אחרי שעות ארוכות שהגוף לא קיבל אוכל ושתיה כלל, אכילה מופרזת עלולה לגרום לכם לקשיים בעיכול ולכאבי בטן • אז מה כדאי לאכול? וממה רצוי להימנע? • המדריך המלא: כך תעברו את מוצאי הצום בקלות

רוב שעות הצום כבר חלפו, תחושת הרעב מתעצמת ואנחנו מתחילים לדמיין מה נאכל בסופו של יום.

ברב הבתים ממש עוד מעט כבר יחלו בהכנות לארוחה שתשבור את הצום המתיש.

אז מה באמת נאכל? מה מומלץ וטוב לאכול בסוף הצום ועל מה רצוי שנוותר?

אחרי שעות ארוכות שהגוף לא קיבל אוכל ושתיה כלל, אכילה מופרזת ולא נכונה עלולה לגרום לכם לקשיים בעיכול ולכאבי בטן.

הנה לפניכם – המדריך לשבירת הצום.

עוד לפני שבירת הצום, בצום עצמו, יש לשים לב: מצד אחד להימנע מפעילות יתר הגורמת לכם למאמץ ועייפות. ומצד שני לא לשכב בחוסר מעש במשך שעות ארוכות. השכיבה והבטלה מחלישות ומגבירות את התחושה הרעה בעקבות הרעב והצמא. המשיכו בשגרת יומכם הרגילה ועשו פעילות מתונה.

זהו, הגעתם לסוף הצום. רגע, עיצרו! אל תתנפלו על האוכל והימנעו ממנות גדולות וכבדות, בשלב הראשון. מערכת העיכול שלכם לא תעמוד עומס הזה ואתם תחושו ברע.

י"ז בתמוז ה'תשע"ז: זמני יציאת הצום

אז מה כן? איכלו בשלבים:

קודם כל – שתיה. קרה או חמה, רצוי מתוקה (לא קפה! הקפה גורם לניקוז הנוזלים מהגוף ולכן אחרי יום בלי שתיה זה מייבש). צרפו פרוסת עוגה או פרי (אבטיח קר? מעולה! צרפו גבינה בולגרית…) כדי "להשתיק" את הרעב ולהחזיר אנרגיה וסוכרים בצורה מאוזנת.

המתינו חצי שעה, וזיכרו שהגוף עדיין חלש, אל תכבידו עליו על ידי מאכלים כבדים. שבו לאכול אוכל קליל. למשל?

חביתה

קורנפלקס עם חלב, לחם מלא עם חביתה וירקות, מרק אורז עם עדשים. וכדומה.

הראש והקיבה כבר לא מורעבים, לכן המתינו שעה נוספת ואז, אם אתם רעבים, שבו לאכול ארוחה טובה.

 

עוף או דגים, עם ירקות ותוספת פחמימתית כלשהי. תוותרו על הסטייק – בשר בקר מאד מכביד על הקיבה לאחר צום.

מה מכינים למוצאי הצום? קבלו את הארוחה המושלמת

תהיו סבלניים – השלבים – לטובתכם! כך תרגישו טוב יותר לאחר האכילה ותשברו את הצום לחיים טובים ולשלום.

והלוואי שבשנה הבאה כבר לא נצום ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים, אמן!

ירושלים