טראמפ התקשר אתמול לנתניהו; על מה הם שוחחו?

קיום השיחה אמש לא פורסמה על ידי לשכת רה"מ או הבית הלבן. בישראל מכחישים כי במהלך השיחה שוחחו השניים על הדלפת המודיעין הרגיש לרוסיה על ידי טראמפ, אלא רק אודות ביקורו הקרוב בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התקשר אתמול (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו על ההכנות לביקורו הקרוב בישראל. דבר השיחה, שהתקיימה מיד לאחר שיחה עם עבדאללה מלך ירדן, לא פורסם באופן יזום על ידי הבית הלבן או לשכת ראש הממשלה, והיא נחשפה בעיתון הארץ. בלשכת רה"מ אישרו את קיום השיחה.

לדברי גורם ישראלי, השיחה התקיימה בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים, זמן קצר לפני כניסתו של נתניהו לאירוע עם שר האוצר משה כחלון בלוד, ונמשכה כ-20 דקות. לדברי הגורם הבכיר, השיחה לא עסקה בפרסומים בארה"ב בדבר מידע מודיעיני שאותו הדליף טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בפגישתם בשבוע שעבר. הניו יורק טיימס דיווח אתמול כי המקור למידע שמסר טראמפ הוא המודיעין הישראלי.

הפקיד הבכיר ציין עוד כי בשיחה לא עלתה התקרית הדיפלומטית שהתרחשה בנוגע לכותל המערבי בין אנשי הקונסוליה האמריקאית בירושלים לבין נציגים של משרד רה"מ במהלך ההכנות לביקור טראמפ. "השיחה עסקה בכמה סוגיות שהיה צורך לסגור בנוגע לביקורו של הנשיא בישראל", אמר הפקיד.

השיחה בין נתניהו לטראמפ התקיימה מיד לאחר שיחה שקיים הנשיא האמריקאי עם עבדאללה מלך ירדן. בניגוד לשיחה עם נתניהו, הבית הלבן הודיע מראש על הכוונה לקיים את השיחה עם עבדאללה. הסברה בתקשורת האמריקאית היתה כי טראמפ התקשר למלך בנוגע לסוגיית המידע המודיעיני לרוסיה. הלילה פרסם הבית הלבן הודעה קצרה על השיחה בין השניים, שלפיה שני המנהיגים הדגישו בשיחה את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות ודנו במאמצים לסיום מלחמת האזרחים בסוריה.

כמו כן, נאמר כי המנהיגים הדגישו כי יש צורך דחוף לבלום את האלימות ולפתור את המשבר במדינה. לפי הודעת הבית הלבן, טראמפ דן עם המלך גם בביקורו הקרוב במזרח התיכון והדגיש את מחויבותה של ארה"ב ליציבותה של הממלכה, לביטחונה ולשגשוגה והודה למלך על תרומת ירדן למאבק נגד דאעש.

כזכור, אמש פורסם בוושינגטון פוסט כי מקורו של המידע הרגיש שחשף הנשיא בפגישתו עם שר החוץ והשגריר הרוסיים הוא בישראל – וכי מדובר במידע שישראל ביקשה שלא לחלוק עם גורמים נוספים. בנוסף, ישראל לא עודכנה בעובדה שהמידע שותף עם מדינות אחרות. בהמשך דווח כי שיתוף המידע מסכן את חייו של מרגל ישראלי שחדר לשורות ארגון הטרור דאע"ש.

על פי הדיווח, המרגל הישראלי העביר את המידע לפיו דאע"ש מתכנן לבצע פיגוע במטוס נוסעים באמצעות פצצה שתוטמן במחשב נייד. בעקבות המידע שהתקבל, ארה"ב הודיעה כי היא שוקלת לאסור העלאת מחשבים ניידים לכל הטיסות מאירופה לארה"ב.

בכירים בירושלים הגיבו אמש בזעם להדלפת המידע האמריקנית. "יש לנו שיתוף פעולה עם ארצות הברית שהוא ייחודי בקהילת המודיעין העולמית", אמר אחד מהם. "אין לנו את היחסים הללו עם אף מדינה אחרת", הוסיף בכיר אחר. "בינינו לבין ארצות הברית יש הבנות מיוחדות הנוגעות לשיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות", השניים סיפרו – והוסיפו: "הידיעה שהמידע המודיעיני הזה שותף עם מדינות אחרות בלי ידיעתנו היא בבחינת סיוט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture