רק רציתי להגיע לוותיקין במירון, זה מה שעבר עלי

הצלם יהודה פרקוביץ, עשה את דרכו כמידי שנה להר מירון בשעת ליל מאוחרת על מנת להגיע לתפילת וותיקין סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רשב"י. בטור מיוחד, הכולל תיעוד מהשטח, הוא מגולל את כל מה שעבר עליו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כתב וצילם: יהודה פרקוביץ

אני נוהג במשך שנים להגיע למירון לתפילת וותיקין, כבר היו פעמים שזכיתי לעמוד בפקקים בדרך למירון וגם לצעוד בכבישים עמוסים, כשהיו שיירות של אוטובוסים עד למירון, אבל לבסוף הגעתי לתפילת וותיקין למירון.

השנה, יצאתי במוצאי שבת בשעה 2 מבני ברק. עוד לפני חניון פרוד נעצרנו בפקק כשלפנינו ומאחורינו שיירה של אוטובוסים, וזאת, עקב העובדה שהמשטרה חסמה את הכביש. שאלנו את הנהג כמה זמן הליכה משם עד למירון? "לפחות שעתיים", ענה הנהג.

החלטנו לוותר על התענוג ונשארנו באוטובוס. השעון כבר הראה על השעה 4 לפנות בוקר ומחוגי השעון מתקרבים לזמן של תפילת וותיקין, אך אנו עומדים ולא זזים לאחר כעשרים דקות התחיל להשתחרר הפקק, ומאחורינו שיירה שלימה של מאות אוטובוסים עומדים.

חשבנו שיש פקק עד למירון וכל הכבישים עד למירון עמוסים, אבל מה נדהמנו כשהתקרבנו עד למחסום המשטרתי בפרוד וראינו שהכביש לפנינו היה ריק מרכבים. מדי כמה דקות ראינו רכב או אוטובוס חוזרים מכיוון מירון. לאחר עמידה במחסום זכינו לעבור. לאחר מספר דקות של נסיעה שוב הכל עומד ולא זז הרבה לפני כפר שמאי.

מה קרה? יש עוד מחסום משטרתי. בינתיים, התחילו להגיע דיווחים על בלאגן גדול בחניונים של השאטלים כי אין מספיק אוטובוסים. ציבור גדול ירד לאחר מעמדי ההדלקות בהר. והנה עוד זמן קצר, מגיע הזמן לתפילת ותיקין והכל עומד, ירדתי עם עוד הרבה אנשים והתחלנו לצעוד רגלית.

שמנו לב שחלק מהאוטובוסים מלאים וחלק כבר ריקים מאדם והנה אני רואה מנינים לתפילת שחרית באוטובוסים וכן בצידי הכביש אבל החלטתי להמשיך לצעוד והגעתי ברגל למחסום המשטרתי שעל יד כפר שמאי. היינו בהלם ממראה עינינו: הכביש למירון היה ריק, והשאלה הייתה למה חסמו את האוטובוסים ולא נתנו לאוטובוסים להתקרב יותר למירון שאנשים יוכלו להגיע לפחות רגלי למירון?

אנשים, ומשפחות שלמות עם הילדים צעדו מכפר שמאי עד למירון, שזו הליכה של כמעט שעה בערך, לאחר עשרים דקות של הליכה ניתנה הוראה כנראה מגבוה לשחרר אוטובוסים. הופתענו, הצועדים לראות לפתע על הכביש רואים שיירה גדולה של ניידות משטרה טסים לכיוון מירון ושמאחורי כמה מהניידות יש את מוביל הסוסים של המשטרה, אבל זה לא הנקודה שעל פנינו חולפים אוטובוסים ריקים, בעוד שלפני כן ירדו מהם הציבור והלכו רגלי ולא רצו לעצור.

רק לאחר שחסמו את האוטובוסים חלק מהנהגים הסכימו לפתוח את הדלתות והמשכנו עד למירון. גם שם היה עומס קטן שזה כבר היה קרוב מאד לחניונים של מירון. ירדנו וצעדנו עם קהל האלפים עד לציון הקדוש, בזמן שצעדתי ברגל חשבתי אולי רוצים לתת לנו להרגיש קצת את מה שאבותינו היו מרגישים בזמן שעשו את דרכם ברגל או על חמורים, כדי לזכות לעלות לשפוך שיח ותפילה על הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי במירון זיע"א…
DSC_2987

DSC_2976

DSC_2968

DSC_2963

DSC_2960

DSC_2954

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המדינה מתנכלת להילולא. יבושו להם.

הם מאוד השתדלו זה לא יפה אולי שיעשו רחפנים לכל עמ"י מהבית??

ברור שכל החגיגה במירון בל"ג בעומר עם חצי מליון חרדים, זה צנינים בעיני הציונים, אבל בדיעבד טוב שכך – אחרת היו צריכים לומר "כל הכבוד למשטרע".

המשטרה והממשלה כולו יש להם אינטרס שיהיה כישלון במירון כי זה חגיגה חרידית הם רוצים שיבואו מה שפחות אנשים רבי שמעון עוד יתנכל להם בעזרת ה'

אם היה שם להבדיל משחק כדורגל פעם בשנה לא היו סוללים כבישים רחבים ונורמלים?

המשטרה עושה מה שיכלה !!

אם זה מה שהיא יכולה.. אז שיזוזו בבקשה, ויפנו המקום למי שכן יכול

גם אני נתקעתי – 'שעתיים' בעליה להר ליד פרוד, לאחר שיצאתי ב1 בלילה מירושלים ורציתי להספיק את העבודה בשעה 9:00 בבוקר בירושלים, לצערי הגעתי ב 11 לפנה"צ
לדעתי אם יש אנשים שיורדים לכביש אסור למשטרה לעכב את כולם ולהעניש את כל הציבור, אין בזה צדק, ולא צורך, ההיפך הוא הנכון בחסימה הנוראית גרמו לסכנת נפשות שבנס לא קרה כלום – כאשר עיני ראו ולא זר, באם היה קורה משהו היתה משטרה צריכה ליתן הדין על כך

אין ברירה

אני רק רוצה לעורר שבמשך כל השנה אנחנו מקללים את המשטרה וחיילים הקדושים אבל כשאנחנו רוצים אותם אנחנו מכירים בהם והם לא עושים מספיק. ואם חס ושלום הם יגידו שהמערה מלא אנחנו כבר זורקים עליהם פחים והם נאצים. אז מה החשבון שלנו.????

האשמה לא על המשטרה שהיא הגוף המבצע.. אלא על הדרגים הגבוהים בממשלה וכדו' שהם הגוף המפקד.

בכל מקום שהמשטרה מגיעה הם רק מקלקלים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שנים התקיימה ההילולה הקדושה בלי המשטרה והסתדרו מצויןןןןןןןןןןןןןןןןן
שרק יצאו מכל הפרויקט וכולם יראו איך שהעסקנים המסורים שעובדים שמה לילות וימים מנהלים את האירוע בצורה הרבה יותר טובה מהמשטרה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture