בראשות רבנים: מחאה בירושלים בשל התרבות חילולי השבת

אדם אחד נעצר ושוטר אחד נפצע באורח קל במהלך הפגנות שהתקיימו השבת בעקבות התגברות חילולי השבת בעיר הקודש ירושלים. המארגנים מבטיחים: נחריף את הצעדים לקראת השבתות הבאים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות בני אדם, בראשות רבני העדה החרדית, השתתפו בשבת קודש זו במעמד המחאה ההמונית נגד חילולי השבת המתרבים בעיה"ק ירושלים ת"ו, ולקול קריאת בד"ץ העדה החרדית יצאו בהמוניהם לתבוע את כבודה של שבת קדשינו המחוללת בראש כל חוצות.

כפי שהתפרסם לקראת שבת התאספו בשעה 3:30 המונים בככר זופניק שם נשא דברי מחאה נוקבים הגאון הגדול ר' יודא פישר- חבר בד"ץ העדה החרדית ולאחמ"כ יצא כל הציבור במחאה לעבר מקומות החילול – החנויות הפתוחות בשבת.

כבר בשעות המוקדמות של צהרי יום השבת, הגיעו כוחות משטרה גדולים והקיפו את השכונות מקום מגוריהם, כהכנה לקראת המחאה שאמורה להתקיים בשעות הצהריים, ובמשך שעות הם ישבו תחת מצור כשאין יוצא ואין בא.

ואכן מיד בהגיע ציבור המוחים ברחוב שטראוס פינת הנביאים קידמה פניהם כוחות משטרה מתגוברים כשלטענת המוחים, חיילי מג"ב עם אלות מנעו מהם לעבור לכיון החנויות, ובשימוש בכוח מופרז ואלים ניסו לפזר את הקהל הגדול ביניהם רבנים חשובים וזקנים, שכל חטאם היא שהשמיעו את זעקת השבת וזעקו בקול גדול שבת שבת, באופן מסודר ובלי אלימות מצידם.

מארגני המחאה הביעו תמיהה רבתי נוכח התנהלו מרושעת זו מצידה של משטרת ירושלים, שכפי שהיה נראה הגיעו מתוך מטרה להלעיט הרוחות ולהפריע שיעבור המחאה באופן שקט ורגוע.

חלק מהמוחים שכן הצליחו לשבור את המצור והגיעו לעבר החנויות התקבלו גם במכות אכזריות, וגם שם מכוח המשטרה שעמד הכן להדוף את המוחים וכך להשתיק את קול היהודי הזועק מקרב לב שבת שבת, גם קיבלו פניהם כמה צעירים חילונים שבצעד קטרני הפריעו למוחים וזרקו לעבריהם דברים סרוחים.

נוכח התנהלות אכזרית ותוקפנית של משטרת ירושלים הביעו אישי ציבור את תמיהתם: שלפלא הדבר שמשטרת ישראל האמורה לאכוף את החוק מגינה על מפירי חוק דוגמת אלו הבעלי חנויות הפתוחים בשבת ובכך מפירים את החוק עזר  העירוני.

במעמד המחאה ההמוניות נצפו רבנים חשובים מכל החוגים והעדות ורשימה חלקית שהגיעו לידינו אנו מפרטים: כ"ק האדמור"ים מתולדות אהרן, דושנסקיא, משכנות הרועים, שליט"א חברי בד"ץ העדה החרדית, הגאון ר' משה טיטלבוים שליט"א רב קהילת סאטמאר ירושלים הרב ר' עמרם הופמן שליט"א ועוד רבנים חשובים מורי הוראות ויושבי על מדין.

גורמים בההעדה החרדית מסרו עם צאת השבת: אנו מביעים מחאה וזעקה נגד התנהלות האכזרית של משטרת ירושלים שבנסיון להשתיק את קול מחאת השבת, הגיבו בכוח מופרז ואלים לעבר המוחים, ומנגד אנו מכריזים שהמאבק רק יחריף ומתוכננן עוד צעדי מחאה ענקיים, הכל בהתייעצות עם רבותינו מרן הגאב"ד והבד"ץ שליט"א עד שחילול שבת בתוך עיר תפארתנו יופסק. 

מנגד, משטרת ישראל מסרה כי החל משעות הצהריים עשרות חרדים הפגינו על רקע חילול שבת וקיימו תהלוכה בלתי חוקית. במהלכה חסמו המפגינים כבישים, ידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים.

שוטר נפגע באורח קל בידו. המשטרה עצרה לחקירה צעיר שהפר את הסדר הציבורי.

במשטרה הדגישו כי השוטרים נהגו באיפוק רב לצד נחישות ומקצועיות. איפשרו למפגינים לקיים את חופש המחאה ומנגד פעלו כנגד אלו שבאופן בוטה ומתריס פעלו באלימות והפרו את הסדר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture