כך משווקים דירות לחילונים בפרוייקט חדש בלי להזכיר את שם העיר

שכונת נווה שמיר, על שם ראש הממשלה המנוח, משווקת לציבור הכללי בסדרת מודעות המבטיחה לרוכשים נוף מושלם במיקום קרוב לירושלים ותל אביב, אך למרבה ההפתעה, שם העיר נעלם מהמודעה. מי יודע מה זה בית שמש?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בישיבת מליאת מועצת עיריית בית שמש שהתכנסה לפני כשבועיים אישרה המליאה את שכונת רמב"ש ה' שתזכה לשם 'נווה שמיר' על שם של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר, זאת לבקשת סיעת הליכוד המקומית, שנציגיה מנסים לקנות לשכונה נפשות בקרב הציבור הכללי.

השבוע כבר יצאו לדרך המודעות הראשונות של השכונה החדשה כולל פרסומי חוצות ברחבי הארץ, אך מפתיע היה לראות כי אלו שרוממות בית שמש הוותיקה בגרונם, אפילו לא מספרים במודעות היכן נמצאת השכונה החדשה, מבחינתם 'נווה שמיר' היא 'קרובה לטבע, קרובה לעיר', אבל באיזו עיר מדובר? מה שאומר 'לקנות חתול בשק'.

בהודעה שפרסם סגן ראש העיר משה שטרית מהליכוד ובה תמונות של המודעות החדשות, כתב שטרית: "נווה שמיר – קרוב לטבע, קרוב לעיר. הקמפיין לשכונה החדשה נווה שמיר (רמת בית שמש ה') עלה לאוויר ומודעות ענק נתלו בכמה מקומות אסטרטגיים (בתמונה המצורפת מודעה הפרוסה על אחד הבניינים בנתיבי איילון). בהמשך יפורסמו מודעות דומות בצומת גלילות, ירושלים וגם במספר עיתונים מובילים. שימו לב, אנחנו עדיין בשלב המכרז לקבלנים ורק לאחר מכן ישווקו הדירות גם לציבור הרחב".

למעשה הרעיון להשמיט את שמה של בית שמש בכדי להצליח בשיווק בציבור הכללי, הוא לא רעיון חדש של משווקי נווה שמיר. כבר לפני כ-15 שנה קדמו להם מקדמי שכונת רמב"ש ג' בתקופתו של ראש העיר הקודם דניאל ועקנין.

גם באותם ימים הבינו כי "בית שמש" אינה 'סחורה' בקרב הציבור החילוני, והדירות יעברו לידי רוכשים חרדיים, ולכך החליטו באותם ימים לצאת עם קמפיין פרסומי ענק לשיווק 'שכונת השחר', שגם את המיקום שלה בבית שמש העלימו מעיני הציבור. אבל מתברר שהציבור יותר חכם ממה שהמשווקים חושבים, ואדם שרוצה לקנות דירה לא מסתפק רק במודעות צבעוניות, הוא גם רוצה לדעת היכן נמצאת הדירה אותה רוצים למכור לו… כל הסודות נחשפים.

מוקדם לדעת אם תוצאת ההונאה השיווקית של 'נווה שמיר' תהיה דומה לתוצאה השיווקית של 'השחר', שכן הפעם מדובר בשיווקים המאסיביים של 'מחיר למשתכן', אבל מה שברור שהקשיים דומים, וכל עוד קבלנים לא יגיעו למסקנה שיש לשכונה כדאיות כלכלית אף קבלן לא ייגש למכרז.

במיוחד לנוכח העובדה שמדובר במתחמים שבהם כ-20% מהדירות שלא נמכרות במסגרת 'מחיר למשתכן', ואותן יש לשווק בשיווק פרטני. כל קבלן יחשוב כמה פעמים לפני שייכנס להרפתקה שכזו.

ביזנעס שימושי

אגב, לצד ההודעה שפרסם סגן ראש העיר מהליכוד, פרסם גם חבר העירייה מנשה אליאס הודעה משלו בנושא. אליאס המקורב לראשי סיעת 'כולנו', גם מנסה להיות ממובילי השכונה. בהודעה שפרסם לתומכיו כתב "ההרשמה לדיור מחיר למשתכן יוצאת לדרך. שכונה רמה ה' שתיקרא מעתה 'נווה שמיר', מיועדת לציבור החילוני, המסורתי ולדתי הלאומי בלבד! כל הזוגות הצעירים המעוניינים, מתבקשים להזדרז ולהוציא תעודת זכאות להרשמה ״דיור למשתכן״. חבל לפספס את ההזדמנות".

אליאס גם טוען כי בסיור הקבלנים שייערך באתר השכונה החדשה בעוד כשבוע, ישתתף גם מנכ"ל משרד השיכון, זאת לכאורה כדי לזרז את הקבלנים להשתתף במכרז על מתחמי בנייה בשכונה החדשה, דבר שלא נעשה במכרזים הקודמים של שכונה זו שחזרו לרשות מקרקעי ישראל כלעומת שבאו.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב: שהיות והשיווק לא מיועד לציבור החרדי, סידרה ב' לא תוכל להשתתף בהגרלות.
לגבי האברכים הנמנים על סידרה א'. מנסיון העבר יש להניח שבס"ד השכונה תהיה שכונה חרדית. אמנם דא עקא, שלזוכים בדירה הדבר יהיה רצוף בקשיים, החל מהמפרסות סוכה ועד לקומות הגבוהות וכו' וכו'.
וכל אלו שנמנים על סידרה ב' יש להם לחפש פתרונות דיור אלטרנטיביות, או לחכות לשיווקים בביתר ואלעד.

כל כלי יוצר עליך לא יוצלח…

איך ניתן לרכוש דירה בפרוייקט ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture