הקרב על העבודה: הרצוג הודיע על תמיכה בעמיר פרץ

היו"ר המודח של מפלגת העבודה, בוז'י הרצוג, הודיע רשמית כי הוא תומך במועמדותו של עמיר פרץ לסיבוב השני בפריימריז לראשות המפלגה, בו הוא מתמודד מול אבי גבאי. "ניסיונו הכולל של פרץ, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו הם שהכריעו את הכף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת העבודה המכהן הודיע היום (שישי) על הבעת תמיכה במועמד עמיר פרץ לתפקיד יו"ר המפלגה. "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות. לעמיר יתרון מובהק בכך. מצטרפים להחלטתי זו עמיתיי ח"כ איילת נחמיאס-ורבין וח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג.

הרצוג מסר כי בהחלטתו עמד על שלושה עקרונות – "שמירה על המחנה הציוני, דהיינו האחדות עם התנועה, מעמדה של ציפי לבני כיו"ר התנועה והתחייבות לפעול להקמת גוש פוליטי בראשותנו להחלפת הליכוד ונתניהו. שמחתי שפרץ נענה לכל אלה ואני שיפעל ליישומם. אני קורא לתומכיי להתייצב לימינו של עמיר, לבסס את ניצחונו ולפעול במשותף להחלפת השלטון".

ח"כ אראל מרגלית, שהיה מועמד בסיבוב ראשון למפלגת העבודה, צפוי להודיע היום גם הוא על תמיכתו בפרץ לתפקיד. מרגלית, שהגיע למקום הרביעי בסיבוב הראשון עם 16.1% שהם 4,997 קולות, כינס אמש את תומכיו בתל אביב ובסוף הדיון כנראה החליט לתמוך בפרץ. היום בשעה 10:30 יערוך פרץ מסיבת עיתונאים במטה מפלגת העבודה.

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר קק"ל על תמיכה במועמדותו של פרץ לתפקיד ואמש הודיעה סיעת העבודה בהסתדרות על התמיכה בו. "יש חשיבות גדולה לתמוך בעמיר פרץ, שכן זוהי הבחירה באדם עם הניסיון המדיני-ביטחוני, הרקורד החברתי והשקפת העולם הסדורה הדרושים להתמודדות על תפקיד ראש הממשלה". ח"כ פרץ אמר בתגובה כי "תמיכתו של עטר מחזקת אותי מאוד ותורמת לגיבוש החזית הרחבה הנדרשת שתפתח החל מיום שלישי הקרוב במערכה החשובה באמת – החלפת נתניהו ומדיניותו".

מנגד, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה ניר מאיר הודיע הבוקר כי הוא תומך באבי גבאי לראשות העבודה וקרא לכל חברי העבודה בקיבוצים להצביע עבורו. "אנחנו מתייצבים לצדו של אבי במאבק על דמותה ועתידה של מפלגת העבודה ושל מדינת ישראל. בימים שנותרו אנחנו מקימים מטה בחירות שיביא לגבאי ולעבודה את הניצחון".

אתמול בערב נפגש מאיר עם גבאי בביתו. השניים קיימו שיחה מעמיקה ולאחריה החליט מאיר על תמיכתו בו. "השתכנעתי שגבאי הוא האדם בעל היכולות הגבוהות ביותר להתמודד עם האתגרים האלה ולנצח. יש לנו את הכוח להביא את הניצחון לגבאי ולהיות שותפים בעיצוב העתיד של המפלגה. גבאי שותף בתפיסת עולמו לאתגרים הקיבוציים, המפלגתיים והלאומיים ואני מאמין שהוא האיש הנכון בזמן הנכון".

חבר הכנסת זוהיר בהלול הודיע גם הוא על תמיכתו בגבאי. "הזמן הקצר של גבאי בפוליטיקה מוכיח את ייחודו – אדם שאינו מפחד מהחלטות קשות, בעל עמוד שדרה ערכי ואיש עשייה מן המעלה הראשונה. מהיכרותי עם אבי, אני מאמין ביכולתו לשלב ידיים יחד איתי כדי לייצר חיבור כן של הציבור הערבי למפלגת העבודה ולייצר מנהיגות ערבית-צעירה במפלגה".

הסיבוב השני בבחירות לעבודה יתקיים ביום שלישי. בסיבוב הראשון בבחירות הצביעו בסך הכול 30,998 קולות מתוך כ-52 אלף מתפקדים. פרץ קיבל 32.7%, שהם 10,141 קולות. גבאי קיבל 27.08% שהם 8,395 קולות, הרצוג 16.7% שהם 5,204 קולות, מרגלית 16.1% שהם 4,997 קולות ועמר בר-לב 6.9% שהם 2,147 קולות.

אתמול הודיעה ח"כ שלי יחימוביץ' על תמיכתה בשר לשעבר גבאי לראשות מפלגת העבודה. "את הפתק עם שמו אשים בקלפי ביום שני בידיעה שאני נותנת את קולי ואת תמיכתי לאדם נקי כפיים, אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, ואמיץ, שיעשה טוב למפלגה שלי ולמדינה", אמרה יחימוביץ'.

התמיכה של יחימוביץ' בגבאי מצטרפת לגיבוי הנחרץ שקיבל שלשום מיו"ר המפלגה לשעבר וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. פרץ לעומת זאת גייס שלשום את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואת ח"כ מרב מיכאלי שהצהירו על תמיכה בו. מרבית אנשיה של יחימוביץ' תמכו בגבאי כבר במהלך הסיבוב הראשון, אך היא עצמה נמנעה מנקיטת צד עד כה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture