יחימוביץ' השיקה היום את הקמפיין, וכבר עתרה לביהמ"ש

חברת הכנסת מהמחנה הציוני, הזוכה לתמיכת סיעת ש"ס בבחירות לראשות ההסתדרות, השיקה היום את קמפיין הבחירות, במקביל לעתירה שהגישה לבית המשפט בדרישה להוציא את הקלפיות ממקומות העבודה. דרעי: "בשורה גדולה לכל העובדים בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', השיקה הבוקר באופן רשמי את קמפיין הבחירות להסתדרות. סיסמת הבחירות של יחימוביץ': "מנהיגה שנלחמת בשבילך". בימים הקרובים יוצבו ברחבי הארץ ובמקומות העבודה שלטים ראשונים של מערכת הבחירות.

כזכור, סיעת ש"ס חתמה על תמיכה בשלי יחימוביץ' בבחירות לראשות ההסתדרות. ובש"ס מסתערים על מערכת הבחירות בכל הכח. כל נציג ברשות המקומית קיבל תיקייה ובה נתונים על עובדים אשר נמצאים במאגר הבוחרים של ש"ס לכנסת, שיהיו תחת אחריותו ביום הבחירות להסתדרות.

לש"ס יש מאגר מצביעים של 49,600 אלף בוחרים , שהצביעו שס בבחירות, והם בעלי זכות הצבעה בהסתדרות. כאשר כעת עמלים הנציגים להצליח ולהביא את כולם לקלפי ביום הבחירות. אם בשס יצליחו להביא את הקולות הללו לידי ביטוי בקלפי הרי שהבחירות הוכרעו לטובת יחימוביץ.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע על מינויו של מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה לראש מטה ש"ס בבחירות להסתדרות. בש"ס אומרים כי הגיע הזמן למהפכה גם בהסתדרות. ולכן אנו תומכים בבחירתה של שלי יחימוביץ' לתפקיד. "הגיע הזמן שהעובד הדתי יקבל ייצוג הולם בהסתדרות, ולא יעמוד כעני בפתח לקבל פירורים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "החיבור בין שתי הסיעות עשוי להיות בשורה גדולה לכל העובדים בישראל".

WhatsApp Image 2017-04-04 at 19.09.57 (1)

פתקים שלי

בעתירה שהוגשה הבוקר לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין איתן לירז, איתן ברוש ורועי גוט, ממשרד איתן לירז ושות', (אשר זכה בשבוע שעבר בניצחון גורף בעתירה שבקשה למנוע את התמודדותה של יחימוביץ' לראשות ההסתדרות), מבקשת יחימוביץ' להורות על ביטול ההחלטה להציב קלפיות במקומות העבודה ו"קלפיות נודדות" במסגרת הבחירות למוסדות ההסתדרות ונעמ"ת ובכלל זה לתפקיד יו"ר ההסתדרות.

יחד עם העתירה, הוגשה גם בקשה לצווי מניעה כנגד ההסתדרות, וכנגד העומד בראשה, מר אבי ניסנקורן – במטרה "שלא לאפשר להסתדרות לבצע פעולות שיגרמו לנזק בלתי הפיך לטוהר הבחירות".

בנוסף, היא מבקשת להורות כי המספר הכולל של חברי וועדות הקלפי, המספר הכולל של יושבי הראש של וועדות הקלפי, ומספר הנציגים במרכז הלוגיסטי שאליו יועברו הקלפיות לצורך ספירתן – ייקבע באופן שמחציתם (50%) יהיו מטעמה – כיום המצב הוא שלניסנקורן מוקצה מספר נציגים הגדול פי עשרה (!!!) מהמספר המוקצה ליחימוביץ'.

עם הגשת העתירה מסרה יחימוביץ': "כל הפעילות וההיערכות לבחירות מכוונת כדי לשמר את מעמדו ולהנציח את כהונתו של יו"ר ההסתדרות הנוכחי, אשר ממילא קיבל את התפקיד בירושה מעופר עיני מבלי שנבחר מעולם. אנחנו רוצים להבטיח קיומן של בחירות דמוקרטיות, שישקפו את רצונם האמיתי של חברי ההסתדרות מבלי שמפקחים עליהם ומפחידים אותם. השיטה הנוכחית נועדה לפקח מקרוב על הבחירה האישית של בעלי זכות הבחירה. גם ה"קלפיות הנודדות" הפכו כר פורה לזיופים והטיות, ואין עליהן ולו פיקוח מינימאלי. אם יו"ר ההסתדרות בטוח במעמדו בקרב חברי ההסתדרות אין לו סיבה להתנגד לעתירה, שבסה"כ מבקשת להבטיח בחירות דמוקרטיות והוגנות".

העתירה מפרטת את מסכת הלחצים המופעלים על עובדים, אך בעיקר חושפת דווקא את מנגנון הלחצים שמפעיל המנגנון ההסתדרותי על ועדי העובדים. "התלות של ועדי העובדים במנגנון ההסתדרותי גבוהה ביותר. הם תלויים בהסתדרות לצורך הכרזה על סכסוך עבודה, לצורך דמי שביתה, לצורך סגירת הסכמים קיבוציים כאלה ואחרים, לצורך מימון סיוע משפטי, ועוד ועוד. בפועל, יו"ר ועד אשר אינו מקבל את גיבוי ההסתדרות עשוי למצוא עצמו מתקשה לפעול למען העובדים שבחרו בו. בהיעדר קריטריונים לגיבוי של ההסתדרות למאבק כזה או אחר, תלויים הוועדים לעיתים קרובות ב"רצונו הטוב" של העומד בראשה, בבחינת "טובה" שהיו"ר מעניק לועדים הסרים למרותו. גם הסנקציות האישיות שיש בידי המנגנון להטיל על יו"ר ועד הן רבות וקשות, לרבות הדחה מהועד (או לחילופין, כתגמול, הארכת כהונה בלא בחירות)".

העתירה מתייחסת בהרחבה לעניין הקלפיות במקומות העבודה ו"הקלפיות הנודדות": "משמעות החלטה בעניין השימוש בקלפיות במקומות עבודה ובקלפיות ניידות – ככל שתישאר על כנה – הינה פגיעה אנושה בהליך הבחירות ובטוהר הבחירות שיתקיימו בחודש מאי השנה…"

"השימוש הנרחב אותו עושה ההסתדרות בקלפיות הניידות, מהווה כר פורה למעשי שחיתות ולהטיית בחירות, במיוחד במקום שבו ההסתדרות, המארגנת את הבחירות, נשלטת ע"י אחד משני המתמודדים בהן, הוא היו"ר המכהן מר אבי ניסנקורן. "

בהמשך העתירה נכתב: "הפעולות שמבצעת ההסתדרות על מנת לסייע ליו"ר הנוכחי לשמר את מעמדו (אותה "מלכות" שקיבל בירושה), חורגות מכל אמת מידה מוסרית ומשפטית – ובית המשפט הנכבד יתבקש לגדוע דרך התנהלות זו, ולקבל עתירה זו שלפנינו, על מנת לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות ושוויוניות בהסתדרות, ללא משוא פנים, וללא מורא."

לעניין מספר חברי וועדות הקלפי והנציגים בספירת הקולות נכתב בעתירה: ….."לח"כ יחימוביץ יהיה ייצוג בהיקף של עד 8.9% מועדות הקלפי בלבד, היינו לכל היותר נציג אחד ב- 562 קלפיות (מתוך 2,106) בלבד. לעומת זאת, ליו"ר ההסתדרות המכהן, שכרת הסכמים קואליציוניים עם סיעות המהוות למעלה מ- 90% מוועידת ההסתדרות, עתידים להיות בהתאם 5,756 נציגים! הינו, בין שניים לשלושה נציגים בכל אחת מהקלפיות (כלומר בכ- 1,544 קלפיות עתיד מר ניסנקורן להציב את כלל חברי ועדת הקלפי ובאחרות שני נציגים מתוך השלושה)."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצא מין את מינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture