צילום אילוסטרציה: פלאש 90

משרד הכלכלה: עלייה במספר העסקים שהפקיעו מחירים של מוצרים בפיקוח

דיווח של משרדי החקלאות והכלכלה מעלה ממצאים מטרידים מאוד אודות "מחירים בפיקוח ממשלתי". מבדיקות שערכו משרדים אלה עולה כי באחד מכל שלושה בתי עסק קיימת הפקעת מחירים למוצרים בפיקוח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דיווח של משרדי החקלאות והכלכלה מעלה ממצאים מטרידים מאוד אודות "מחירים בפיקוח ממשלתי". מבדיקות שערכו משרדים אלה עולה כי באחד מכל שלושה בתי עסק קיימת הפקעת מחירים למוצרים בפיקוח.

והתופעה, כך לפי הדיווח, רק הולכת ומחריפה. במחצית הראשונה של השנה חל גידול של יותר מפי שניים במקרים של הפקעת מחירים שתועדו בנקודות מכירה של מוצרים במחיר מפוקח ממשלתי. זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בתקופה האמורה (ינואר-יוני) נבדקו 4,752 עסקים, בהם נמצאו 138 מקרים של הפקעת מחירים ולעתים אף יותר מהפרה אחת בנקודת מכירה. זאת לעומת 120 מקרים בלבד של הפקעת מחירים בכל השנה הקודמת.

עוד עלה מנתוני המשרדים כי נקודות המכירה בהן נמצאו עיקר ההפקעות, היו מכולות ומינימרקטים (כ-72%) ופחות בסופרמרקטים. רוב ההפרות שנחשפו, התקיימו באזור המרכז. חלק גדול מהפקעות המחיר נמצא במכירת ביצים, והפקעת המחיר נעה בין 10% ל-20% מעל המחיר המרבי שנקבע בצו ממשלתי.

ביזנעס שימושי

גם מחירי מוצרי חלב לשתיה הופקעו ביחס למחיר המרבי שקבעה המדינה, ועמדו על כעשרה אחוזים יותר מהמחיר המרבי. הפקעת מחיר דומה הייתה במוצרי שמנת מתוקה בהם תפסו המפקחים מחיר שעבר את המחיר המרבי בעשרה אחוזים. גם במחיר מוצרי הגבינה הלבנה נצפו הפקעות מחיר בשיעור של 15%-10% בממוצע מעל המחיר המותר המרבי.

במשרד הכלכלה אומרים כי באחרונה החלו בתי המשפט להחמיר בעונשם של מפקיעי מחירים. כך לדוגמא בפסק דין שניתן לאחרונה, קבע בית המשפט כי אין להקל ראש בביצוע עבירות של הפקעת מחירים והרשיע בעל עסק שמכר במינימרקט בראשון לציון שישה מצרכי יסוד ובהם לחם, חלב, גבינה, שמנת ועוד, תוך הפקעת המחיר המרבי שקבע הצו הממשלתי.

העונש שנגזר עליו היו קנס בסך 15 אלף שקל, והתחייבות על סכום כפול כי לא יחזור להפקיע מחירים. רק נסו לחשב כמה מוצרים בפיקוח יידרש אדם זה למכור על מנת לכסות את הקנס. במקרה נוסף הרשיע בית המשפט מעדנייה במודיעין, שהפקיעה את מחיריהם של שלושה מצרכי מזון בסיסיים ובהם ביצים ואשל, והשית עליה קנס עונשי בסך 22,600 שקלים.

בשנה האחרונה הגיש משרד הכלכלה לא פחות מתשעים כתבי אישום נגד עסקים שנמצאו מפקיעים מחירים של מוצרים בפיקוח. ארבעים גזרי דין כבר ניתנו על ידי בתי המשפט שרואים זאת בחומרה רבה לנוכח הפגיעה הקשה בשכבות החלשות שעבורם נועדו המחירים בפיקוח.

עורך הדין יובל אברהם, התובע הראשי במשרד הכלכלה, מסר: "יודגש כי בניגוד לטענות בעלי עסקים בתחום, לרוב לא מדובר בהפקעה מקרית של שקלים בודדים מאדם בודד, שגם היא כשלעצמה תופעה פסולה מיסודה ופוגעת שלא כחוק במי שידו אינו משגת או מתקשה מלרכוש מצרכי מזון בסיסיים, אלא בהפקעה שיטתית מהציבור כולו ובייחוד מהאוכלוסיות החלשות במדינה, הנעשית בכמויות אדירות יום יום ולגבי שורה ארוכה של מצרכי מזון".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture