Shlomi Cohen/Flash90

שכר שבת: הצעת החוק שתמנע את העבודות תוך חילול שבת

ח"כ אייכלר יגיש הצעת חוק למנוע "שכר שבת" על עבודה בשבת: "זו הדרך לבלום את דריסת שארית הצביון היהודי של מדינת ישראל" • "כל מי שהמסורת והצביון היהודי חשובים לו, ראוי שיושיט יד על מנת לבלום את שיירת המשאיות הדורסות את השבת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות חילולי השבת הנמשכים בפרהסיה הישראלית כששוב חברה ממשלתית – רכבת ישראל ומשרדי התחבורה והעבודה, הם שאחראים לחילולי שבת מחפירים הפוגעים בצביונה היהודי של מדינת ישראל, יוזם ח"כ ישראל אייכלר חוק שיבלום את התפשטות התופעה המבישה של "שכר שבת" המפתה עובדים לחלל שבת.

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו הנתונים על חילולי השבת הצפויים ברכבת ישראל. בעקבות הפרסומים שלחו חברי וועדת השבת מכתב לראש הממשלה ובו הם קוראים לו לעצור את עבודות התשתית של רכבת ישראל המתוכננות לעיצומה של השבת, בניגוד לסיכומים וההבטחות המושתתות על הסטטוס קוו ושמירת השבת במרחב הציבורי. "חילולי השבת פוגעים בקיומה של ארץ ישראל" כתבו.

למרות הבקשה הדחופה, ביצעה רכבת ישראל את העבודות כמתוכנן. עם צאת השבת הודיע חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר כי הגיע הזמן "לתפוס את השור בקרניו" זהו שכר הפיתוי לחילולי שבת. "הגיע הזמן לעבור ממחאה לחקיקה"

על פי הצעת החוק החדשה של ח"כ אייכלר ייאסר על המגזר הציבורי והחברות הממשלתיות לשלם "שכר שבת" שמגיע עד לארבע מאות אחוזים – בגין שעת עבודה בשבת. "עלינו להגן על עובדים שומרי שבת ולסייע גם לאותו עובד שהוא לאו דווקא שומר תורה ומצוות, להישאר בביתו. גם הוא היה רוצה בכל מאודו לשמור על אווירת השבת כמסורת אבותיו. בגלל הפיתוי הכלכלי הכבד שמגיע לפעמים גם לפי ארבע מהשכר הרגיל, הוא שובר את המסורת עליה חונך והופך ל"עבד של שבת". כך המדינה פוגעת בצביון היהודי שכל אזרח יהודי, היה רוצה להעניק גם לילדיו. לא מדובר במגזר הפרטי אלא במגזר הציבורי המשלם "שכר שבת" מכספי מיסים שלנו. זה מתרחש תחת אחריותה וסמכותה וכספה של "מדינה יהודית".

בדברי ההסבר להצעת החוק כתוב: "הציבור החרדי והדתי יודע לשמור את השבת כדת וכדין. על פי ההלכה גם עישון סיגריה או בישול בשבת בבית הפרטי הינו חילול שבת דאורייתא. על אחת כמה וכמה נסיעה ברכב פרטי בפרהסיה ברחוב. כל יהודי חייב באופן אישי, לשמור שבת. "ושמרו בני ישראל את השבת וכו'". מי שמורד בחוקי התורה, שום חוק לא ירתיע אותו, בחייו הפרטיים. אך כאשר הנושא הוא צביונה היהודי של "המדינה היהודית", אסור למדינה לשלם "שכר שבת" ולעודד עבדות בעבודה בשבת. יש למעלה ממיליון שומרי שבת משלמי מיסים בארץ ואסור להשתמש בכספם לעודד עבודה בשבת.

"אני מצפה שאל המאבק הזה יצטרפו כל המסורתיים הרואים את עצמם נציגי העם היהודי מכל המפלגות. כל מי שהמסורת והצביון היהודי, חשובים לו ראוי שיושיט יד על מנת לבלום את שיירת המשאיות הדורסות את הצביון היהודי בשבת" – אמר אייכלר.

לדבריו: "לציבור החרדי בארץ ישראל יש מספיק מאבקים הנוגעים אל היכולת שלנו לקיים חיים יהודיים על פי ההלכה ושמירת התורה בטהרתה. אנחנו עומדים במערכות קשות, כדי למנוע מאויבי היהדות לא יצליחו לפגוע בנו בכל תחומי החיים. יהודי דתי לא יעבוד בשבת, גם אם השכר יגדל באלף אחוזים. אך כאן מדובר בזכות לנוח מעבודה בשבת, גם של עובדים שאינם שומרי שבת. כל יהודי שחש קירבה למסורת ורצון לראות איזו זיקה יהודית במדינה, מוטלת עליו החובה למנוע עבודת עבדים בשבת.

"יהודי מחויב להעניק חופש בשבת גם לבעלי חיים: "וביום השביעי תשבות למען ינוח שורך וחמורך". על אחת כמה וכמה שאסור להעסיק עובדים יהודים בשבת. על מנת שהצביון היהודי יישמר, למרות המשטר החילוני, נגיש הצעת חוק שתפסיק את הפיתוי הכלכלי של "שכר שבת" שבאמצעותו גוררים יהודים לחלל את השבת במרחב הציבורי". אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בא נקווה שזה לא יצליח.
אחת הסיבות שהרבה עסקים קטנים סגורים בשבת היא העלויות הכבדות בהעסקת עובדים בשכר כפול ומכופל.

סיפורי סבתא…
ולא פלא למה כל ה"מלחמות" של חכינ"ו היקרים כ"כ "מ-צ-ל-י-ח-ם" בשנים האחרונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture