מתווה טראמפ: שלום עם העולם הערבי ורק אחר כך מו"מ עם הפלסטינים

במסגרת ניסיונותיו של טראמפ לגבש רעיונות "מחוץ לקופסא" במטרה לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני, הבהיר הנשיא לאבו מאזן כי היעד כרגע הוא, נירמול יחסי ישראל והמדינות הערביות, ורק אחר כך פתרון הסוגיה הפלסטינית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד במהלך ביקורו בישראל ובשטחי הרשות, נמנע הנשיא טראמפ מלהתבטא בפומבי בכל נושא או יוזמה מדינית אפשריים, מתברר כי הרחק מאור הזרקורים מתרחשת לה דרמה של ממש, כאשר לאחר שנים ארוכות של ניסיונות כושלים מצד מנהיגי רבים שעלו בתוהו, מבקש הנשיא טראמפ לשבור מוסכמות, להפוך סדרי עולם ולעשות את הבלתי ייאמן.

לפי הדיווח שנחשף הבוקר לראשונה ב'ישראל היום', הרי שבמהלך פגישתם, הבהיר נשיא ארה"ב בפני יו"ר הרש"פ, כי בכוונתו לחולל שינוי בסדרי העדיפויות האזוריים ובכוונתו לפעול בניגוד למה שהיה מקובל עד כה באין ספור ניסיונות הגישור שנוסו ע"י מנהיגים רבים לאורך השנים בין ישראל לרשות.

לדברי בכיר ברשות הפלסטינית המעורה בשיחות, הרי שטראמפ תיאר בפני אבו מאזן את עיקרי התוכנית שהוא מגבש, באופן כללי ביותר ולא נכנס לפרטים, אולם מהדברים היה ניכר, כי האמריקנים מעוניינים לקדם את תוכנית השלום הערבית, כך שתחילה יבוא מהלך של נרמול יחסי ישראל עם מדינות ערב הסוניות המתונות. ורק בהמשך טיפול בסוגיה הפלסטינית.

כאשר אז יפעלו האמריקנים לקדם מהלך של מו"מ ישיר ואינטנסיבי בין ישראל לפלשתינים אשר יתוחם בלוח זמנים מוגדר מראש, ובמסגרתו יפעלו הצדדים להגיע לפתרון סוגיות הליבה ובראשן שרטוט גבולות המדינה הפלשתינית העתידית, מעמד ירושלים והמקומות הקדושים, גורל ההתנחלויות אשר מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים, זכות השיבה ועוד

לפי הדיווח, טראמפ הבהיר לאבו מאזן, כי הצליח לגבש הסכמה רחבה בריאד כמו גם אצל רוב מדינות המפרץ, למהלך שבמסגרתו מדינות אלו יחלו בנרמול יחסיהם עם ישראל עוד בטרם הושג פתרון לסוגיה הפלשתינית.

לדבריו, יוזמה זו זכתה אף לתמיכתם של הירדנים והמצרים, אף כי מדובר במהלך שעיקרו יהיה הצהרתי בלבד, כלומר הצהרה של סעודיה ומדינות ערביות ואיסלאמיות מתונות נוספות על הכרה במדינת ישראל וזכותה להתקיים, ולא נרמול יחסים עד כדי חתימת הסכמי שלום והקמה הדדית של שגרירויות בישראל ובמדינות ערב.

עוד לפי הדיווח ב'ישראל היום" המצטט מקור פלסטיני בכיר: יו"ר הרשות הבהיר לטראמפ, כי הפלשתינים מתנגדים בתוקף למהלך המתגבש, אולם לדברי אותו בכיר, "מכך בדיוק חשש אבו מאזן. ההתקרבות החשאית הזו בין ישראל לסעודים ולמדינות המפרץ הפרסי, בעידוד ובתמיכה של הממשל בוושינטון ומדינות ערביות כגון מצרים וירדן, אינה מסייעת לפתרון הסוגיה הפלשתינית, אלא מרחיקה כל אפשרות לפתרון צודק. מהתקופה הקצרה של טראמפ כנשיא כבר למדנו שאצלו הכל אפשרי".

לדבריו, "המשך הקיפאון בתהליך השלום ואי פתיחת מו"מ בין הצדדים לא מסייעים בכלום, ואם יש נוסחאות נוספות שאפשר להציע לצורך קידום הסכם קבע שיביא להקמת מדינה פלשתינית עצמאית ולסיום הסכסוך – אנחנו נהיה בעד".

לדברי הבכיר הפלשתיני, אבו מאזן לא היה מופתע גם מהעובדה שמצרים וירדן הביעו הסכמה עקרונית למהלך, שכן הן היו המדינות הראשונות לחתום על הסכם שלום עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלשתינית. הוא אף סיפר כי תמיכת הירדנים והמצרים בתוכנית שמגבש הנשיא טראמפ גרמה לכעס אצל הפלשתינים, בעיקר כלפי הירדנים, ואף למתיחות בין יו"ר הרשות למלך עבדאללה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שכל הזמן מסובבים את הפלסטינים ולא אומרים להם את האמת.
צריך להבהיר להם בצורה שלא משתמעת לשני פנים, שיש בסיפור הזה רק צד אחד צודק, וזה הישראלים. בשטח ישראל אין, מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה מדינה פלסטינית. כל הדיבורים על הסדר עתידי רק גורמים להם תקוות שווא ואשליות שמתנפצות להם פעם אחר פעם. עדיף לומר להם את האמת, ולהסביר להם שכדאי להם לחזור לארצות מוצאם (ערב הסעודית, כוויית, מצרים וכו') או לאירופה. כאן אין להם תקוה.

נחמן צודק, גדול את גדול,,,,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture