Hadas Parush/Flash90

"מגנומטר תמורת מאבטח"? נתניהו וירדן מכחישים

בניסיון להרגיע את הרוחות הסוערות בממלכה בעקבות החזרתו לישראל של המאבטח שירה למוות בשני ירדנים, שר החוץ מבהיר שההחלטה לסגור את התיק "התבססה על עקרונות המשפט, ולא על שום עסקה". השרים שאלו, את ראש הממשלה שהשיב בשלילה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ הירדני מוחמד ספדי נאלץ לכנס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הכחיש בתוקף קיום עסקה פוליטית שאפשרה את שחרורו של המאבטח הישראלי. בעקבות הזעם הרב בציבור הירדני וטענות חריפות שהופנו טען ספדי ששחרורו של המאבטח נבע מעקרונות משפטיים בלבד.

את מסיבת העיתונאים כינס השר בעקבות ישיבה סוערת במיוחד בפרלמנט הירדני הבוקר. במהלך הדיון שכלל צעקות וזעם רב נטשו חלק מהמשתתפים את אולם הפרלמנט. חברי הפרלמנט מוחים על כך שהתאפשר למאבטח לשוב אמש לישראל. צפו בתיעוד האלימות בפרלמנט הירדני:

"המשמעויות של תקרית הירי הן לא רק ביטחוניות, אלא גם מדיניות, דיפלומטיות וחברתיות", אמר יושב ראש הפרלמנט הירדני בישיבה המתוחה. "חייבים לטפל בתקיפות בהתרחבות וההתגרות הישראלית, שעדיין פועלת בברוטאליות באדמות הפלסטיניות ומטמאת את מקומותינו הקדושים".

בהודעה הרשמית ששחררו השלטונות הירדנים על השיחה של המלך עבדאללה עם ראש הממשלה נתניהו לא הוזכרה העסקה כלל. בהודעה פורטו רק נושאים הנוגעים לדרישות של המלך והירדנים לגבי הר הבית. מלאכת ההסברה לעם הירדני את קיום העסקה הוטלה על המודיעין הירדני, שזוכה לביקורת ציבורית נרחבת.

בניגוד לדברי שר החוץ הירדני, גורמים ירדנים אומרים בצורה חד-משמעית שההחלטה של המלך עבדאללה לשחרר את המאבטח הישראלי הייתה חלק מעסקה כוללת להסרת המגנומטרים והמצלמות – אך שרים בקבינט מכחישים בתוקף את קיומה של עסקה כזאת. לטענתם לא היה שום קשר בין שחרור המאבטח להורדת המגנומטרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב בשלילה בישיבת הקבינט כשנשאל אם הבטיח למלך להוריד את המגנומטרים בתמורה לשחרור המאבטח. הורדת המגנומטרים והמצלמות לא הוצגה בדיון בקבינט כחלק מעסקה להשבת המאבטח הישראלי וצוות השגרירות מירדן, אולם משתתפים בדיון אמרו שהיה ברור להם שזה חלק מהעניין ושיש גם שיקולים שקשורים להחזרתו המהירה של המאבטח וסיום המשבר עם ירדן.

כזכור, מלבד ההחלטה שהתקבלה לפרק את גלאי המתכות שהוצבו בכניסות להר הבית, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה (ג') כי גם המצלמות שהותקנו בכניסות לפני שלושה ימים יוסרו. המשמעות היא שישראל הסכימה להשיב את המצב שהיה קיים לפני הפיגוע שבו נרצחו שני שוטרים בהר הבית לפני כשבוע וחצי.

כאמור, בתום כינוס מיוחד הודיע הלילה (בין שני לשלישי) הקבינט המדיני-ביטחוני כי הוא מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות, "בידוק חכם" ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

בנוסף נקבע כי עד ליישום התכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה במקום ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר. הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מיליון שקלים לטובת יישום התכנית, בפרק זמן של עד שישה חודשים, כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים. עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סיכום מילה חריפה ועמוקה "מברג אחד הוריד את המגנומטרים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture