אין פשרות עם הרפורמים! דרעי וגפני פוצצו פגישת ראשי הקואליציה

ראש הממשלה כינס את ראשי הקואליציה בניסיון להקפיא את חוק הגיור שאושר בתחילת השבוע, בעקבות לחצים של השרים בנט וכחלון. אחד השרים דרש פשרה שתרגיע את הרפורמים, השר דרעי הגיב כי אין פשרות בנושא ועזב יחד עם גפני את הפגישה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את ראשי הקואליציה לדיון סביב חוק הגיור שאושר בתחילת השבוע, חוק המשאיר את סמכויות הגיור בידי הרבנות הראשית לישראל, ותמנע הכנסת גרים פיקטיביים של התנועה הרפורמית ושאר ארגונים שונים שיחללו את קדושת העם היהודי.

במהלך הדיון, ביקשו השרים נפתלי בנט ומשה כחלון להגיע לפשרה עם התנועה הרפורמית, דבר שהביא לפיצוץ הישיבה. אחד השרים אמר כי "אנחנו צריכים ששרנסקי יברך אותנו על מהלכים. צריך את הרפורמים רגועים ולא כועסים". דרעי מצידו טען כי הם דורשים פשרה מרחיקת לכת וכי אין לנהל מו"מ בנושא.

דרעי צעק לעבר השר: "אני לא מוכן להיות חלק מהמשחק הזה. הרפורמים אינם 'צד' בסיפור הזה. אינני מוכן לשום פשרות איתם". השר דרעי וח"כ גפני, הנציגים החרדים שהשתתפו בפגישה, קמו ויצאו החוצה. חלק מהנוכחים ניסו לשכנעם לשוב לחדר, אך הם סירבו בנימוק כי לא מנהלים משא ומתן עם הרפורמים, ואין לבוא לקראתם עם פשרות בנושא הגיור חלילה.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמרו בישיבה כי יש לתת לרבני ערים לגייר גם. נתניהו הבהיר כי יש צורך בשלב הזה להקפיא את החוק והורה להכין הודעה משותפת לממשלה וליהדות התפוצות שתבשר על אותו הסדר שיכלול את משיכת העתירה מבג"ץ. בשלב הזה אמר דרעי: "אני מוכן שהחוק יוקפא לחצי שנה. אם במהלך הזמן יפסול בג"ץ את החוק, אני מבקש שנחוקק אותו בכל זאת". הנוכחים בישיבה סירבו להבטיח לו דבר כזה והוא זעם: "הבנתי מה קורה פה. אתם פועלים בניגוד להסכם קואליציוני".

מוקדם יותר היום דווח כי מסתמן שהחוק יוקפא ונתניהו יקים ועדה שתבחן את הנושא. החרדים, ובראשם שר הפנים אריה דרעי, מעוניינים להעביר את החוק בטרם ידון בג"צ בעתירה של התנועה הרפורמית מחשש שהעליון יפסוק כי יוכרו גם גיורים שלה. לפי נוסח החוק, לא יתאפשרו עוד גיורים ללא אישור של הרבנות הראשית.

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הביע השבוע התנגדות עזה לכל ניסיון להוביל לפשרה מול הרפורמים והקונסרבטיבים. "יש להילחם בכל תוקף בכל נסיון פשרה שמשמעותו הכרה מכל סוג שהוא בגיורים פרטיים שלא באמצעות מערך הגיור הממלכתי. לא לצורך נישואין ולא לצורך התאזרחות והכרה לפי חוק השבות.

הראשון לציון הוסיף כי "ניסיונותיהם של התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות להכניס בדלת האחורית גויים לעם ישראל ולהביא עלינו את ההתבוללות שכבר גרמו ביהדות העולם לא יצלחו. על מדינת ישראל, מדינתו היחידה של העם היהודי לשמר את שלמותו של העם ולהילחם בכל תוקף בתופעת ההתבוללות שמביאה בסופו של דבר להשמדתו הרוחנית של העם היהודי".

רבה של ירושלים, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א התייחס אף הוא השבוע לחוק שמקנה את סמכויות הגיור לידי הרבנות הראשית לישראל, ואמר: "אנחנו רוצים למנוע שקר וזיוף. גיור זו לא מילה פוליטית או מדעית. אני הוכחתי שכאשר הרמב"ם כותב גיור, הוא מתייחס לקבלת מצוות. גיור זה קיום מצוות. אם אדם לא רוצה להתגייר, זכותו. אבל לבוא לומר 'גיור' של כל מני 'רבאים' שבעצמם רומסים את השבת ואת כל קודשי ישראל – זו ליצנות".

"היהדות הרפורמית רומסת את היהדות, מזייפת ומדברת בשם התורה דברים שהם ההיפך מהתורה. כשהם אומרים גיור, זו אפילו לא בדיחה. אמרתי כבר פעם מזמן שמי שמתגייר אצל הרפורמים, אפשר להשתמש בו כגוי של שבת, בלי שום ספק על פי ההלכה", אומר הגרש"מ עמאר בנחרצות.

לסיום אמר כי "יהדות התפוצות חשובה לנו מאוד, אבל גם היא צריכה לדעת שיש תורה בישראל, והתורה לא תשתנה. הם קיימים בזכות התורה, והם עומדים נגד סוד הקיום שלהם… הם לא מבינים מה שהם עושים, הם טועים ומטעים, וחבל. אנחנו צריכים להסביר להם, ללמד אותם, אבל בשום פנים לא נוותר על קוצו של יוד מהתורה.

"כל היהודים שלא שומרים תורה, אפילו אוכלים את הדברים האסורים, אנחנו אוהבים אותם. אנחנו אומרים: יהודים אתם, ומתחתנים איתם ועושים הכול" הרב עמאר מוסיף כי היהדות היא לא משחק. "ה'רבאים' שלהם מחתנים גם יהודי עם גויה, וגוי עם יהודיה, ועומד 'רבאי' עם כומר – אז מה להם ולגיור? מה להם ולמקווה? מה להם ולדברים האלה? הם רוצים דרך אחרת, שיילכו בה… 99% פה הם לא רפורמים. החילונים הם לא רפורמים, הם יהודים והם ששומרים הרבה מצוות".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

או כן או לא, או רציני או משחק, כבר אי אפשר להאמין לאף אחד

חזקו ואימצו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture