דרעי תוקף: יש מסע הסתה נגד החרדים של אנשים שרוצים לפרק הממשלה

לדברי השר דרעי, יש מסע הסתה חמור כנגד הציבור החרדי, על ידי אנשים בעלי אינטרס פוליטי המבקשים להפיל את הממשלה. דרעי הסביר את משמעות הקפאת מתווה הכותל ואת חוק הגיור ותקף בחריפות את שקרי אנשי התנועה הרפורמית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"יש מסע הסתה חמור כנגד הציבור החרדי, ומפיצים מידע לא מדויק, כאילו החרדים רוצים לשנות ולכונן מדינת הלכה". פתח השר אריה דרעי את דבריו לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ש"ס. "זה שקר אחד גדול", אמר דרעי שטען כי לאנשים אלו יש אינטרס פוליטי. "הם אנשים שרוצים לפרק את הממשלה".

על הקפאת מתווה הכותל אמר דרעי: "מה שהיה הוא שיהיה, כל עם ישראל נמצא שם, הכותל פתוח לכולם, הוא מתנהל בצורה שלא מפריעה לאף אחד , גם אותה רחבה קטנה שנתנו נשארת אותו דבר, ראש הממשלה הודיע שהוא ירחיב אותה. אין שינוי, ההיפך. רק שיפור. היה ניסיון לתת הכרה רשמית לזרם הרפורמי ואת זה חסמנו".

בהתייחסות לחוק הגיור אמר: "יש עתירה לבית המשפט העליון שרוצה להכיר בגיורים לצורך חוק השבות בלבד. ביהמ"ש העליון פסק כבר לפני 20 שנה, הרפורמים רצו ליצור פילוג ופירוד בגיורים שעושים בישראל, ולקבל הכרה מתוקף חוק השבות. זה דבר שלא היה עד היום. מערך הגיור הממלכתי הוא לא תחת משרד הדתות, מי שמנהל אותו הוא משרד רה"מ, רוב הדיינים שמגיירים שם הם מהציונות הדתית.

"היועץ המשפטי מנדלבליט הוא שעורר אצלו דיון בלשכה ואמר שאם רוצים להתמודד עם העתירה של ביהמ"ש צריך לחוקק חוק. אני בכלל לא הייתי צריך להגיש את החוק הזה, ראש הממשלה היה צריך. כשהתעורר כל הויכוח, לא ידעתי את הנוסח. בא שר חרדי, ואמר אני מכיר רק בגיור הממלכתי, ותראו מי נאבק איתי? הרפורמים, אני לא שיניתי שום דבר. היו חייבים לעשות סדר, אם לא – יהיה פירוד, כל אחד יעשה כרצונו".

דרעי המשיך ותקף את הציונות הדתית: "אני הקמתי את הרבנות או הרב קוק הקים את הרבנות הראשית לישראל? אבסורד. מי מגן על תורתו של הרב קוק? אני, אריה דרעי". יו"ר ש"ס הוסיף כי "אין כאן כוונה לפגוע באף אחד, אם נכיר בגיור רפורמי, אורתודוקסי או כל גיור פרטי, אין לדבר סוף".

בשלב זה עבר דרעי למתקפה חריפה ואמר כי "היה פה בשבוע האחרון ראש הרפורמים והתראיין באנגלית והאשים אותנו שאנחנו גורמים לפילוג ולא אכפת לנו מאחדות ישראל, אני רוצה לצטט את ג'ייקובס בנאום שהוא נתן, 'אני שומע אנשים על נישואי תערובת כאילו זו מלחמה', האדם הזה שלא גר אצלנו, מה רוצים? שאתן להם את המפתח של חוק השבות? שאני ייתן להם את זה ביד שלהם?

"אני באמת מתכוון מתוך כוונות טהורות ונקיות. שמעתי את מר ליברמן שאמר שלא רוצה פה מדינת הלכה, אנחנו לא משנים פה שום דבר. גלעד קריב, שהוא במחנה הציוני, רציתי לבדוק מה העיסוקים שלו", המשיך דרעי במתקפה, "השתייך לארגון אסף של המסתננים והוא מתפאר בכך שהוא רוצה לקבע את מעמדם בישראל. זה אותו אחד שרוצה את המפתחות לקבוע מי יתגייר פה".

באשר לשאלה על התזמון של כל הנושאים הללו יחד, אמר דרעי: "שום תזמון שלנו, לצערי הנושא של הגיור עלה רק בגלל דרישת היועץ המשפטי שטען שאנחנו אמורים לקבל פסק דין של בית המשפט. הכותל היו חייבים לתת תשובה של המדינה לבג"ץ, במדינת ישראל, לא רק בנושא הזה, עד הרגע האחרון. אפשר להגיד עלינו הכל, אבל אין לי עניין במאבק הזה. לצערי זה נכפה עלינו ואני אומר שוב, תפסיקו לאתגר אותנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוהבים אותך רבי אריה, כל מילה פנינה!!!!1

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture