גפני מאשים: "בשוק העבודה לא רוצים לקלוט חרדים"

לדברי יו"ר וועדת הכספים: "ביקשתי בהצעת חוק שיעודדו אותם ויעניקו להם העדפה מתקנת. כמו לערבים ולדרוזים. משרד המשפטים נלחם בי. לא רוצים לקלוט חרדים בשוק העבודה - ואנו ניקלט בעל כורחכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"אני גאה בכך שבהיותי יו"ר ועדת הכספים לא נסגר אף מפעל בישראל" – כך אמר ח"כ משה גפני בפתח שיחה שערך עם עורך TheMarker, סמי פרץ, בכנס של מכון אהרון למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי בהרצליה. "מפעל פרי גליל היה בסכנת סגירה, וכך גם מפעל עוגן בחצור הגלילית. היה צריך להעביר להם 12.5 מיליון שקל, לטובת מאות עובדים, ומנענו את הסגירה".

"השאלה היא אם צריך להילחם על כל מפעל כזה. למשל ביקנעם, שם בכל פעם שנסגר מפעל לואו-טק, נפתח מפעל היי-טק. האם המצב הטוב שבו אנו נמצאים – אבטלה נמוכה ברמה של 4.5% – מסממת אותנו וגורמת לנו לנוח על זרי הדפנה או שיש לנצל את הסיטואציה הנוחה, להשקיע דווקא היום בהכשרה מקצועית, ולשתול עצים שיניבו פירות בשנים הבאות?

"אני מסכים שצריך להשקיע בהכשרה מקצועית ולשפר את השכלת העובדים. אנו סבורים שמושקע בכך פחות כסף משצריך היה להיות מושקע, ודנים בעניין הזה פעמים רבות בוועדת הכספים". גפני נשאל "קדושת הגירעון". יש מי שאומר שזה לא יהיה נורא אם נגדיל הגירעון של ישראל, ובלבד שנגדיל גם את הצמיחה?

"בתור חרדי", ענה גפני" "אני שמח שיש לי סוף-סוף אפשרות להתנגד לקדושה מסוג מסוים. המציאות של היום שבה אנו מדינה חזקה שיש לה כסף – דבר שלכאורה לא היה אמור לקרות לאור תנאי הפתיחה שלנו – המציאות הזו מביאה את אגף התקציבים להתייחס לישראל כמפעל לייצור פחיות בירה, כשכל מה שהוא צריך לוודא זה שהגירעון כוסה. בעיני, המצב ממש הפוך. מדינה היא לא מפעל אלא גוף חברתי. הגירעון בהחלט לא קדוש".

"בדיון הקשה שנערך אמרו לי באוצר 'אתה ממוטט את המדינה, כי אין לה כסף לתת לזה'. בסופו של דבר בא אלי סגן הממונה על התקציבים ואמר 'בוא נעביר אותו, אבל רק למשפחות ברוכות ילדים'. אמרתי לו 'יש שני חילונים בלי ילדים שביקשו ממני שאעביר את החוק'. ידעתי למה הוא הציע לי את ההצעה הזו. אם הייתי מסכים, הוא היה יוצא החוצה ומכריז 'גפני רוצה כסף לחרדים'".

גפני נשאל: כחרדי, מה דעתך על העובדה שלמרות העלייה בהשתתפות גברים חרדים בשוק העבודה, הם משתלבים במשרות בשכר נמוך? איך ניתן לשפר את התגמול שלהם? "הכל שקר. בשוק העבודה לא רוצים לקלוט חרדים. לא במשרדי ממשלה ולא במקומות אחרים. החרדים רוצים לעבוד גם במשרות מכניסות – ולא נותנים להם".

לא נותנים להם כי אין להם לימודי ליבה, העיר המראיין. על כך ענה יו"ר וועדת הכספים: "אני מדבר על החרדים שלמדו באוניברסיטה. ביקשתי בהצעת חוק שיעודדו אותם ויעניקו להם העדפה מתקנת. כמו לערבים ולדרוזים. משרד המשפטים נלחם בי. לא רוצים לקלוט חרדים בשוק העבודה – ואנו ניקלט בעל כורחכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture