הצעת חוק: "ארגוני שמאל לא יוכלו לייצג בעלי קרקעות פלסטינים בבג"ץ"

יוזמי ההצעה: "ארגוני שמאל מגישים בזה אחר זה עתירות נגד ההתיישבות, כאשר אין להם שום קשר לנושא - הגענו למצב אבסורדי שבו כל אחד יכול להגיש עתירה לבג"ץ על מה שבא לו" • על ההצעה חתומים מרבית סיעות הקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום ראשון הקרוב תצביע 'ועדת השרים לחקיקה' על הצעת החוק המכונה 'זכות העמידה', המבקש למנוע מארגוני שמאל כמו גם מחברי כנסת, לעתור לבג"צ בו בזמן שנשוא העתירה אינו קשור אליהם ישירות.

מדובר בהצעת חוק שנולדה בעקבות שורת עתירות שהגישו לבג"ץ ארגוני השמאל נגד התנחלויות שנבנו לכאורה על אדמות פרטיות פלסטיניות.

ההצעה הוגשה, על ידי מרבית סיעות הקואליציה, ובהם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, ח"כ מוטי יוגב וח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי', ח"כ אכרם חסון ממפלגת 'כולנו' ועודד פורר מ'ישראל ביתנו".

יצוין, כי 'הליכוד' עצמו, הנו שותף מלא לגיבוש וניסוח הצעת החוק וזאת לאחר שיו"ר צעירי הליכוד, דוד שאין, נמנה על יוזמי ומנסחי הצעת החוק, יחד עם התנועה למשילות ולדמוקרטיה.

לדברי שאין, "מטרת ההצעה באה לנוכח העובדה, כי ארגוני שמאל קיצוני כמו 'שלום עכשיו' ו'יש דין', מגישים חדשות לבקרים עתירות נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, כאשר אין להם שום קשר לנושא. במקרה כמו מגרון, פונה היישוב ללא שאיש הוכיח בעלות על המקום. הגענו למצב אבסורדי שבו כל אחד יכול להגיש עתירה לבג"ץ על מה שבא לו. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

לדבריו, "החוק יסייע למנוע עתירות גם בנושאים אחרים ופניות של חברי כנסת נגד החלטות שקיבלו הכנסת והממשלה – ההצבעה על החוק היא הזדמנות לוועדת השרים לחקיקה לעגן את הפרדת הרשויות במדינת ישראל. ח"כים עותרים נגד חוקים שהכנסת עצמה מחוקקת, ואפילו בחוק מס דירה שלישית אנו רואים התערבות שאיננה במקום של בג"ץ".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לשחיקה הולכת וגוברת של זכות העמידה, המגבילה את היכולת לעתור לבית המשפט למי שנפגע או שקשור לנושא העתירה בלבד. התוצאה היא התרבותן של עתירות שמוגשות על ידי ארגונים ופרטים בנושאים פוליטיים, מדיניים וכלכליים, כאשר לעותר עצמו אין כל קשר לעניין נשוא העתירה ולא נגרמת לו פגיעה אישית בשלה הוא מבקש סעד".

יוזמי החוק הוסיפו כי "העתירות נועדות להוביל להתערבות בעניינים שאינם נמצאים ברגיל בתחום עניינו של בית המשפט ובכך לעקוף את סמכות הדרג הנבחר ואת הכרעות הבוחר". בדברי ההסבר נכתב עוד כי "עתירות שעניינן הריסת יישובים ביהודה ושומרון מוגשות נגד יישובים פורחים העומדים על תלם עשרות שנים. בעוד שזכותו של האדם לדרוש את קניינו היא זכות חוקתית, הרי שברבות מהעתירות, המסתיימות לעתים אף בצו המורה על הריסת היישוב או הבתים בו, אין העותרים מוכיחים כל זכות או זיקה למקרקעין שעליהם ניצבים הבתים שאת הריסתם הם מבקשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture