הציל את ראשי הימין ומתמודד על הנהגת השמאל

עמירם לוין, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, טוען כי הציל את חייו של השר נפתלי בנט, ומספר כיצד נתניהו כמעט נהרג במהלך תקופתו כלוחם בצה"ל. בנט הכחיש ולוין הגיב: "מה שקרה בלבנון נשאר בלבנון. אל תתבייש ששמאלני הציל אותך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עמירם לוין, אחד מהמתמודדים לראשות מפלגת העבודה, אשר היה מפקד סיירת מטכ"ל באחד מתפקידיו, ומילא שורה של תפקידים משמעותיים בצבא, טען כי הציל את חייו של יו"ר הבית היהודי בתקרית מסוימת במהלך מבצע "עינבי זעם", אך לאחר מכן סיפר בנט כי לא כך היה הדבר.

עוד נטען כי בעבר הוא הציל את חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתעלת סואץ וכן את חייו של השר בנט במבצע ענבי זעם בלבנון. בנט הכחיש וכתב: "לוין לא הציל את חיי, אך פיקד על המבצע. היה בעיניי, באופן כללי, מפקד שדה יצירתי, תקיף וערכי. אני חלוק עליו פוליטית אך מעריכו כמפקד".

לוין לא נשאר חייב ועמד על כך שאכן הציל את חיי בנט: "נפתלי, מה שקרה בלבנון נשאר בלבנון. אל תתבייש ששמאלני הציל אותך. אני שמח שאתה חי כדי לספר. זה מה שחשוב". יו"ר הבית היהודי החליט שלא להמשיך בויכוח וכתב: "‏טוב, עמירם. לא ידעתי שהצלת את חיי. אם כן, אז תודה. סה״כ נחמד לחיות".

בראיון רדיופוני סיפר לוין כי "זהו סיפור אמיתי. לחלוטין. במהלך ענבי זעם פעלנו עם המון כוחות מעבר לקווי האויב, על מנת להגיע לעומק של החיזבאללה, ופגענו בחוליות ששיגרו קטיושות וטילים. בנט פיקד בהצלחה על כוח כזה במספר משימות, אך באחד המקרים, הכוח הזה התגלה והתחילו לירות עליו במרגמות, שהתחילו לפגוע די צמוד לכוח.

"הפעם החילוץ היה מורכב, כי היה צריך לחרוג מחוקי הבטיחות של הארטילריה שאנחנו רגילים אליה, כדי לירות צמוד לכוח, וגם צמוד למחנה של יוניפ"יל. אני פיקדתי על החילוץ הזה, ולא כמו היום, שיורים כמות בלתי מוגבלת. עשינו זאת עם שמונה פגזים מדויקים להפליא", סיפר לוין.

לאחר מכן נשאל לוין על תקרית בה כמעט ואיבד ראש הממשלה היום, ולוחם הסיירת דאז, בנימין נתניהו, את חייו: "הייתי מפקד הצוות שלו, כשהיתה מלחמת התשה קשה מאוד. הגיע אלינו, אל סיירת מטכ"ל, אריק שרון, והתחיל להגיד לנו 'תתחילו לעבור את התעלה ולהרוג את המצרים'. בפעם הראשונה זה הצליח, ובפעם השנייה שמו לנו מארב, וכשהיינו במים, חלקנו קדימה, חלקנו אחורה, נפתחה עלינו אש יעילה מאוד.

"אני הייתי מאחורה, ואיבדנו באותו היום את חיים בן יונה ז"ל, שנהרג. נתניהו היה עם מאג (מקלע כבד לנשיאה), והיה חייל מבריק". המראיין הוסיף שנתניהו אף שכלל את הנשק שלו עם קופסת פעולה משוכללת, ולוין הסכים והוסיף: "הוא היה כבד כמו משקולת. חגורות ההצלה שהיו לנו היו חגורות צוואר. הם היו יכולים להציף אותך רק אם אתה בלי ציוד. הוא צלל למים, ומיד כמה חבר'ה אספו אותו ומשכו אותו מהשיער".

אז אתה בעצם מציל את הימין? נשאל לוין שענה, "אני מקווה, שכמו אז, גם היום, שהצבא ללא פוליטיקה, זה בכלל לא משנה ימין או שמאל. אלה הערכים וטוב שכך. כך צריך להיות". לאחר מכן התייחס לעימות שהיה בין המתמודדים לראשות העבודה והוסיף: "אני לטובת המפלגה. מטריד אותי למה הנבחרים של מפלגת העבודה זורקים בוץ אחד על השני, הרי זה גורם לבוחרים לברוח. זה לא ראוי, הדרך שהיא נעשית היא לא ראויה. ההתמודדות היא דבר חיובי, העבודה נשארה מפלגה דמוקרטית, לא יכול להיות שהמפלגה הזאת מתמוטטת וראש המפלגה לא מגיב. צריך מישהו עם תרבות של מנהיגות שעבדה במצבים הרבה יותר מסובכים, וללכד אותה מחדש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture