תסריט האימים: "נציג איראני יטוס לצפון קוריאה ויחזור עם פצצה גרעינית"

ההתפתחויות הצבאיות במזרח הרחוק נדחקות לשולי החדשות, אך גורמי המודיעין במערב מודאגים מאוד מהצעדים של צפון קוריאה • מומחה ישראלי סבור שישראל צריכה להיות מודאגת שבעתיים ומאשים את המודיעין בשאננות • סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבוקר יום שני השבוע, בתחילת היום השישי של התמרון הדרום קוריאני־אמריקאי, שיגרה פיוניאנג מסר תלול מסלול ומכוון מטרה. ארבעה טילים בליסטיים משוגרים שוגרו ממערב צפון קוריאה והתפוצצו במים הכלכליים של יפן (הים המזרחי) – 370 קילומטר מחופי המדינה.

"מדובר בתרגיל של יחידות הארטילריה חוואסונג של הכוח האסטרטגי של הצבא העממי, שתפקידן להכות בבסיסים של כוחות התוקפנות האימפריאליסטיים האמריקאיים ביפן", נאמר בהודעה רשמית של המשטר. הדיווח לווה בציטוט של המנהיג קים ג'ונג און לפיו הוא מורה לכוחות לשמור על כוננות גבוהה כנדרש בשל המצב העגום שבו יכולה לפרוץ מלחמה אמיתית בכל רגע.

בוידאו: שיגור הטילים, השבוע

ההתפחות המתוארת, כמו אלו שדמו לה וקדמו לה, נדחקה לשולי החדשות. הציבור פחות מתענין בנושא ולתקשורת אין סיבה לתת לו את מה שהוא לא רוצה לשמוע. אלא שבכל הקשור לגופי המודיעין במערב, השיגור הזה מעסיק גם מעסיק אותם.

בראיון שהעניק ל'מעריב' טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, ואחד המנתחים המובילים בתחום היכולות של טילים בליסטיים בקוריאה הצפונית ובאיראן, הוא מסביר את המציאות המאיימת שנוצרה. "אף שהנטייה הטבעית היא לראות בשיגורים הצפון קוריאניים התרסה נגד הממשל החדש בארה"ב ותגובה על התרגיל המשותף בינה לבין קוריאה הדרומית, התמונה שונה.

לקוריאה הצפונית יש תוכנית טילים עם תוכנית מסודרת של שיגורים. כל הזמן מודיעים שהתרגילים מכעיסים אותם והם עושים הפגנות שרירים, אבל גם בלי זה הם היו מבצעים את השיגורים, כי כל שיגור משרת קודם כל את המערך הטילאי לצרכים של חיזוק התדמית הפנימית ורק אחר כך כמסרים כלפי חוץ".

לדבריו, "השיגור השבוע לא היה ניסיוני, שכן מדובר בטילים מוכרים של סקאד לטווח ארוך וכי גם אין חשיבות רבה לעובדה של ירי של כמה טילים, מאחר שמדובר רק בניסיון להקשות על מערכות המכ"ם…העובדה שהצפון קוריאנים ירו את הטילים לעבר מים בינלאומיים ולא מעל יפן עצמה מעידה שהם עדיין נוקטים מדיניות שקולה ואחראית שמכתיבה את האזורים של הניסויים ואת המסלול של הטילים…התרסה זה לטוס מעל יפן, לשגר טיל ארוך טווח לעבר האי גואם וכמובן לבצע שיגור ראשון של טיל בין־יבשתי. קים אולי משוגע, אבל הוא עדיין מבין את כללי המשחק".

//www.jdn.co.il/news/world_news/799965

ענבר אומר כי הוא "ממתין למימוש הצהרתו של קים מראש השנה האזרחי כי ארצו נערכת לבצע ניסוי של טיל בין־יבשתי שמסוגל להגיע עד לארה"ב". לדבריו, "אני שולל את האפשרות שהצפון קוריאנים יחשפו טיל חדש ובלתי מוכר שיוכל לפגוע אף בלבה של ארה"ב. יש סיכוי כי השיגור יתבצע בחודש הבא, אז יצוינו בין השאר יום השנה לייסוד הצבא ויום הולדתו של קים איל־סונג".

ענבר מרחיב ומוסיף: "כבר מאז המצעד הצבאי הראשון של קים ב־2012, כאשר הצפון קוריאנים הציגו דגמים של טילים בין־יבשתיים על גבי כלי רכב שנקנו מסין בניגוד לסנקציות, אני מנהל ויכוחים מול חוקרים מארה"ב ומאירופה שטענו כי לא מדובר בטילים אמיתיים. אמרו לי שאלה הצגות, אבל קים הסתכן בענישה בעצם זה שהוא הראה שיש לו כלי רכב שאסור לו להחזיק בהם. אני לא חושב שהוא טיפש…הוא מנסה את כל מה שיש לו ולא מעניין אותו שזה אסור. אני מצפה שהקו הזה יימשך".

על הקשרים בין איראן לצפון קוריאה אומר ענבר: "הקשרים בין המדינות לא ניתנים להכחשה. מספיק להסתכל על הטילים, על מתקני השיגור, ולראות שמדובר בהעתקה או בשיתוף של ידע…מה שרואים בפיונגיאנג היום, נראה באיראן מחר. כל התקדמות טכנולוגית בקוריאה הצפונית תגיע לאיראן או שהיא כבר נמצאת שם. כבר ראינו דברים מסוימים באיראן שלא ראינו בקוריאה הצפונית, וכעת עולה השאלה אם האיראנים עלו על הצפון קוריאנים, אבל כנראה שהם משתפים במידע".

תרחיש האימים ממנו מזהיר ענבר הוא שיתוף פעולה בתחום ראשי הקרב הגרעיניים. ענבר דוחה את ההערכות של המודיעין הישראלי והאמריקאי לפיהן גם אחרי שאיראן תשיג פצצה גרעינית, יעברו שנים רבות עד שתצליח להקטין אותה כדי להציב אותה על טילים בליסטיים. "ההנחה הזו אינה סבירה בעליל ולא מתיישבת עם ההיגיון. הסקאד המקורי של ברה"מ היה גרעיני ומלכתחילה גם השיהאב והנודונג פותחו בשביל נשק גרעיני, והפצצה פותחה לפי הממדים הידועים של ראש הקרב. הקשרים בין המדינות ידועים וזה אומר שביום פקודה, יגיע מישהו מאיראן לקוריאה הצפונית עם מזוודת כסף ויחזור עם פצצה בדיוק בגודל המתאים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה שהבאתם את זה לפני פורים
זה הזמן להתפלל שימותו הרשעים האלה
ושנזכה לחזור בתשובה שלמה

ימ"ש שימותו המפגרים מאירן ימ"ש ימ"ש ימ"ש בני המן ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture