סוף לדרמה: כך הוטס הצעיר החסידי הפצוע מאומן לישראל

בתום 3 יממות מורטות עצבים ופעילות קדחתנית חובקת עולם: הטיסה הרפואית ובה הבחור החסידי חיים שמחה מאיר בן רות בן ה- 19, שאותר בערב שבת האחרונה מחוסר הכרה בדירה על יד ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, נחתה הלילה בישראל. כל הפרטים ותיעוד נרחב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום 3 יממות מורטות עצבים ופעילות קדחתנית חובקת עולם: הטיסה הרפואית ובה הבחור החסידי חיים שמחה מאיר בן רות בן ה- 19, שאותר בערב שבת האחרונה מחוסר הכרה בדירה על יד ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, נחתה הלילה בישראל.

כזכור, ביום שישי האחרון נמצא בחור חסידי בשנות העשרים לחייו, תושב ביתר עילית, בדירה באומן כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. לאחר קבלת טיפול ראשוני הוא פונה במצב אנוש לבית חולים בקרבת מקום להמשך טיפול רפואי, כשבמהלך השבת, הועבר לבית חולים פרטי בקייב בירת אוקראינה שם שהה עד להעברתו הלילה בטיסה לבית החולים הדסה עין כרם בישראל.

עם היוודע דבר האסון הנורא פנו ראשי קהילות ברסלב והעסקנים המקומיים בקהילת מגוריו של הפצוע לאנשי שלטון בישראל המקיימים יחסי עבודה עם השלטון בקייב על מנת לפעול ליחס רפואי הולם לפצוע שאושפז בנתיים בבית חולים המקומי ולדאוג להעברתו לישראל. קרובי משפחתו של הפצוע מציינים את התמיכה והעזרה המיוחדת לה הם זוכים מעם ישראל המתגלה תמיד, ובמצבים כאלו בפרט בשיא תפארתו.

פיקוח נפש דוחה הכל. לאחר כניסת שבת פנו עסקני ברסלב לעסקן הרפואי הרב יוסף מרגלית יו"ר "רפואה שלימה" להפעיל את קשריו עבור הטסת רופא מישראל לייצוב מצבו של הפצוע האנוש ולבדוק היתכנות להטסתו לישראל. לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים, הטיס מרגלית במיוחד מישראל לקייב, את מנהל מחלקת טיפול נמרץ כירורגי ברמב"ם ד"ר עמי מאיו, אשר מיד עם נחיתתו במקום החל בפעולות מצילות חיים לפצוע, כדי למנוע הדרדרות במצב רגיש כל כך, לקראת אפשרות הטסתו להמשך טיפול בהתאם למצבו.

מיד במוצאי השבת הוחל בהליך ההטסה המורכב הכולל תיאום קליטה, וסנכרון הפרטים הרפואיים בין בתי החולים בישראל ובקייב, תיאום מול שדות התעופה וכמובן מול המשטרה המקומית החוקרת את המקרה.

למחרת ביום ראשון בצהריים יצאה משלחת רפואית מישראל הכוללת רופאים, פראמדיקים כשמרגלית מצטרף אליהם הלו"ש מישראל לקייב במיוחד למען הטיפול בחולה והטסתו לישראל בצורה המקצועית ביותר, ובליווי הרפואי הטוב ביותר.

בראשון בלילה שבה המשלחת הרפואית כלעומת שבאה לאחר שצוות הקרקע של אל על בה היה הפצוע אמור לטוס כשהוא מחובר לאלונקה סירבה להטיסו מכיון והאלונקה לא הצליחה להתחבר בעקבות בורג חסר, והטיסה יצאה בלעדי הפצוע לאכזבת המשפחה והצוות שהתלווה אליהם. מרגלית לא אמר נואש ושיכנע שוב ושוב את הצוות הרפואי לטוס בשנית בתוך שעות ספורות מהחזרה לארץ, כשחברת ההטסה "מדאסיס" שכרה עבור המבצע מטוס מנהלים עם שמונה מושבים, ואכן בשני בבוקר עלה הצוות בשנית על טיסה לקייב לאחר שסודרו כל הפרטים הקטנים ואושרו על ידי הצוותות, וכאמור הלילה לאחר דרמה בת 3 יממות, הוטס הבחור בטיסה פרטית מיוחדת לישראל, להמשך טיפול בבית החולים, כשהכל מייחלים להחלמתו המהירה. שמו לתפילה: שמחה מאיר בן רות לרפו"ש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture