכתם לשר דרעי על שסיעת ש"ס התנגדה אתמול לחוק של 'יש עתיד' בענין האפליה, וציינו כי "איחוד הכוחות זה מה שמחזק אותנו בכלל הנושאים המשותפים".

ראשי המפלגות הביעו שאט נפש מכוונת יאיר לפיד להשתתף בכינוס פעילים המיועד לצעירי המגזר החרדי בלב שכונת "בית וגן" בירושלים בצמוד למוסדות התורה בשכונה.

ח"כ ליצמן לעג, ״מה הוא רוצה לעשות שם? הפרשת חלה?״. דרעי מצידו קרא לציבור להדיר רגליו מהכנס, "שיבוא ויפגוש אולם ריק מחרדים״. גפני מצידו הפטיר, ״פשוט בושה וחרפה, האיש הזה לא יודע מחייו כלום, אין לו מה למכור, הוא היה שר אוצר שלא מבין כלום. הוא לא יודע מה זה כנסת, מה זה משרד האוצר ומה זה כלכלה".

במהלך הפאנל נשאל השר דרעי אודות חקירות ראש הממשלה ועל סיכויי השרידות של הממשלה בראשות נתניהו והשמיע את הערכתו, כי "הממשלה הזאת תמלא את ימיה", תוך שהוא מוסיף, "אני מודע לחקירות ראש הממשלה".

בענין "מתווה הכותל" הנתון בימים אלו להכרעת בג"ץ כאשר הנציגות החרדית דורשת השכם והערב מרה"מ להכניס שינויים במתווה שכבר אושר על ידי הממשלה, על כך גילה ח"כ גפני: "מתווה הכותל לא יישאר כמו שהוא עכשיו. אמרנו את זה לרה"מ", הוא הוסיף וציין כי "בסוגיית הכותל אורי אריאל יותר קיצוני מאתנו".

בהמשך עלה נושא שיתוף הפעולה והתיאום בכנסת בין שתי המפלגות, דרעי הבהיר, כי "שיתוף הפעולה בין ש"ס ליהדוה"ת מהווה נכס אסטרטגי – את הכל אנחנו פותרים בתוך החדר. כולנו זוכרים מה עברנו באופוזיציה והכל ע"י אותה מפלגה 'יש עתיד'. כולם זוכרים מה הציבור סבל". הזכיר יו"ר ש"ס.

לדברי ליצמן, "כל זמן ששיתוף הפעולה הוא חזק, אנחנו הכי חזקים בקואליציה. זה פשוט וברור ולא ניתן לשבור את זה – אין ספק שהצעת החוק של 'יש עתיד', נועדה להביך את החרדים ולפלג ביניהם".

לשאלת המנחה, "אם אלו פני הדברים, למה שלא תרוצו יחד במפלגה אחת? אתם הרי מתואמים בהכל", על כך השיב ליצמן, כי ברור "שישנם אנשים שיצביעו רק לש"ס ורק ליהדות התורה", דרעי מצידו השיב, כי "אם יביאו סקר שבאמצעות הליכה משותפת נגרוף יותר מנדטים, אני בעד", אלא שהיה זה ליצמן שהשיב לקול צחוק הנוכחים, כי "זה יפול על מי יעמוד בראש".

'ועידת ש"ס השלישית' יצאה לדרך: "ההבטחות שלנו אינן סיסמאות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה זה אמור ליפול על מי בראש וא"א לחלק שווה בשווה, למה תמיד החשיבה כזאת?? אולי זה בא מפולין?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture