הסוף לתחרות הפרועה? ליצמן יוזם הגבלות למעבר בין קופות החולים

לאחר אין סוף תלונות על אנשים שמצאו עצמם ללא ידיעתם בקופת חולים אחרת ובעקבות העובדה שחלק מהקופות העסיקו סוכני שיווק בניגוד לחוק, יוזם שר הבריאות מספר הגבלות שיקשו את המעבר בין קופות החולים השונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות פועל להגביל את המעבר של מבוטחים בין קופות החולים ולחייב התייצבות פיזית שלהם בסניף הדואר לשם כך. הסיבה המרכזית: קרבות עזים בין קופות החולים על מבוטחים שלעיתים הגיעו לכדי תלונות הדדיות במשטרה. כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

לפני מספר שנים פרסם מבקר המדינה דוח חמור על התנהלות קופות החולים. בין היתר מצא המבקר שעל אף שבתקנות נאסר על קופות החולים לשווק את עצמן באמצעות סוכני מכירות ותועמלנים, שילמו חלק מקופות החולים במשך השנים מאות אלפי שקלים בכל שנה באמצעות עמותות לסוכני מכירות כדי לגייס מבוטחים חדשים.

בידיעות אחרונות דווח כי בשבוע שעבר הגישה קופת חולים מכבי תלונה במשטרה נגד קופת חולים מאוחדת לאחר שלטענתה זו ניתקה את המחשבים במרפאה שלה בנהריה. במרפאה יושבים שני רופאים, שאחת מהם החליטה להפסיק לעבוד עם מכבי ולעבור למאוחדת, ומחשבו של הרופא השני נותק והוא לא יכול היה לתת שירות לחברי מכבי.

במקרים נוספים הציעו קופות חוגים כמו שחייה לחלק מהמגזרים – בניגוד להנחיות משרד הבריאות – כדי למשוך לקוחות נוספים. קופות חולים גם אירגנו תחרויות בין העובדים ונתנו מתנות יקרות ערך למי שגייסו הכי הרבה לקוחות, ובכלל זה נסיעות לחו"ל.

בחלק מהמקרים הועברו מבוטחים ללא ידיעתם מקופת חולים אחת לאחרת. למשל: קופ"ח מכבי התלוננה לפני מספר חודשים שכ־130 מבוטחים שלה מירושלים הועברו ללא ידיעתם לקופת חולים לאומית. החשד הוא שמישהו שקיבל תשלום עבור המהלך הגיע לסניף הדואר והעביר אותם ללא ידיעתם או הסכמתם. לפני כשנתיים קבע המחוזי בנצרת שמנהל סניף מכבי בשפרעם העביר אליה מבוטחים מקופת חולים כללית באמצעות זיוף חתימות.

במשרד הבריאות החליטו לשים סוף לתופעות, ואחת ההצעות שמתגבשות היא שלא ניתן יהיה להעביר יותר מאחוז אחד של המבוטחים באותו יישוב בכל שנה כדי למנוע "מפקדי ארגזים". בנוסף, משרד הבריאות יצמצם את מספר הפעמים בהן ניתן לעבור מקופת חולים אחת לאחרת: מ־6 פעמים בשנה ל־3 בלבד.

במשרד הבריאות שוקלים גם למנוע את האפשרות של מעבר בין קופות חולים באינטרנט ולחייב התייצבות פיזית בדואר ולא באמצעות מיופה כוח. הצעה נוספת: התשלום לקופות בגין מבוטחים שעוברים קופה יישאר בשנה הראשונה בידי הקופה הנעזבת. אם מבוטח עבר, למשל, מקופ"ח כללית למכבי, בשנה הראשונה של המעבר הוא יבוטח על ידי מכבי, אבל כללית תקבל תשלום מהמדינה עבור הביטוח שלו.

לדברי עו"ד עדי ניב־יגודה, מומחה למשפט רפואי, "תחרות בין קופות חולים היא דבר חשוב וחיוני עד הנקודה שבה היא מנוצלת לרעה. על רקע מצוקה תקציבית חריפה התפתחו במערכת הבריאות מנגנונים פסולים ותחרות שלילית שיש בהם כדי לפגוע בציבור ובבריאות, ובטווח הארוך גם בקופות החולים. יש מנגנונים כגון תשלום למאכערים שכל תפקידם להעביר מסות של מבוטחים מקופה אחת לאחרת – דבר שלעיתים נעשה ללא ידיעת המבוטח. על משרד הבריאות לעודד תחרות חיובית ואיכותית בין קופות החולים, ובמקביל לפעול למניעת תופעות פסולות של מאכערים ו'קבלני מבוטחים'".

המהלך שמוביל שר הבריאות יעקב ליצמן מצטרף למהלך נוסף עליו הכריז לאחרונה: הגבלת מעבר של רופאים ואחיות ממוסד רפואי אחד לאחר. בשבוע שעבר אמר ליצמן בוועדת הבריאות של הכנסת כי "מעבר צוותים רפואיים זו אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות, והמשרד יושב על המדוכה לראות איך ניתן להגביל זאת בחקיקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל מאוד שלא מבינים שהשירות הכי טוב והכי נגיש למבוטח היא המעבר הקל מקופ"ח אחד לשני, ולא לחכות שעה בדואר. אם יש בעיה של גניבת מבוטחים שמשרד הבריאות יפקח ע"ז

1. כמי שחסך כ15,000 ש"ח עקב מעבר לקופה מתחרה
אני בטוח שאם קופת חולים המתחרה לא הייתה מקבלת עלי בשנה הראשונה ביטוח לא היה לי מה לעבור לקופה מתחרה והייתי צריך להוציא את זה מהכיס
2. גם כיום עדיין יש הרבה מה לשפר בשירותים השונים של קופות החולים ואין כאן מקום להאריך אני לא רוצה לחשוב מה יהיה כשהקופות חולים יהיו פחות לחוצים ממעבר לקוחות.
חבל שכשיש כבר תחרות הוגנת מנסים לחסל את זה…

מזדהה עם כל מילה במדינה הזאת אפשר לקבל שירות רק עם יש תחריות
קחו רפורמת הסלולר למשל….

מענין איזה קופה עכשיו על הגובה
ויש לה מספיק קשרים כדי למנוע בריחת לקוחות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture