"בצלם מוצאי דיבתנו רעה או בעלי אינטרס משותף עם צה"ל?"

מנכ"ל ארגון חוננו קורא היום לשר הביטחון ולרמטכ"ל לנתק כל קשר עם הארגונים הרודפים את חיילי צה"ל, תוך שהוא מזכיר כי בעבר נחשף מסמך המגלה כי בין צה"ל לארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' ישנם "נהלי עבודה משותפים" ו"דיאלוג פורה מתוך ראיית האינטרס המשותף של אכיפה בגין תלונות כנגד חיילי צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל הדו שיח בין ארגון השמאל הקיצוני בצלם לדובר צה"ל האלוף מוטי אלמוז קורא מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד לנתק את קשרי העבודה הקיימים בין צה"ל לבין ארגון השמאל הקיצוני בצלם כמו שנחשף בעבר.
"במסגרת הליווי המשפטי של חוננו לחיילי צה"ל, אשר לדאבוננו עומדים למשפט לעיתים על רקע פעילותם המבצעית, במקרים רבים בדחיפה ובעידוד של בצלם ודומיהם, נחשפנו למסמך שהדאיג אותנו מאד" אומר מידד.

"במסך אשר חתום עי" סא"ל מפרקליטות מבצעים של הפרקליטות הצבאית, כותב הפרקליט למנכ"ל בצלם כי במהלך השנים ישנו העמקה של את הדיאלוג הפורה עם ארגון "בצלם" וגיבוש נהלי פעילות משותפים, ואני שואל את האלוף אלמוז בצלם הם מוצאי דיבתנו רעה או פרטנרים לשיתוף פעולה פורה עם צה"ל?
לי התשובה ברורה. אני שמח לראות שכעת גם צה"ל מבין זאת" מוסיף מידד, " אני קורא לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולכל הגורמים הרלוונטיים להורות באופן מידי על הפסקת שיתוף הפעולה עם כל הארגונים הרודפים את חיילי צה"ל. לא יתכן כי ביד אחת צה"ל ישתף פעולה עם ארגונים אלו נגד חיילינו, וביד השנייה יצהיר כי הם מוצאי דיבתנו. מוצאי דיבתנו ? נתקו עימם הקשר". קרא.

הדברים מגיעים על רקע הפוסט שפרסם אמש דובר צה"ל האלוף אלמוז בדף הפייסבוק שלו בעקבות סרטון נוסף שפרסם ארגון השמאל בו נראה צלם של הארגון מפריע לעבודת קצין צה"ל "לכל מוציאי דיבתנו רעה שלום. לא תמיד אנחנו מגיבים כיוון שלעיתים כל מבוקשכם הוא קמפיין ופרסום בחינם גם באמצעות פרובקציה והחלטה שסרט או התבטאות חשובים יותר מכל, גם מהאמת.
בשבוע האחרון הופצו צילומים של קצין צה״ל במהלך פעילות מבצעית באזור הישוב יצהר. מפקדי צה״ל וחייליו עושים לילות כימים להגנה על אזרחי ישראל וימשיכו לעשות כך.

יש הבדל מהותי בין צילום אירוע בעודו מתרחש, לבין יצירת אירוע בעקבות הגעה לנקודה בשטח עם מצלמה. אתם לרוב בוחרים באפשרות השניה וגורמים לחיכוך שלא היה נוצר קודם לכן. הקצין המופיע בסרט פעל כמצופה בגיבוי מלא של מפקדיו.
אתם תמשיכו לעשות סרטים כאילו בשם חופש הביטוי למרות שהביטוי מנותק מהמציאות ואנחנו נמשיך להגן על תושבי מדינת ישראל ולהבטיח את שלום אזרחיה בלי להכניס את צה״ל לויכוחים פוליטיים." כתב.

המסמך אליו התייחס מידד נחשף במסגרת משפטו של לוחם מג"ב בן דרי המואשם בהרג ערבי שיידה אבנים בביתוניא. במסמך, קובל סא"ל רונן הירש הפרקליט לעניינים מבצעיים לשעבר, על כך שבצלם הדליף טיוטת מסמך שהעביר להם במסגרת "דיאלוג שוטף" שבוצע בין הצדדים במסגרת חקירת הירי בשני הפורעים הערבים באירוע בביתוניא.
לאחר שהירש טוען כי הופתע מהתנהלות בצלם, הוא מפרט אודות היחסים בין הפרקליטות הצבאית לארגון השמאל הקיצוני בצלם.

"אני משמש כפרקליט לעניינים מבצעיים קרוב לארבע שנים", כותב סא"ל הירש. "במהלך שנים אלה, העמקנו את הדיאלוג הפורה עם ארגון "בצלם", גיבשנו נהלי פעילות משותפים והקפדנו על נורמות התנהלות ואתיקה ראויות, והכל מתוך ראיית האינטרס המשותף של אכיפה מבצעית אפקטיבית של תלונות המתייחסות לפעילות חיילי צה"ל"..

עו"ד ציון אמיר אשר נשכר ע"י ארגון "חוננו" ומשפחתו של הלוחם בן דרי מסר אז כי: "במהלך לימוד חומרי החקירה בתיק נחשפנו למסמכים שמצביעים על קיומו של קשר, כפי הנראה, קשר רציף לאורך תקופה ארוכה, בין ארגון בצלם לגופים צהליים ומשטרתיים. המסמכים מעידים שבמהלך חקירה שהתקיימה בעניינו של לוחם מג"ב בעניינה של פעילות מבצעית כנגד הפרות סדר ביקשה משטרת ישראל את התערבותו של ארגון בצלם לצורך קבלת מוצגים שונים, כמו למשל קליע של נשק שלכאורה פגע בפלסטיני. מסמך נוסף שעורר את תשומת הלב מתייחס למכתב שיצא מגורם צה"לי בפרקליטות לארגון בצלם ממנו ניתן ללמוד על קשר הדוק שמתקיים בניהם לאורך זמן. מעורבות של גורמים שונים שאינם נמנים על גופי החקירה והאכיפה כגון משטרה וצה"ל מדליקים אצלי נורה אדומה. לפי עניות דעתי יש לבחון בקפידה רבה את הדרך שבה המשטרה ואולי גורמים אחרים קיבלו לידם ראיות מגורמים פלסטינים מתוך מטרה להתחקות אחרי האוטנתיות של ראיות אלו ושמא אולי חלילה מוצגים וראיות אלו זוהמו בטרם הועברו לגורמים הישראלי, אנו בעיצומה של בחינת הדברים מול גורמי הפרקליטות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture