Yonatan Sindel/Flash90

בנט מגבה את נתניהו: "מחויב להמשך יציבות הממשלה"

בצל ההתפתחויות בחקירות ראש הממשלה נתניהו והסכם עד המדינה עם ארי הרו, מביע השר בנט תמיכה בראש הממשלה ואמר כי הוא מקווה שלא יוגש נגדו כתב אישום. הוא אמר כי יש לו אמון מלא ברשויות אכיפת החוק - "ללא הפגנות מיותרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הבית היהודי והשר נפתלי בנט הביע היום (ראשון) תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, חרף ההתפתחויות האחרונות בחקירותיו, ובראשן חתימת הסכם עד המדינה עם ראש הסגל לשעבר ארי הרו. "ישראל זקוקה ליציבות, אני מחויב להמשך הממשלה", אמר נתניהו. "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. אני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום".

עוד הוסיף בנט כי יש לו אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, "ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות". לדבריו, "ממשלת ימין-לאומי הכרחית לבטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן. הציבור שרואה בנו את ההנהגה הלאומית של ישראל מצפה לכך שננהג באחריות ובממלכתיות".

בנט הוא הראשון מבין ראשי סיעות הקואליציה שמוציא הודעת גיבוי ברורה לראש הממשלה. עם זאת, לפי ההערכה הרווחת, לאף אחת מהשותפות הקואליציונית אין אינטרס בזעזוע פוליטי והסכם עד המדינה לא שינה את התמונה. מרבית ראשי הקואליציה אומרים בשיחות סגורות כי רק אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הם יתחילו לדון באפשרויות לשינויים פוליטיים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש הבוקר את שרי הליכוד לראשונה מאז שנחתם הסכם עד המדינה. במהלך הישיבה, הודה לשרים שהתראיינו בשבועות האחרונים בעניין שתי החקירות שהוא עומד במרכזן, והדגיש בעקיצה: "לאלה שהתראיינו". עד כה, מרבית שרי הליכוד הבכירים העדיפו לשמור על שתיקה ולא להתבטא בנושא חקירות נתניהו.

לפני ישיבת השרים, התלונן יו"ר הקואליציה דוד ביטן על מי שלא יוצאים להגנתו של ראש הממשלה. "זה גועל נפש מה שעושים השרים. איזה מן דבר זה שהם לא יוצאים להגן? הם לא מבינים שאם ראש הממשלה לא יהיה, אף אחד לא יהיה? כל אחד דואג לעצמו". בפתח ישיבת הממשלה, אמרה שרת התרבות מירי רגב היא היא "ממש לא מודאגת" ובתגובה לדבריו של נתניהו אמרה: "אנחנו מאחוריך".

"ראש הממשלה לא מודאג. סיימנו עכשיו ישיבת שרים. ראש הממשלה נראה נינוח ובטוח בעצמו, אין כלום כי לא היה כלום. אני סומכת ב-100% על ראש הממשלה. צריך להפסיק עם הלינץ' הזה של האופוזיציה וחלקים מהתקשורת. צריך להזכיר לשמאל הקיצוני שאי אפשר להחזיר בכוח. הציבור אמר את דברו ב-30 מנדטים לליכוד".

הבוקר גיבה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ את נתניהו, לאחר סוף שבוע שבמהלכו נחתם הסכם עד מדינה עם איש סודו, ראש הסגל שלו לשעבר ארי הרו. "יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט שאותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים", אמר.

"יש לי אמון בראש הממשלה ואני מאחל לו שחשכת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם", הוסיף השר. "אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה היום כי "שלטון החוק פירושו לאפשר לרשויות לחקור ללא שיבוש. הרעש והצלצולים לצד ההדלפות המגמתיות מונעות מהציבור לקבל תמונת אמת. הרצון להדיח ראש ממשלה בכל מחיר, הוא פגיע בדמוקרטיה. נדרשת הפסקת אש מהמנסים להעמיד את נתניהו במטווח. לגיטימי לבקר שלטון, לא לגיטימי לכפות על רשויות חקירה תוצאה מוכתבת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נגד ביבי מתנהל מה שנקרא בשפה המקצועית והחוקתית: "אכיפה בררנית" (ראה ויקפדיה ערך זה). טיעון זה בכוחו לבטל כתב אישום – בתנאים מסויימים.

לא יעזור כלום יצא מהכול

להערכתי אם באמת הוא ילחץ מכל זה הוא פשוט יעשה איזה זעזוע פוליטי או בטחוני על מנת להסית את התקשורת מלעסוק בעניינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture