בצה"ל מענישים האחראים לתקרית חדירת האזרח הלבנוני

מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, החליט במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע בשבוע שעבר, במסגרתו הגיע אזרח לבנוני לא חמוש לקריית שמונה, כי תינתן הערה פיקודית למפקד הגדוד, ואילו סגן מפקד הפלוגה יודח מתפקידו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צה"ל השלים היום (שישי) את תחקיר חדירת האזרח הלבנוני לשטח ישראל בשבוע שעבר. מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, החליט במסגרת הפקת הלקחים המבצעיים בנוגע לתפקוד הכוחות כי תינתן הערה פיקודית למפקד הגדוד, ואילו סגן מפקד הפלוגה יודח מתפקידו. בנוסף לכך, ארבעה קצינים וחיילים יעמדו לדין משמעתי.

מצה"ל נמסר כי יתבצעו תחקירים משלימים מקצועיים נוספים. זאת, במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד. האזרח הצליח להסתנן לישראל למרות נוכחות צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ולאורך קו הגבול. זאת ועוד, חיזבאללה מפעיל כוחות ומקצה משאבים משמעותיים על מנת לנטר פעילות במרחב בכלל ובקרבת הגבול בפרט.

האירוע התרחש ביום חמישי שעבר. אזרח לבנון לא חמוש הצליח לחצות את הגבול ולהגיע עד לתחנת המרכזית בקריית שמונה, שם התגלה במקרה על ידי תושבים שהזעיקו את כוחות הביטחון. הוא הועבר לחקירה וממנה עלה כי נכנס לשטח ישראל באזור מושב מרגליות. גורמי ביטחון מסרו אז כי כל כיווני החקירה נבדקים.

בפיקוד צפון הדגישו לאחר המקרה כי הם נוקטים משנה זהירות בשמירה על הגבול על רקע האיומים של חיזבאללה לתקוף את ישראל. כך, נערכים בצה"ל למגוון תרחישים שמטרתם שיבוש פשיטות והתקפות, קודם כל על יישובי קו המגע.

בין היתר, עיבו כוחות הביטחון את מערכי ההגנה והציבו סנסורים מתקדמים, מכ"מים, תצפיות מהאוויר מהקרקע ומהים. כמו כן, אזורים נרחבים לאורך כל הגבול הצפוני עוצבו מחדש על ידי כלי הנדסה כבדים, כדי לאפשר ראות טובה יותר ומעקב על התקרבות לגדר וניסיונות חדירה. גם אופן פעילות כוחות היבשה עבר חשיבה מחודשת כדי להיערך לאפשרות שההתקפה הראשונה תתרחש ללא מודיעין מוקדם.

הלבנוני שהסתנן לישראל, חשף מחדל חמור בגבול לבנון

כזכור, האזרח הלבנוני, שלא היה חמוש, חצה את גדר הגבול וחדר לעומק של כשלושה קילומטרים בקו אווירי עד למרכז קרית שמונה. ככל הנראה הוא צעד את המרחק הזה דרך כבישי האזור, כלומר הלך מרחק של כעשרה קילומטרים מבלי שאיש עצר אותו. בבדיקה ראשונית עלה כי הוא נכנס לשטח המדינה מאזור מושב מרגליות, ונתפס כשהוא לא חמוש. גורמי ביטחון אמרו כי כל הכיוונים נבדקים, ובהם הקשר של האזרח לגורמי טרור, על אף שלא היה חמוש.

"אני ואחי ראינו אתמול מישהו מזוקן עם כובע שעבר כאן ליד המושב בסביבות השעה 18:00 בערב. אחי אמר לי שהוא נראה לו לבנוני, אבל אי אפשר היה לדעת, כי חשבנו שזה יכול להיות גם סתם מטייל", סיפר איתן דוידי, יו"ר ועד מושב מרגליות. "הוא הלך לאורך הכביש וירד לכיוון קריית שמונה. אני לא יודע אם זה הוא, אבל אם הגיעו למסקנה שהלבנוני חצה באזור מושב מרגליות, אז זה מפתיע אותי שלא שאלו אותנו עדיין כלום. אולי אנחנו יכולים לעזור לחקירה?".

עוד הוא הוסיף: "אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. זה מחדל חמור. השאלה אם הוא היה חמוש או לא, היא לא רלוונטית. השאלות הרלוונטיות הן קשות ומטרידות: איך לבנוני חוצה בכזאת קלות את הגבול המאסיבי והעשיר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים? אני מופתע כמו כל מי שרואה את גדר הגבול ואת כל הכוחות הצבאיים שמאבטחים את הגזרה. איך הוא הצליח לצלוח עוד קילומטרים ולהגיע באין מפריע לקריית שמונה בלי שאיש הבחין בכך? העובדה שהוא לא היה חמוש מעידה רק על מזל. אבל היא לא מטשטשת את גודל המחדל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לק"י
שלום עליכם והברכה!
אך אך,עד מתי תאמינו לכחי ועוצם ידי.בגלל אמונה זו יש מחדלים בכל מקום.תתחילו להאמין באם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר ויהיו פחות מחדלים ופיגועים ר"ל.ה' ישמרו ויצילנו משעות רעות הפוקדות אותנו בכל אתר ואתר.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל באשר הם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture