אחדות מול חילולי השבת: ש"ס ויהדות התורה יתכנסו לדיון משותף

סיעות יהדות התורה וש"ס יתכנסו לדיון דחוף משותף על חילולי השבת • כמעט בכל המקרים לא הייתה כל דחיפות בכך, ורובן כללו עבודות תשתית ותחזוקה, שניתן היה לדחותן לימי אמצע השבוע, אך האחראים ייעדו מראש את ביצוען ליום השבת קודש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעות יהדות התורה וש"ס בכנסת יתכנסו לדיון דחוף ומשותף ביום שני הקרוב, בו יועלה נושא חילולי השבת המתרבים לאחרונה על ידי משרדי הממשלה וגופים ממשלתיים.

כידוע לאחרונה הולכים ומתרבים חילולי השבת על ידי משרדי הממשלה באופן ישיר כמו משרד התחבורה ומשרד העבודה, ועל ידי גופים הקשורים אליהם, כמו רכבת ישראל, מע"צ, חברות תחבורה ציבורית ועוד.

כפי שהוברר כמעט בכל המקרים לא היתה כל דחיפות בכך, ורובן כללו עבודות תשתית ותחזוקה, שניתן היה לדחותן לימי אמצע השבוע. מה שחמור עוד יותר הוא בכך, שהאחראים לביצוע העבודות ייעדו מראש את ביצוען ליום השבת קודש, ואפילו לא ניסו לקבוע אותן לימי חול.

נציגי הסיעות ציינו אתמול, כי בכל המקרים היו פניות מצד שרים וחברי כנסת למנוע את חילולי השבת קודש ולדחות את העבודות, אולם חרף הבקשות והאזהרות של נציגי הציבור החרדי – חילולי השבת בוצעו בריש גלי ובפרהסיה למגינת הלב ולמרבה הבושה והכאב.

נציגי הציבור החרדי העמידו כבר את הנושא בראש סדר היום בפני ראש הממשלה והשרים הנוגעים בדבר, והזהירו להפסיק לאלתר את התופעה החמורה של ריבוי חילולי השבת.

הם הבהירו כי חילולי השבת עומדים בניגוד גמור לכל ההסכמים הקואליציוניים הקיימים, ובניגוד לכל ההתחיבויות שניתנו כבר בעת חתימת הסכם הסטטוס קוו בראשית שנות המדינה, ובעת הקמת הממשלה הנוכחית. "לא נשלים עם הרס השבת בפרהסיה, קבל עם ועולם, ונעשה כל מה שניתן כדי למנוע את חילול יום השבת קודש" – אמרו.

הנציגים החרדים זועמים: יום השבת הפך ליום התחזוקה לרכבת

שר הפנים אריה דרעי אמר השבוע: "לצערי הרב, אני מבין שיום השבת הפך ליום התחזוקה והעבודות של הרכבת. זהו דבר חמור ביותר. אנחנו מביעים את מחאתנו בצורה חריפה נגד עבודות הרכבת בנתיבי איילון בשבת. כמו כן, אני מטיל על חברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי ללמוד היטב את הנושא, להביא את הנתונים על הקיפי חילולי השבת החדשים שנעשים כעת, ולעקוב מקרוב אחר הנעשה. במידה ויוצגו לי נתונים של חילולי שבת חדשים, אביא את הדברים לראש הממשלה במסגרת ראשי מפלגות. השבת במדינת ישראל חייבת להישמר".

שר הבריאות ליצמן מחה בפני שר התחבורה בישיבת הממשלה אתמול על ביצוע עבודות התשתית בעיצומה של שבת קודש ואמר כי מדובר במעשה חמור שיש בו פגיעה בצביון היהודי של המדינה ופגיעה מכוונת בסטטוס קוו, הנהוג במשך השנים. לדבריו, "הבהרנו שעבודות אלו שאינן מחויבות להתבצע בשבת, מהוות הרס השבת בפרהסיה ובידי הממשלה. לא נוכל להשלים עם מציאות כזאת ועל שר התחבורה למלא אחר הסיכום שנערך בעניין עם ראשי המפלגות החרדיות".

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר: "שוחחתי בנושא עם שר העבודה חיים כץ ואני מנסה עד הרגע האחרון לפעול ולהביא לביטול העבודות המתוכננות. זהו דבר חמור ונצטרך להגיע לפתרון שחילולי השבת הללו יפסקו, על אף טענת שר העבודה כי העובדים הינם ערבים וצומצמו העבודות. אי אפשר להסכים לדבר זה, זו פגיעה בשבת ונעשה הכל על מנת להפסיק את התופעה הזו. אני מקווה שהאנשים הממונים על הרישיון בעניין הזה מבחינת שעות עבודה ומנוחה, יתעשתו. זה לא פיקוח נפש ואין שום צורך חיוני בעבודות הללו".

מוזס: לא נשלים עם המציאות העגומה של חילולי השבת

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מהמראה ארי' דרעי ליעקב ליצמן באייפון שלו?

ר' יענקל וואס קוקט איר ?

למה רק "ביום שני הקרוב"???????????? הכי השבת אינה חשובה כל כך, ש"מותר" לפנות עבורה לו"ז "תפוס" ו"צפוף" כבר ביום חמישי??!! הרי כבר ביום רביעי תקעו בשופרות כי ראשי הסיעות יתכנסו וכו' וכו'.

כמובן שחכו כבר שלא עשו מאומה בתל עביב

אבל מה נעשה שיש ניגוד ענינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture