התגובה המבוהלת שחשפה הצצה נדירה לתעשיית הפייק ניוז / דעה

כל עיתונאי היה מוכן להצהיר שצריכים להעיף את נתניהו בתמורה לקבלת סקופ מהאיש הישן עם הזקן החדש, כהגדרתו של נתניהו. שלומי סגל שמע את התגובה של הפרשן הבכיר שנפל בפח ושואל בקול: עד מתי מנותקים? עד מתי תמשיכו לשקר על הצרכנים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען שנים רבות כי התקשורת מנסה להפיל אותו. תומכיו יתמכו בטענה באותה להט בה יטענו מתנגדיו כי היא אינה נכונה. האמת, כרגיל, נמצאת איפה שהוא באמצע. יש עיתונאים שמטרתם אחת היא: להפיל את נתניהו. אחד מהם אפילו הצהיר על כך פומבית בציוץ ברשת טוויטר ערב הבחירות האחרונות, אך מרבית העיתונאים עושים או לכל הפחות משתדלים לעשות עבודתם נאמנה.

מאז ניצחונו הגדול של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, עבר ראש הממשלה להשתמש בצמד המילים שהטביע הנשיא טראמפ. "פייק ניוז". התקשורת הישראלית, טוען ראש הממשלה, משקרת על הקוראים/הצופים/המאזינים. פרשן חדשות 2, אמנון אברמוביץ', עשה הפעם שירות נפלא לתעמולה של נתניהו בהקשר זה.

ביום חמישי האחרון, פרסם קומיקאי בשם יוסי וידר הקלטת שיחה שערך בזמנו עם אברמוביץ', במהלכה חיקה את קולו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ממתנגדיו הקולניים ביותר של נתניהו, וחושף בפניו כי הוא מתכנן לרוץ לראשות הממשלה. "אני שוקל לרוץ אני ממש על הקשקש להודיע וכמובן שאתה תקבל את זכות הראשונים", אומר וידר בקולו של ברק. צפו בשיחה:

הפרשן הבכיר נופל בפח. "אני אנסח את הידיעה ואז אניח אותה במקום בולט בתקשורת הישראלית". כאשר המתחזה לאהוד ברק אומר לו כי "דיברנו כבר בעבר שצריכים לשים סוף לשלטון המוזר הזה של בנימין נתניהו למען מדינת ישראל, חייבים להעיף אותו ואתה הסכמת איתי", עונה לו הפרשן: "על זה אין ויכוח".

עד כאן, אין כל בעיה. גם העיתונאי שמגן על נתניהו בלהט על כל נושא, היה מצהיר בשמחה כי הוא סבור שיש להעיף אותו מראשות הממשלה בתמורה לקבלת סקופ תקשורתי ממדרגה ראשונה כמו זו. גם פרשן כה בכיר בברנז'ה העיתונאית חפץ להיות הראשון שיחשוף כניסה כה משמעותית להתמודדות העתידית לראשות הממשלה.

הבעיה שלי אינה עם הסרטון, אלא עם תגובתו של אברמוביץ'. הוא יכול היה לתבוע את וידר, יכול היה להתייחס לנושא בקריצה, אולי להסביר שרק רצה לקבל את הסקופ, ייתכן והיה צריך להתנצל וייתכן שהיה עליו להתעלם. אך הוא, שכנראה עדיין לא הפנים את כוחם של הרשתות החברתיות – כלי התקשורת החזק ביותר בשנת 2017, העדיף להפיץ פייק ניוז.

"הבנתי מיד שמדובר במתיחה. לכן הקטע הזה לא אותנטי וערוך", הגיב. בחלק הראשון לא ברור אם צדק או שיקר, לגבי החלק השני הוא צודק. הסרטון אכן היה ערוך. "ידעתי שזה חיקוי ואפילו הצעתי לו להקליט שוב מההתחלה", הוסיף אברמוביץ'. לדברי יוסי וידר, הקומיקאי שהקליט את השיחה, מדובר בשקר.

וידר כתב בתגובה: "כששמעתי שאמנון אברמוביץ׳ טוען בערוץ 2 שידע על כך שמתחתי אותו ושמדובר במתיחה מבויימת, לא הופתעתי. ערוץ 2 אפילו לא פנה לקבל את תגובתי. אז הנה ההקלטה המלאה של השיחה שלי עם אמנון אברמוביץ׳ – מהשנייה הראשונה לאחרונה. תשפטו בעצמכם". צפו בשיחה המליאה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ברשתות החברתיות למתיחה שנעשתה על אמנון אברמוביץ, וכתב: "תחשבו פעמיים לפני שאתם שומעים עוד פרשנות של הפייק ניוז. הצצה נדירה". גם הוא כנראה לא ידע שהתגובה המבוהלת של אברמוביץ' רק תעניק הצצה עמוקה יותר לתעשיית הפייק ניוז של התקשורת הישראלית.

ללא מתן זכות תגובה, תוך זלזול חמור באינטליגנציה של הצופים שנחשפו כעבור שעות ספורות לשיחה המלאה, שעל פיה ניתן לקבוע כמעט בוודאות מוחלטת ששוב בחרו המנותקים מעולם התקשורת לשקר לצרכניהם – שוב נחשפה התקשורת הישראלית במערומיה. פייק ניוז.

כתבות בנושא:

הומור, פוליטיקה ותקשורת: המתיחה שהפילה את הפרשן הבכיר

אחרי חשיפת ההקלטה: מלחמת גרסאות בין וידר לאברמוביץ׳

מתיחה מבוימת? צפו בשיחה המליאה ותשפטו בעצמכם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture