סמוטריץ' ואריאל נגד בנט: "אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית"

סוער בבית היהודי: השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' זועמים על כוונת היו"ר, בנט, "להיפטר" מהם לטובת הפיכתה של הרשימה לליברלית ומתונה יותר. "הכוונה להיפטר מהסמן הימני היא טעות קשה ערכית ואלקטוראלית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום שלחו ראשי מפלגת האיחוד הלאומי מכתב ליו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט בו הם דורשים ממנו לפעול להמשך הריצה המשותפת בבחירות . על המכתב חתומים, יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר וחברי הנהלת המפלגה.

"אנו פונים אליך שוב בעניין קידום האחדות בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וזאת לאחר שלצערנו, למרות פניותינו החוזרות ונשנות לקידום האחדות וההסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות, עד כה לא קבלנו כל התייחסות עניינית לפניות אלו".

בנוסף התייחסו לדבריו שנשמעו חדשות לבקרים בכלי התקשורת, בו בנט לא מעוניין כלל באחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. בין הפרסומים הרבים גם בעיתון "הארץ" פורסם ציטוט של בנט: "לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד"

על דבריו אלו מסרו חברי האיחוד הלאומי לבנט במכתב, שהם סבורים שהכוונה המיוחסת שלו להיפטר מהאגף הימני, בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה היא טעות קשה ברמה הערכית ובפן האלקטוראלי. טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית.

מפלגת האיחוד הלאומי מזכירים לבנט כי כאשר רצו בצורה מפוצלת,כל אחת מהמפלגות קיבלה מספר מנדטים נמוך, 4 לאיחוד הלאומי ו-3 לבית היהודי ושהציבור הציוני דתי ותומכי המחנה הלאומי לא רוצה לחזור לשם ותובע אחדות ובצדק.

בהתייחסות לאמירתו של בנט, בו דורש ממפלגת האיחוד הלאומי להתמודד בפריימריז של הבית היהודי, טוענים חברי האיחוד הלאומי שהם לא שמעו ממנו זאת ישירות ואמרו: "לאחרונה שמענו, אמירות שלך שאתה בעד האחדות, אך אתה מציע לאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' להתמודד בתוך הפריימריז של הבית היהודי. אמירה זו שעליה שמענו לראשונה בתקשורת מוצגת הינה חד צדדית כלפינו. אמירה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות ביננו".

לבסוף אמרו: "נפתלי, אנו פונים אליך שוב מתוך אחריות למחנה הלאומי והציונות הדתית ומפצירים בך לשבת לדיון ענייני ולמצוא את הדרך להמשך השותפות של המפלגות שהניבה עד היום הישגים רבים למען הערכים בהם אנו מאמינים.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר מוסר בתגובה:"על רקע התבטאותיו  הפוליטיות של בנט בכנס הארץ, לפיו הבית היהודי צריך להשתנות, ברורה יותר דרישתנו לאחדות  והמשך דרכנו המשותפת. אין מדובר בהליך טכני פרוצדורלי כי אם  בשינוי דרמטי של סדר היום של הציונות הדתית והמחנה הלאומי ואובדן דרך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אורי אריאל, זה הזמן לקבל קצת על הראש אחרי שהלכת עם רשעי ישראל בממשלת לפיד.

אז תחליטו אתם…..

מי זה בנט ה"אח" של "ליצמן" או של "לפיד"….

טיפשים! במקום להתחנן על נפשכם לפני ה"פריץ" נפתלי בנט, יאללה תעזבו אותו ותקימו מחדש את מפלגת המפד"ל, אתם לא מבינים שכבר מלכתחילה, החילוני הזה בכלל לא התיימר לייצג את הדתיים לאומיים אלא בא להקים מפלגה ימנית שתתחרה במפלגת הליכוד.

בנט מאבד את זה

נתן, אין טעם לשחזר "הצלחות". המפז"ל מאז ומעולם הייתה מפלגה פשרנית ורדודה, ואין טעם להקים אותה מחדש. הבית היהודי זה המפז"ל והמפז"ל זה הבית היהודי.
על אורי אריאל, סמוטריץ וכו' לפרוש ולחבור למפלגת יחד – ובעזרת ה' נעשה ונצליח.

בבחירות 2013, כולם רצו להצביע בנט ולא ש"ס (כולל אותי, שהייתי אז ילד שלא מבין).
ואז אמר מרן זצוק"ל (בשיעור מוצ"ש בקבלן) : מפד"ל ר"ת- פתי מאמין לכל דבר, זה לא בית יהודי, זה בית של גויים, הם רוצים נישואים מעורבים, תחבורה בשבת". וכולם חשבו, הוא מגזים, הוא לא מבין בפוליטיקה, ועוד ועוד. אבל חכם עדיף מינביא.
הברית עם לפיד ימ"ש, ההכרה ברפורמים וקונסרבטיבים, ניסיון לתרפד את הרב יצחק יוסף שליט"א מליהיות ראשון לציון, ניסיון להביא את דוד סתיו הרפורמי כרב ראשי, חוק גיוס חובה לבני ישיבות, שלילת תקציבים מתלמודי תורה, הקמת מתווה הכותל, תמיכה במיצעד התועבה, ועוד ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture