צילום: פלאש 90

בכירי הליכוד שותקים; ביטן: "מי שרוצה להחליף את נתניהו ישלם"

רוב שרי הליכוד מעדיפים לשמור על שתיקה בנוגע להסתבכויות האחרונות של ראש הממשלה. יו"ר הקואליציה יורה: "שרים שכל מה שמעניין אותם זה להחליף את נתניהו נבוא איתם בחשבון. אם הם לא מגבים אותו, שיתפטרו בעצמם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע ההתפתחות הדרמטית בחקירות נתניהו בולטת שתיקתם של בכירי הליכוד שמעדיפים שלא להעניק לו גיבוי בשלב. קולם של השרים ארדן, כץ, אלקין, לוין ועוד, טרם נשמע, ובמערכת הפוליטית תוהים האם הם לא נותנים לו אף סיכוי של הישרדות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, זועם על ההתנהלות המתוארת של חבריו לסיעה, ואומר: "שרים שכל מה שמעניין אותם זה להחליף את נתניהו נבוא איתם בחשבון".

בראיון ללתכנית 'חדש על הבוקר' ב'קול ברמה' הוסיף ביטן: "ההפגנות הן לא נגד נתניהו, אלא נגד הנהגת הליכוד. זה שהשרים לא יוצאים להגנת נתניהו, זו בושה וחרפה. אם הם לא מגבים אותו, שיתפטרו בעצמם". ביטן גם ציין לשבח את התקשורת החרדית "שמסקרת את ראה״מ באופן הוגן, לעומת התקשורת הכללית שעושה זאת בצורה לא הוגנת, ובראשם ׳ידיעות׳ ו׳Ynet׳".

על ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אמר ביטן: "ההפגנות הן לא נגד נתניהו, אלא נגד הנהגת הליכוד". את מיעוט המשתתפים בהפגנת הנגד של הליכוד הוא הסביר בכך ש"מצביעי הליכוד הם מסורתיים, יש להם בעיה לבוא להפגין במוצ״ש". הוא הוסיף: "אני אתייעץ עם ראה״מ האם להעביר את ההפגנה ליום חמישי".

כזכור, מי שהביעה במפתיע גיבוי בנתניהו היא שרת המשפטים, אילת שקד, שאמרה: "נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום". לדבריה, "חוק יסוד הממשלה סעיף 18 מתייחס למצב שראש ממשלה מורשע ובמצב כזה הוא אומר שראש ממשלה צריך להיות מפוטר בסוף ההליך, רק לאחר כל הערעורים. הייתה פסיקה בתקופת דרעי שמדברת על שרים – לא דובר בה על ראש ממשלה. צריך לדעת שיש הבדל גדול בין שר לראש ממשלה".

עוד מדברי שקד: "מצד החוק, אם יוגש כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר. יש את הצד הערכי, וזאת שאלה שמפלגות הקואליציה יצטרכו לשאול את עצמן אם נגיד ליום הזה, אבל אנחנו לא נמצאים שם. יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע ואחר כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה. בעיתונים רואים כותרות וספקולציות והשערות, אבל אנחנו לא נמצאים שם כרגע. אני חושב שצריך לתת לממשלה לעבוד ולראש הממשלה לעבוד.

בדמוקרטיה נורמלית וחזקה מחליפים ממשלה בקלפי ולא בחקירות. צריך לדעת למה המחוקק קבע התפטרות רק בהרשעה. חקירה יכולה להיות כלי לחיסול פוליטי, צריך לדעת את זה. אני מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם נגיע למצב שיוגש כתב אישום יישבו מפלגות הקואליציה ויחשבו מה לעשות בהתאם למה שנלמד. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture