"אני כאן כדי להבטיח את הקשר שבלתי ניתן לשבירה בין המדינות"

ראשי המדינה ונשיא ארה"ב נאמו בטקס קבלת הקהל בנתב"ג. טראמפ דיבר על תקווה לשלום, נתניהו רוצה טיסות ישירות לסעודיה וריבלין הביע את אושרו מכך "שבעלת בריתנו החשובה ביותר מכירה בחשיבותה של ירושלים לעם היהודי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"נפלא להיות כאן בישראל" – כך פתח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את נאומו הרא/שון והקצר מיד עם נחיתתו בנתב"ג. הוא פנה לראשי המדינה: "אני אסיר תודה מעומק לבי על ההזמנה שלכם ולכבוד הוא לי להיות כאן. בביקור הראשון שלי כנשיא ארצות הברית אני מגיע לארץ הקדושה והעתיקה כדי לאשר מחדש את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ארה"ב למדינת ישראל".

"בארץ הזו, העשירה בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת מהציביליזציות המדהימות בעולם – חזקה, נחושה ומשגשגת", הוסיף הנשיא האמריקני. "זו גם אומה שמבטיחה שלא יקרו יותר הזוועות של המאה הקודמת. עלינו לעבוד ביחד כדי לבנות עתיד שבו האומות באזור חיות בשלום, שהילדים שלנו יוכלו לגדול בביטחון וללא טרור ואלימות".

"בימים האחרונים מצאתי סיבות חדשות לתקווה. סיימתי ביקור בסעודיה, שם נפגשתי עם המלך סלמאן ועם המנהיגים מהעולם הערבי והמוסלמי. בביקור הזה הסכמנו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה במלחמה נגד הטרור והאידיאולוגיה המרושעת שלו. המסע הבא שלי ייקח אותי לפגוש את האפיפיור ושותפינו באירופה".

"לפנינו הזדמנות נדירה להביא ביטחון ויציבות ושלום לאזור הזה ולעמיו, לנצח את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום", סיכם טראמפ. "נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד, אין שום דרך אחרת. אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד צמוד איתכם במהלך הביקור".

ראשון הנואמים בטקס הרשמי, היה נשיא המדינה ראובן ריבלין. "ברוכים הבאים לישראל", בירך ריבלין. "ביקורכם הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב". ריבלין המשיך ואמר לטראמפ כי "אתה הנשיא של בעלת הברית החשובה ביותר והגדולה ביותר של ישראל. אתה ידיד אמת של ישראל ושל העם היהודי.

"אדוני הנשיא, העולם זקוק לארה"ב חזקה. המזרח התיכון זקוק לארה"ב חזקה וישראל זקוקה לארה"ב חזקה. באותה מידה גם ארה"ב זקוקה לישראל חזקה". הנשיא ציין כי "המזרח התיכון הוא אזור מוכה טרור, דיכוי וטירוף. הברית בין ארה"ב לישראל מאירה כמגדלור של חירות וקדמה. אנו חולקים ערכים דומים כמו גם תקווה לשלום. אנו מודים לך על המחויבות כלפי יכולתה של ישראל לעמוד באיום ההווה והמחר".

ריבלין התייחס לביקור טראמפ בימים שבהם ישראל מציינת חמישים שנה לשחרור ולאיחוד ירושלים. "משמח אותנו מאוד שבעלת בריתנו החשובה ביותר מכירה בחשיבותה של ירושלים לעם היהודי", אמר הנשיא. לסיכום ציין ריבלין כי "אדוני הנשיא, הגעת לכאן מסעודיה, תבקר בכותל המערבי ובכנסיית הקבר ואז תמריא לוותיקן. במסע אחד תבקר בשלושת המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם, ליהדות ולנצרות. אנו יכולים לשתף פעולה לקראת עתיד טוב יותר ועלינו להמשיך לעשות זאת יחד".

לאחר מכן נשא דברים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שבירך את בני הזוג טראמפ על הגעתם: "הביקור שלכם כאן הוא היסטורי באמת. מעולם לא כלל הביקור הראשון של נשיא אמריקני מחוץ למדינה גם את ישראל – תודה אדוני הנשיא, תודה על הביטוי המשמעותי הזה לחברותך עם ישראל".

נתניהו שיבח את נאומו של טראמפ בערב הסעודית: "אתמול מסרת נאום חזק, קראת לכל האומות לגרש את הטרוריזם ואת הקיצוניות. קראת לכוחות הציביליצזיה להתנגד לכוחות הברבריות. במשך 69 שנה ישראל עשתה בדיוק את זה. עמדנו בשורה הראשונה של הציביליזציה כדי להילחם בטרור ובנינו מדינה דמוקרטית יהודית חזקה ובכך הגנו על כל הדתות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מברכים על נאמנותך לשלום – כבר עשינו שלום עם ירדן ומצרים וידה של ישראל מושטת לשלום לכל שכנינו, כולל לפלסטינים. השלום שאנו מציעים הוא אמיתי וכנה, במסגרתו המדינה היהודית מכירה בכך שהביטחון יישאר והקונפליקט ייסתים אחת ולתמיד". ראש הממשלה הביע תקווה שגם ראש ממשלת ישראל יוכל יום אחד לטוס מישראל לריאד: "אני בטוח שתחת נהגתך הברית שלנו תהיה גדולה ביותר וחזקה ביותר".

טראמפ נחת בישראל; "ברוך הבא חברנו הטוב"

שֶׁנָּתַן מִכְּבוֹדוֹ לְבָשָׂר וָדָם: הרואה את טראמפ, צריך לברך?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין תמונות???

חושבים שהחנופה לנשיא ארה"ב תעזור לכם? חחח…
הצחקתם אותי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture