Flash90

המשטרה פתחה בחקירה: הבחירות לראשות ההסתדרות זויפו?

כמעט שלושה חודשים עברו מאז הבחירות להסתדרות בהן ניצח אבי נינסקורן ברוב גדול את חברת הכנסת שלי יחימוביץ', כאשר לטענתה, הבחירות זויפו. המשטרה פתחה בחקירה יממה לאחר שבית המשפט דחה עתירת יחימוביץ' לפסילת הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשטרה החלה לבדוק את הטענות, בעיקר מצידה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', לפיהן היה מספר גדול של זיופים וניסיונות זיוף במהלך הבחירות האחרונות להסתדרות – כך דווח הערב בחדשות 2. בבחירות שנערכו בחודש מאי ניצח אבי ניסנקורן את יחימוביץ' לאחר שזכה בכמעט 63% מקולות המצביעים.

על פי הדיווח, הבדיקה התחילה בהנחיית פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. הבדיקה המשטרתית מתקיימת ביחידה הארצית לחקירות הונאה ונועדה לקבוע אם יש תשתית שמצדיקה מעבר לחקירה פלילית מלאה.

הבדיקה מתמקדת כעת בחומרים שהועברו ליחידת להב 433. בין השאר חומרים שהועברו ממשרדי חקירות שמצביעים לכאורה על חשד לזיופים ואי סדרים בשלבים השונים של מערכת הבחירות. היועץ המשפטי לממשלה שנחשף לחלק מחומרי החקירה אמר שעל פניו נשקפת מהם חומרה וצריך לבררם בהקדם.

אתמול דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את עתירתה של ח"כ שלי יחימוביץ' לביטול תוצאות הבחירות לראשות ההסתדרות, שבהן ניצח אבי ניסנקורן, וקבע כי רק רשות השיפוט של ההסתדרות היא הגוף המוסמך לדון בטענות הנוגעות לתוצאות הבחירות. עוד קבע בית המשפט כי טענתן של ח"כ יחימוביץ וסיעתה, הבית החברתי, בדבר חשש למשוא פנים של רשות השיפוט, משוללת כל יסוד. על יחימוביץ' וסיעתה הושתו הוצאות בסך 20 אלף שקל.

ההסתדרות ו-וועדת הבחירות של ההסתדרות יוצגו בהליך על ידי עוה"ד יהושע חורש, רונן ברומר ואביתר אזולאי ממשרד ש. הורוביץ ושות', וכן על ידי היועמ"ש להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר; יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, וסיעתו עוגנים יוצגו על ידי עוה"ד רלי לשם ועדי פרמדר ממשרד מיתר, ליקוורניק גבע לשם טל ושות'; ח"כ יחימוביץ וסיעת הבית החברתי יוצגו ע"י עו"ד איתן לירז ממשרד איתן לירז ושות'.

עו"ד איתן לירז, המייצג את סיעת הבית החברתי בהסתדרות, אמר בתגובה: "שוב מפרסמת ההסתדרות הודעה שקרית ומסולפת. כל שקבע בית המשפט המחוזי הוא כי הגוף המוסמך לדון תחילה בעתירה לביטול הבחירות הוא רשות השיפוט של ההסתדרות. בכוונתנו לעשות זאת ולמצות את כל ההליכים ואת כל הערכאות המשפטיות עד שתתברר האמת כולה על הבחירות המושחתות להסתדרות. שאיפתה של ההסתדרות להשאיר את העניין מאחוריה באמצעות הודעות כוזבות לא תצלח".

מסיעת עוגנים נמסר כי "מסע ההסתה חסר הבסיס של יחימוביץ כנגד חברי ההסתדרות לא יצלח ואנו נמשיך להתרכז במעשים ולא בדיבורים".

לאחר פרסום תוצאות הבחירות טענה ח"כ שלי יחימוביץ' שהבחירות לוו באי סדרים וזיופים. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח", טענה יחימוביץ'. "לכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו".

יחימוביץ' הבהירה כי "הפעם, למרבה הצער, איני יכולה להשתתף בטקס המכובד של 'בירכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטלות הבחירות וקיומן מחדש תחת חוקי המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture