"ארה"ב משרתת את האינטרסים של היהודים ואינה מעוניינת במדינה פלסטינית"

בכיר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אומר כי "מדיניותה של ארה"ב מלמדת על כך שהיא מבקשת להקים ישות פלסטינית ללא מדינה עצמאית". בכיר ברש"פ תקף לאחר פגישת אבו מאזן עם שליחי טראמפ כי "הם נשמעו כמו יועצי נתניהו ולא כמתווכים הוגנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק הגיב על מאמצי הממשל האמריקאי לחדש את המגעים בין ישראל לפלסטינים. הוא אמר כי "מדיניותה של ארה"ב מלמדת על כך שהיא מבקשת להקים ישות פלסטינית ללא מדינה עצמאית". בנוסף הוא טען שתפקידה של התכנית היא לשרת את האינטרסים היהודים.

אבו מרזוק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו על התוכנית האמריקאית: "המדיניות האמריקאית דוחפת למימוש תוכנית הקונפדרציות עם ירדן ועם מצרים. לדעתם כך יהיה אפשרי לפתור את בעיית הפליטים ולספק ליהודים היתכנות של שלום אזורי כולל". דבריו של אבו מרזוק מצטרפים לתחושה פלסטינית כללית, של פסימיות ביחס למדיניות האמריקאית בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני.

ביום שישי האחרון דווח כי יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, והשליח האמריקאי לתהליך השלום, ג'ייסון גרינבלט, העלו בפגישתם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה ביום רביעי פעם נוספת את סוגיית תשלום הקצבאות לאסירים ביטחוניים פלסטינים שכלואים בישראל ולבני משפחותיהם, וכן את סוגיית ההסתה נגד ישראל.

בעיתון הארץ מדווחים כי פקידים פלסטינים ואמריקאים בכירים שמעורים בתכני הפגישה ציינו כי הצדדים לא הגיעו להבנות בנושא, המחלוקת נותרה בעינה וסוכם להמשיך לדון על הנושא. פקידים פלסטינים בכירים ציינו כי לאחר הפגישה עם קושנר וגרינבלט היתה במוקאטעה תחושה של אכזבה. לדבריהם, קושנר וגרינבלט, שהגיעו מפגישה בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו העלו כבר בפתח הישיבה את טענותיה של ישראל לגבי תשלום הקצבאות למחבלים ואת סוגיית ההסתה.

"הם נשמעו כמו יועצים של נתניהו ולא כמתווכים הוגנים", אמר פקיד פלסטיני בכיר. "הם התחילו להציג את הטענות של נתניהו ואז אנחנו ביקשנו לשמוע מהם עמדות ברורות גם בנוגע לסוגיות הליבה של הסכסוך". לפי הפקיד הפלסטיני הבכיר בתגובה לטענות הצוות האמריקאי בנושא תשלום הקצבאות לאסירים הביטחוניים וההסתה ביקש אבו מאזן הבהרות לגבי עמדת הבית הלבן כלפי הבנייה בהתנחלויות.

"אמרנו להם שבאותו יום ממשלת נתניהו החלה בעבודות בנייה בהתנחלות חדשה ומדברת על בניית עוד אלפי יחידות דיור", אמר הפקיד הפלסטיני הבכיר. "אבו מאזן שאל מה העמדה שלהם בנושא אבל לא קיבל תשובה". לדברי הפקיד הפלסטיני הבכיר, גם בפגישת ההכנה עם השליח גרינבלט ביום שלישי עלתה סוגיית תשלום הקצבאות לאסירים ביטחוניים. יועציו של יו"ר הרש"פ הבהירו כי מדובר בסוגיה פנים־פלסטינית.

פקידים אמריקאים בכירים ציינו כי סוגיית תשלום הקצבאות למחבלים וההסתה אמנם עלתה בשיחה אך לא העיבה על הפגישה שלטענתם היתה חיובית ומועילה. הם הוסיפו כי כפי שנכתב בהודעת הבית הלבן, רוב השיחה עסקה בסוגיות שנוגעות לעמדות הפלסטיניות במשא ומתן, סדרי העדיפויות שלהם ורעיונותיהם לגבי השלב הבא. הפקידים הפלסטינים הבכירים אישרו את הדברים ואמרו כי אבו מאזן הציג את עמדות הרשות הפלסטינית בכל סוגיות הליבה — גבולות, ירושלים, פליטים, מים, ביטחון ושחרור האסירים. בישיבה אף הביע אבו מאזן הסכמה להכנסת פקחים וכוח בינלאומי לשטח שיעקוב אחרי יישום כל מהלך.

אחרי הפגישות פרסם הבית הלבן שתי הודעות בעלות נוסח דומה. נמסר בהן כי נתניהו ואבו מאזן הביעו את "מחויבותם לקידום היעד שהציב הנשיא טראמפ להשגת שלום אמיתי וממושך בין ישראל והפלסטינים, אשר יחזק את היציבות באזור". לפי ההודעות, גם בפגישה בין קושנר לנתניהו וגם בפגישה בין קושנר לאבו מאזן הדגישו הצדדים שהשגת השלום תיקח זמן וציינו כי יש לעשות את כל הניתן כדי ליצור אווירה התורמת לכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture