שינוי בתחנות ושאטלים: נמצא הפתרון לבעיית התחבורה לכותל?

על פי המתווה שעלה בדיון הוועדה לפניות הציבור, יסיעו שאטלים של מיניבוס את הנוסעים שיתקשו ללכת ברגל מתחנת שער האשפות עד ל"ככר גורן" וחזרה לתחנה. זאת נוכח הפקקים וחוסר העקביות בהגעת אוטובוסים לסירוגין ל"ככר גורן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לפניות הציבור קיימה אתמול דיון חמישי בבעיות התחבורה הציבורית לכותל. בדיונים עלתה שורת טענות על תפקוד לקוי של קווי אגד – המתנה מרובה, תחנות עמוסות, שילוט לא מעודכן ביחס לזמני הגעת האוטובוסים והיעדר תיאום בין כלל הגורמים במקום. כל אחד משליך את האחריות על זולתו – אגד, משרד התחבורה, המשרד לביטחון הפנים והמשטרה.

נציגי אגד, ביקשו במהלך הדיונים לאפשר חניית אוטובוסים ליד שער האשפות. בקשה זו נענתה על ידי עיריית ירושלים, אך אין אכיפה מספקת להסדר. יו"ר הועדה הציע הקמת מערך שאטלים משער "האשפות" ל"ככר גורן" לקשישים וקשיי הליכה; הקצאת חניית אוטובוסים בלבד בין חניון גבעתי לשער האשפות; הצבת פקח אגד שיזרים את התנועה מהכותל ובחזרה, בתיאום עם המשטרה; והצבת אוטובוסים ריקים שייתנו מענה לעומס בלתי צפוי בימי חג או מתיחות ביטחונית.

יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר פתח את הדיון באזכור הפיגוע הקשה בליל שבת ביישוב נווה נוף וציין על רקע כך כי "הנושא לכאורה תחבורתי אבל אנחנו יודעים שיש הרבה מאוד אנשים שלא רוצים לראות יהודים באזור הכותל והר הבית. , נוכח העובדה שיהודים מגיעים לשם רק באמצעות תחבורה ציבורית, מדובר בפגיעה בזכות להגיע לכותל בכלל. הכותל הוא המקום המתוייר ביותר, עם 10 מיליון מבקרים בשנה. במצב שאין תחבורה פרטית, התחבורה הציבורית צריכה לזרום 24 שעות ביממה. זהו הדיון החמישי שלנו בנושא זה, מדובר באינטרס כלל ישראלי. המציאות היא שיהודים רבים לא יכולים להגיע לכותל המערבי, ומי שמגיע משמיע תלונות רבות".

חה"כ מיכאל מלכיאלי, שביקש את קיום הדיון אמר: "בשבוע שעבר הגעתי לכותל, שאלתי אנשים מה מפריע לכם. ראשית, השילוט הדיגיטלי בתחנת הגורן, אינו מדוייק. אדם רואה שכתוב 2 דקות הגעה, מחכה ומחכה ואין הגעה. מסתבר שהאוטובוס לא עלה למעלה אלא הסתובב בתחנת שער האשפות למטה ואיש לא עדכן את השלט. שאלתי מי מחליט אם האוטובוס עולה או לא וקיבלתי תשובות סותרות. כל אחד הפנה אותי לגורם אחר. בנוסף היה עמוס גדול בשער האשפות, המבוגרים נדחקו אחורה".

אייכלר השיב: "נגעת בנקודה חשובה, כל אחד זורק לשני. אולי הגיע הזמן לאפשר לאגד לחנות בשער האשפות, לפנות את המדרכה, ושיהיה מיניבוס-שאטל שלוקח את המבוגרים ומכניס אותם לכיכר גורן ומכיכר גורן חזרה לשער האשפות".

נוסע קבוע העיד: "אני נוסע מאזור רוממה בקו 3, זה זוועה. אני עולה בתחנה השנייה ומהר מאוד הקו מתמלא עד אפס מקום. האוטובוס כבר לא עוצר לנוסעים בתחנות הבאות. זה מצב רגיל. בחזור אוטובוסים הרבה פעמים לא מגיעים לתחנה בגורן, ואז שיורדים כולם לשער האשפות הכמות כפולה".

נציגת משרד התחבורה הודיעה: "מבחינתנו כל הקווים אמורים להתחיל ולסיים בתחנת הגורן. אך יש הנחיות משתנות שנקבעות בזמן אמת על ידי גורמים חיצוניים. ביצענו סקר, ראינו שמסך הנסיעות של קווים 1 עד 3 שעולים לכותל יש 20 אחוז שלא עולים לגורן ומתחילים את הנסיעה בשער האשפות. יש צורך בשיתוף פעולה בין משרד התחבורה, אגד, עיריית ירושלים, גורמי הביטחון ויתר הגורמים. לא משנה כמה אוטובוסים נוסיף יש צורך בתאום. קבענו לקיים עכשיו דיונים עם כלל הגורמים כדי להגיע לפתרונות".

מפקד ימ"ק מרחב דוד אמר: "אנחנו מחליטים מתי ניתן לעלות לתחנת הגורן ומתי ניתן להגיע רק עד שער האשפות. אנחנו מציעים שיציבו פקח למעלה ופקח למטה שיהיו בקשר ביניהם, אנחנו נפקח על הנעשה ונעדכן. הפקחים יעדכנו את הציבור כשאין עלייה למעלה ויודיעו לנוסעים להגיע לשער האשפות לתחנת העליה. בנוגע למיניבוס שאטל, לא תוכל לומר לנוסע אתה מבוגר תעלה ואתה צעיר, אתה לא תעלה".

יצחק רודיך, מתאם מגזר חרדי, אגד: "לעיתים האוטובוס לא מקבל אישור לעלות. אז האוטובוס הבא בתור מקבל עומס נוסעים כפול ואנשים מתלוננים על העומס. אשמח אם החכי"ם ילוו את הגורמים בדיונים הפנימיים עד שנגיע לפתרון מלא. לא יעזור פקח אם אין לאוטובוס מקום לעמוד באזור שער האשפות. אני מציע שגם יהיה שוטר שיאפשר לאוטובוסים לעמוד בצד בשער האשפות".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר סיכם את הדיון: "נפנה לבקש "פיילוט" של שלושה חודשים הקרובים. במסגרתם יתאמו ביניהם סדרן אחד של אגד ופקח אחד של העירייה ונציג משטרה את ההגעה והתנועה של הקווים אשר יתחילו ויסתיימו בשער האשפות. אני מבקש לבדוק את הרעיון של מיניבוס – שאטל משער האשפות לשער גורן. זה ישרת את הצורך בהורדה והעלאה של אנשים קשישים ואחרים המתקשים ללכת, כאשר במקביל הקווים יעצרו ויצאו משער האשפות. כמובן שצריך לאכוף איסור החנייה בחניית האוטובוסים, שבסמוך לשער האשפות, גם בשעות הלילה. בנוסף אני מבקש שיהיה קו לילה כל שעה במהלך הלילה לכותל מהיום ועד לאחר החגים. באוגוסט, ספטמבר, אוקטובר. לצד אלה אני מבקש מאגד כשאין אוטובוסים עם מפרקיות, בגלל העליה דרך הר ציון, תכפילו את מספר האוטובוסים הקצרים. מי שרוצה אחיזה בעיר העתיקה והכותל המערבי חייב להסדיר את ההגעה לשם" – אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על זה נאמר – נחיה ונראה – – –

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture