טראמפ צפוי לשוחח עם אבו מאזן לראשונה מאז נכנס לתפקידו

שיחת הטלפון מגיעה, על רקע ביקורו הצפוי באזור של השליח המיוחד לענייני המזרח התיכון, ולאחר שהפלסטינים התלוננו כי בבית הלבן 'מסננים' אותם וכי כל ניסיונותיו של אבו מאזן ליזום שיחה עד כה עם טראמפ עלו בתוהו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לשוחח במהלך היום עם יו"ר הרשות אבו מאזן. מדובר בשיחה ראשונה הצפויה להתקיים בין השניים מאז נכנס טראמפ לתפקידו כאשר היוזמה לקיום השיחה מגיעה על רקע הדיווחים כי בשבוע הבא יבקר באזור ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית לענייני המזרח התיכון שצפוי להיפגש עם נתניהו ואבו מאזן.

שיחת הטלפון בין השניים עשויה להגיע לאחר זמן רב בו מתלוננים הפלסטינים כי בבית הלבן 'מסננים' אותם וכי כל ניסיונותיו של אבו מאזן ליזום שיחת טלפון עם טראמפ, עלו בתוהו.

נזכיר, כי רק בשבוע שעבר נשאל מזכיר המדינה טילרסון, אם הנשיא נפגש או שוחח עם מנהיגים פלסטינים והשיב כי עד כה לא ידוע לו דבר בענין.

בשבועות האחרונים מביעים הפלסטינים דאגה רבה לנוכח כוונת ארה"ב להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים כאשר האיומים הנשמעים על ידי גורמי ממשל ברשות מזהירים את ישראל מפני גל טרור חדש שעשוי לפרוץ בתגובה למהלך.

מנגד הבהיר רון דה-סנטיס, יו"ר תת הועדה לסוגיות חוץ וביטחון בקונגרס, שהצטרף למשלחת שביקרה בישראל בתחילת השבוע לבחון את האתרים בהם ניתן למקם את השגרירות בבירה, כי "נכון שבירדן לא אוהבים את זה וגם במקומות נוספים, אבל לכל דבר שארה"ב עושה יש מי שמתנגד, ובמקרה הזה זה שווה את הסיכון".

הוא הוסיף עוד, כי "למדינות ערב יש נושאים דחופים יותר".

הסכם שלום בפתח? שליחו של טראמפ ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו