דרישה משר התחבורה: הארכת שעות פעילות התחבורה הציבורית למירון

לאחר אין ספור בקשות לבטל את ההחלטה לדחיית חופשת ל"ג בעומר, במטרה לפתור את בעיית התחבורה הציבורית, פונה עתה סיעת יהדות התורה אל שר התחברה להרחיב את טווח שעות הנסיעות למירון וחזור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

סאגת התחבורה הציבורית בל"ג בעומר: לאחר אין ספור דיונים, פניות לגורמים המקצועיים ובקשות חוזרות ונשנות לבטל את ההחלטה לדחיית חופשת ל"ג בעומר, במטרה לפתור את בעיית התחבורה הציבורית בל"ג בעומר, פונה עתה סיעת יהדות התורה אל שר התחברה במוצא אחרון: להרחיב את טווח שעות הנסיעות למירון וחזור כך יתאפשר למאוכזבים שלא יצליחו להגיע למירון בשעות היום המוקדמות, לעשות זאת בשעות הערב.

סיעת יהדות התורה נדרשה לנושא בישיבת הסיעה השבועית. רעיונות שונים הועלו ובסופם הוחלט כי הסיעה תעביר דרישה בלתי מתפשרת אל שר התחבורה, כי יאשר הארכת שעות הפעילות של קווי השירות למירון וחזור.

במכתב ששלח יו"ר הסיעה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בשם הסיעה נכתב: "כידוע, החליט שר החינוך כי ביום ראשון י"ח אייר, ל"ג בעומר שנה זו, יתקיימו לימודים סדירים ותידחה החופשה שתוכננה ליום זה. משמעות ההחלטה: מחסור חמור וחסר תקדים של מאות אוטובוסים, שאמורים היו לתת מענה למאות אלפי העולים למירון. האוטובוסים יופנו להסעות התלמידים.

אנו דורשים בזאת, לאשר כמענה חלופי, הארכת הפעלת שירות התחבורה הציבורית למירון עד לשעה 20:00 וחזור ממירון לאורך כל הלילה שבין יום ראשון לשני. תחבורה ציבורית בשעות אלו, תאפשר לכל אותם עשרות אלפים, מאוכזבים, שלא יוכלו להגיע בבוקרו של ל"ג בעומר למירון, להגיע בערבו של יום ולהעתיר שם בתפילה.
כנציגי הציבור החרדי, אנו מוצפים בשבועות האחרונים, מאז התקבלה ההחלטה על דחיית החופשה, ומהרגע שמשרד התחבורה הודיע כי לא יוכל לספק את מלוא הדרישה לכל המבקשים לנסוע, בפניות זועמות, כועסות ובלתי מבינות מהציבור הרב. החשש הוא גדול. לפי חישובים שערכנו, יתכן מצב בו כ 75,000 אנשים שירצו לעלות למירון, לא יוכלו לעשות זאת בהעדר תחבורה ציבורית.

חובתנו, כנציגים, לספק את המענה ולאפשר לכל מי שחפץ בכך להצליח ולעלות למירון גם במחיר שינוי תכניות מקוריות. לפיכך, כאמור, נבקש כי תתערב בעניין מידית ותיענה לדרישתנו להארכת שעות השירות.

אנו תקווה, כי אירועי ל"ג בעומר יסתיימו בעזרת השם בהצלחה. אך אם לאו, נרצה לבוא בניקיון כפיים כלפי הציבור ששלח אותנו ולדעת שעשינו הכל כדי למנוע קריסה תחבורתית.

WhatsApp Image 2017-05-08 at 20.47.38

כזכור, השנה קיבל שר החינוך החלטה לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני. כתוצאה מהחלטה זו יחסרו למערך התחבורה הציבורית מאות אוטובוסים, שיידרשו לביצוע הסעות תלמידים. ההערכה היא שכ 75,000 איש יאלצו להישאר במרכז ולא יוכלו לעלות למירון.

במקביל, קבע משרד התחבורה, כי השירות ביום ראשון, ל"ג בעומר, ממרכז הארץ לכיוון מירון יסתיים בשעה 16:00 והשירות בחזור ממירון למרכז הארץ יסתיים בשעה 22:00.

ח"כ הרב מוזס מסר: "אנו עושים ככל יכולתנו לאפשר לכל מי שחפץ, לעלות למירון. קורא לשר התחבורה להיענות לדרישה"

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאד

הגיע הזמן שהציבור יעשה חשבון לבד וימצא:
למשטרה יש מספר מסוים שאותם הם מאשרים שיבואו למירון לל"ג בעומר וכאשר הם רואים שהציבור גדל ב"ה ואמור להגיע כמות יותר של אנשים הם יעשו את כל מה שבאפשרותם בכי למנוע מהאנשים להגיע, וע"כ השנה יש יום לימודים ביום זה בכדי ליצור מחסור באוטובוסים ולהפחיד את האנשים בכדי שלא ייצאו מבתיהם לכיוון מירון.
ולכך כל הפתרונות השונים שניתנים ע"י חברי הכנסת החרדים נופלים על אוזניים אטומות.
וכמו"כ אין מה לטעון על חסידויות מסוימות שרכשו במרוכז את הכטיסים (במקום להביא לעמדה את מות האנשים שלהם שיקנו באופן אישי) כי אין ספק שאם היו רוצים היו משיגים עוד אוטובוסים אך כשלא רוצים לא יעזרו הפתרונות.
בנוסף הגיע הזמן שהציבור החרדי יחזור בגדול לנסוע עם החברות הפרטיות אשר יש להם אינטרס אישי לתת שירות כמו שצריך בכדי שימשיכו לנסוע איתם בנסיעות אחרות, ועל אף שעלות הנסיעה קצת יותר יקרה אך צריך תמיד לזכור מה שזול זה יקר.
גם צריך לזכור שבימי השביתה של אגד לפני מספר חודשים לא עניין את הנהלת אגד להפסיק את השביתות כדי שהלקוחות החרדים שלרובם אין רכבים פרטיים יהיה את האפשרות לנסוע ממקום למקום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture