גורם מדיני: הדקירה על רקע לאומני; קרובי ההרוג: לא ידע שהוא יהודי

חילוקי גרסאות: אביו של ההרוג בבית המאבטח בשגרירות הישראלית בירדן, טוען כי בנו כלל לא ידע שמדובר ביהודים. לטענת התקשורת בירדן, מדובר באירוע פלילי. מנגד, בישראל מסבירים כי הירדנים יודעים שהוא מחבל - אך מנצלים את משבר הר הבית

עובדי שגרירות ישראל בעמאן שבירדן ממשיכים להתבצר בה היום (ב') לאחר הדרמה הלילית, שבמהלכה ירה מאבטח השגרירות בשני תושבים מקומיים לאחר שאחד מהם דקר אותו במברג. בישראל טוענים כי מדובר בפיגוע לאומני שבוצע על רקע משבר הר הבית.

"אין לנו ספק שהצעיר הירדני היה מחבל שבא לרצוח ישראלי", אמר גורם מדיני בכיר, והפנה אצבע מאשימה לעבר הירדנים, שדורשים לחקור את המאבטח: "גם הם יודעים היטב שמדובר במחבל, אך הם מנצלים את משבר הר הבית". ההערכה היא כי הירדנים מתעקשים על חקירתו של איש הביטחון בין היתר בשל הרגישות סביב הר הבית.

מנגד, אביו של הנער שככל הנראה תקף אותו במברג, את גרסתו. "לא ידענו שהם יהודים", טען אביו של מוחמד זכריא אל ג'וואדה בן ה-17, שנורה למוות בידי המאבטח הישראלי. "אם היינו יודעים לא היינו מכניסים אותם לחנות – זה לא בכבוד שלנו. הוא סטודנט צעיר, עכשיו אנחנו נמצאים בחופשת הקיץ", סיפר האב לכלי תקשורת ירדניים.

"הילד הלך עם החבר'ה כדי להביא את הכסף על העבודה שעשו בחדר השינה. היה ויכוח בינו לבין הבחור (המאבטח) שהיה שם, לא ידענו שהם חמושים. הבן שלנו התווכח עם הבחור הזה ואנחנו לא יודעים אם נתן לו סטירה או אגרוף", הסביר עוד האב. "אבל איך אתה דורך את הנשק ובדם קר יורה בו, מה הוא חתיכת ג'וק. זה כל האמת, זה כל מה שקורה, ואני מקווה שהקול שלנו יגיע לכל העולם. ברוח ודם נפדה אותך יא שהיד".

בדיווחים בתקשורת הירדנית מוצגת גרסא שונה לאירועים מזו המוצגת בישראל: על פי הדיווחים מדובר בצעירים שעבדו בנגרות, והלכו לדירה בה היו בעל הדירה, רופא ירדני, המאבטח ועוזר של המאבטח בבניין הסמוך לשגרירות. עוד דווח כי הם בכלל לא ידעו שמדובר ביהודי והם הגיעו להרכיב חדר שינה. במקום פרץ ויכוח מסיבה לא ידועה בין הפועלים לבעל הבית הירדני. הצעיר דקר את בעל הבית ואת העוזר של המאבטח. בשלב זה המאבטח פתח באש והרג את הצעיר, והצעיר השני נעצר. בעל הבית על פי הדיווח מת מהדקירה ולא מהירי של המאבטח.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הלילה עם השגרירה בעמאן, עינת שלאין, ועם איש הביטחון של השגרירות שנדקר וירה. אנשי משרד החוץ וגורמי ביטחון ישראלים פועלים בערוצים שונים מול הממשלה בירדן, והקבינט דן הלילה בתקרית החריגה ובמשבר הר הבית, ויתכנס שוב ב-14:00 לדון במשבר בירדן ובהר הבית ובמגעים ליישובם.

כזכור, אמש ירה איש אבטחה של השגרירות הישראלית למוות בשני ירדנים, לאחר שאחד מהם דקר אותו במברג. איש הביטחון הישראלי נפצע באורח קל, ירה בדוקר בן ה-17, ואילו בעל הבית, רופא במקצועו, נפגע מכדור תועה ומת מפצעיו. ממשרד החוץ נמסר כי הדוקר הגיע לביתו של אחד השליחים, שמתגורר סמוך לשגרירות בעמאן, כדי להחליף ריהוט.

במקום נכח איש האבטחה יחד עם בעל הבית הירדני. הפועל התגנב מאחוריו והחל לדקור אותו. המאבטח ירה בו ובבעל הבית כהגנה עצמית. בישראל הבהירו הלילה כי על פי אמנת וינה, המאבטח חסין מכל האשמה פלילית ומתביעות אזרחיות בירדן, ולא ייעצר או ייחקר. זו גם הסיבה, כאמור, שבגינה מסרבת ישראל לאפשר לרשויות בירדן לחקור את איש הביטחון. גורמים מדיניים טענו כי אלמלא תגובתו הנחושה והמהירה של המאבטח – האירוע היה עלול להיגמר אחרת.

ירדן: מאבטח בשגרירות ישראל נדקר וירה למוות בשניים, העובדים נצורים

"אנחנו עומדים בלילה הזה, שבו אבד לנו אחד מבניה של ירדן בדם קר בידי הישות הציונית האכזרית בשגרירות שלה שנמצאת בממלכה הירדנית ההאשמית", אמר אחד מבני המשפחה. "יש לנו אמונה מוחלטת וטהורה במערכת המשפט הירדנית שהפושע והרוצח הזה יקבל את העונש החמור ביותר ושהעונש הזה יגיע לעונש מוות".

קרוב אחר דרש מהממשלה הירדנית "לגרש את השגרירה של הארץ המזויפת הזו שלא חסה על אף אחד ושלא יראה מפניו של אללה. אנחנו מאמין במערכת המשפט נקיית הכפיים שלנו. כעת נעקוב אחר כל הליכי החקירה יחד עם בכירי השלטון עד שנשיג את זכויותינו – כדי שהפושע יוצא להורג".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין אמון בעכו"ם. שונאים אותנו. צריך רחמי שמים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו