סגנו של נסראללה: "ישראל מורתעת, אנחנו ערוכים למלחמה"

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, בתייחס הבוקר לאפשרות של עימות צבאי מול ישראל ומעריך: "בירושלים מעדיפים בשלב זה להימנע מעימות איתנו". לטענתו, אם יפרוץ עימות כזה "חיזבאללה מוכן לכל תרחיש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המתיחות מול חיזבאללה בצפון נעים קאסם, סגנו של חסן נסראללה, העניק הבוקר ראיון לכלי תקשורת לבנוני והתייחס למצב הגרוע בגיזרה.

"כל הסימנים מצביעים על כך שישראל מורתעת והיא לא קיבלה החלטה לצאת לתוקפנות חדשה נגד לבנון בשלב זה…ברור כי אין זה מתוך נדיבות, אלא מתוך הבנה שכל מלחמה בלבנון תגרור עמה הפסדים, ולא תביא לה הישגים צבאיים או מדיניים", הוא אומר.

לדבריו, "קיים בלבול ישראלי סביב חולשת העורף במלחמה. אם בכל זאת יבצעו מעשה פזיז, הרי שחיזבאללה יהיה מוכן לכל מלחמה אפשרית".

יצוין כי לפני כחודש שידרה רשת הטלוויזיה אל-מנאר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, תחקיר תחת הכותרת "גדר האשליות", שעסקה בהכנות הישראליות לקראת מתקפת חיזבאללה לכיבוש הגליל. במהלך התחקיר סקר הערוץ יותר מעשר נקודות שונות לאורך הגבול הישראלי, תוך שהוא מפרסם תמונות וסרטונים עצמאיים של אותן נקודות מהצד הלבנוני של הגבול. בחלק מהמקרים פורסמו תמונות מלפני ההכנות של ישראל ואחריהן.

התוכנית, שאורכה ארבעים דקות, מנסה להציג כיוון מחשבה ולפיו חיזבאללה חושב באופן התקפי ומכוון ליזום – בעוד שישראל רק מתבצרת. חסן חיג'אזי, ראש המחלקה בעברית בערוץ, הסביר שהתחקיר יעסוק בשינוי הכוחות האסטרטגי בין ישראל לחיזבאללה, וכן מהפחד הישראלי שחיזבאללה יחדור לשטחו. התכנית עצמה כוללת תכנים שאינם ראויים לאתר JDN, אך צפו בקדימון לתחקיר:

התמונות בתוכנית צולמו על ידי מחלקת איסוף המודיעין של חיזבאללה, שאנשיה תיעדו לאור יום עמדות של צה"ל, אמצעי מודיעין גלויים ומוסתרים, אנטנות ומכ"מים של צה"ל וכלים הנדסיים, שיוצרים מכשולים בשטח ומציבים בטונדות וגדרות מהצד הישראלי של הגבול.

כמו כן, במהלך התחקיר שודר רצף של דיווחים מהערוצים הישראליים השונים, שתורגמו בכתוביות לערבית, כדי להמחיש את החשש של העורף הישראלי מפני כוחו של חיזבאללה. הערוץ תרגם את התוכנית גם לעברית, כולל איומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. תרגום התוכנית לעברית וערבית ממחיש את רצונם של יוצריה לפנות הן לציבור הלבנוני והן לישראלי.

בקרב הציבור הלבנוני ביקשו באל-מנאר להעצים את כוחו של חיזבאללה, ומן הצד השני, לייצר פחד מפני עוצמתו של הארגון הלבנוני, ולספק הוכחה שהפעולות שמבצע צה"ל בגבול הצפוני לא יועילו ביום שבו חיזבאללה ירצה לכבוש את הגליל הישראלי. "התחקיר יחשוף לראשונה צילומים של חומות בטון וחפירות מכשולים כדי למנוע את המתקפה של חיזבאללה על הגליל", נאמר בקדימון.

כאמור, התחקיר מוכיח כי לארגון חיזבאללה יכולות איסוף משובחות למדי. הארגון הלבנוני עוקב אחרי תנועות צה"ל, ואחר העבודות ההנדסיות שמתבצעות כל הזמן בגבול הישראלי-לבנוני. ניתן לראות גם כי חיזבאללה לא פוחד לבצע את האיסוף באור יום, ולא מסתפק בנקודה ספציפית אחת במהלך איסוף המודיעין, אלא שואף לקבל תמונה מלאה של היכולות ההגנתיות של צה"ל לאורך הגבול כולו.

אחד מיוצרי השסרט, מוחמד שעיתו, אמר כי "'אלמנאר' חושפת את המהלכים שמבצע הצבא הישראלי כדי להגן על עצמו. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המלחמות בין ישראל לערבים שצה"ל נוקט בדרך מגננתית, כשהוא פוחד מהסתננות של לוחמים מדרום לבנון לצפון פלסטין הכבושה".

ב"אלמנאר" הבטיחו כי מהתחקיר ניתן יהיה להבין כי הפעולות שמבצע צה"ל בגבול הצפוני לא מועילות ל"מתנחלים", אזרחים הישראלים החיים באזור, אלא רק מכניסה אותם לכוננות ולפחד מסכנה אמיתית הנשקפת חיזבאללה. "אפשר יהיה לשמוע את הפחד של המתנחלים בגבול הצפוני, שפוחדים שכל תנועה באזור היא של חיזבאללה", הסביר שעיתו.

//www.jdn.co.il/news/military/813784

//www.jdn.co.il/news/world_news/820904

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture