לפני הבחירות בהסתדרות: ניסנקורן מאיים בשביתה כללית

השביתה מתוכננת ליום שלישי הבא, 25 באפריל, 5 ימים לפני מועד עלייתו של התאגיד - "אם לא יימצא פתרון לעובדי רשות השידור" • שלי יחימוביץ': "אלמלא היו כעת בחירות להסתדרות גם מראית העין המלאכותית הזאת לא היתה מתרחשת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע היום (ג') על שביתה כללית במגזר הציבורי ביום שלישי הבא, 25 באפריל, 5 ימים לפני מועד עלייתו של התאגיד בטרם דחיית השידורים, "אם לא יימצא פתרון הולם לעובדים בשידור הציבורי".

עם זאת, ניסנקורן נתן גיבוי לרפורמה כשזו אושרה בשנת 2014. בנוסף לכך, הבחירות להסתדרות מתקיימות בעוד כחודש, ועם התקרבות המועד חלה עלייה משמעותית במספר סכסוכי העבודה שהוכרזו על ידי ניסנקורן, אולי בניסיון לעשות רעש לפני הבחירות.

לפי תזכיר החוק, ב-15 במאי רשות השידור תיסגר באופן סופי ותאגיד השידור הציבורי יקום – אך ללא חטיבת החדשות, ושיוקם תאגיד ייעודי רק לתחום החדשות והאקטואליה. עוד לפי החוק, כל עובדי החדשות מחטיבת החדשות בתאגיד (כ-160 מהם עובדי רשות השידור וכ-100 עובדים חדשים) יוכלו לעבור אוטומטית לתאגיד החדשות, ולא ניתן יהיה לפגוע בהם או לפטרם בתקופה הזמנית.

עוד נקבע בחוק כי לא תהיה כל חריגה בתקציב התאגיד, שמגיע ל-740 מיליון שקל בשנה. עם זאת, בתזכיר לא נקבע מספר מפורש למספר עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד.

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה להכרזת השביתה: ״שיאים חדשים של ציניות נשברים בהודעה זאת. אחרי 3 שנים של רפיסות והפקרה מוחלטת של עובדי רשות השידור ולאחר מכן של עובדי התאגיד איש לא חושד ביו"ר ההסתדרות שהם מעניינים אותו. דיל כלשהו ממילא כבר נסגר בינו ובין כחלון, שותפו החדש לקואליציה בתוך ההסתדרות, והאיומים על שביתה ועל מאבק מדומה נועדו בסה"כ לטשטש את החרפה שהיה שותף לה, ובה נתן יד לסגירת מקום עבודה ופיטורי כל עובדיו, ואת העובדה שבכל דיל שלא יהיה מאות עובדים יפוטרו.

"אלמלא היו כעת בחירות להסתדרות גם מראית העין המלאכותית הזאת לא היתה מתרחשת. ממש כשם שאחרי הפקרה פושעת של ציבורי עובדים שלמים נחתמים לפתע בבהילות, בזה אחר זה הסכמי עבודה לעובדים שאיש לא ספר אותם שלוש שנים. ברגעים כאלה אני מצטערת על כך שלא הכרזתי על התמודדותי לפני 3 שנים מה שהיה מחייב את יו"ר ההסתדרות לפעול למען העובדים ולא רק לצרכי קמפיין".

ניסנקורן הגיב לדבריה של יחימוביץ': "שלי יחימוביץ' שוברת בכל הודעה עוד שיא של פאתטיות. רק לפני כמה חודשים שלי א' אמרה כמה ניסנקורן יו"ר הסתדרות מצוין, אך שלי ב׳, זו עם הקמפיין המדשדש, מתוך מרירות ותסכול מנסה לטעון טענות מופרכות כלפי היחיד שנאבק לטובת העובדים מבלי לזגזג לאורך כל הזמן. יחימוביץ' מעולם לא פתרה בחייה משבר, רק הכניסה כל גוף שהייתה מעורבת בו למשברים. ציבור העובדים לא ייתן לה להרוס את כל הישגי ההסתדרות רק כי לא מצאה לה ולאחים כבל סידור עבודה אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture