Flash90

מפלגה של איש אחד: התכנית של אבי גבאי לשלוט במפלגת העבודה

גבאי דורש אפשרות לשריין חברים ברשימה, לרכז בידיו את רוב הסמכויות הקשורות בניהול ושליטה על המפלגה ופותח חזית מול מזכ"ל המפלגה שאמר כי הוא "מצפה מיו"ר המפלגה לפעול בשום שכל ובאחריות ולהימנע מהצעות דרסטיות, חד צדדיות ודרקוניות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבועות הקרובים תתכנס ועידת המפלגה על מנת לדון בתיקונים בחוקת העבודה שיאפשרו לאבי גבאי מרחב פעולה למימוש תוכניותיו: שיבוץ מועמדים ברשימה לכנסת; סמכות בלעדית לקביעת יו"ר הסיעה, חברי ועדות והיו"רים שלהם; הגברת שקיפות ודיווח לחברים ולציבור. את ההצעות הוא פרסם במסמך תחת הכותרת "ארגז כלים לניצחון".

התיקון המשמעותי קשור לרשימת המועמדים לכנסת. גבאי מציע שיו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה רשאי יהיה לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה. השיבוץ ייעשה כך שלא יותר משניים מהם ישובצו בין עשרת המקומות הראשונים והיתר בעשירייה השנייה או השלישית: "מועמדים אלו יכול שיהיו חברי מפלגה, או מי שאינם חברי המפלגה במועד שיבוצם.

מיקומו של מזכ"ל המפלגה ברשימת המועמדים של המפלגה לכנסת ייקבע על ידי הנהלת המפלגה על פי המלצתו של יו"ר המפלגה". בתיקון הנוגע להגברת השקיפות הציבורית של פעילות המפלגה מבקש גבאי לפרסם מדי שנה את הדו"חות הכספיים של העבודה שנה; לפרסם סיכומים והחלטות של מוסדות המפלגה, והצגת דו"ח מפורט לציבור שיסכם את עיקרי הפעילות.

תיקון נוסף נוגע לניהול המפלגה וריכוז הסמכויות בידי היו"ר. לדברי גבאי, "נכון להיום החוקה לא מאפשרת ליו"ר המפלגה לממש את הנשיאה באחריות ולהוביל את הכנת המפלגה לבחירות הכלליות ולהרכבת הממשלה. לכן מוצע להעביר את סמכויות הניהול של המפלגה לידי היו"ר בפיקוח הנהלת המפלגה, דבר שיאפשר ליו"ר לשאת באחריות לפעילות המפלגה, ולוודא כי היא ערוכה לקראת הבחירות לכנסת, הן מהבחינה הכספית והן מהבחינה הארגונית. עדכון סמכויות באופן כזה יאפשר למזכ"ל המפלגה לממש את תפקידו הפוליטי המחבר והאחראי על סניפי המפלגה, מחוזותיה והחוגים הפעילים בה, המהווים את השטח הפוליטי".

תיקון שלישי עוסק ביחסי העבודה בין היו"ר לבין עבודת הסיעה והח"כים בכנסת. על פי ההצעה, יו"ר המפלגה יקבע מי יהיה יו"ר הסיעה, מי יהיו יושבי ראש הוועדות בכנסת ומי יהיו חברי הוועדות. עוד מוצע לאשר הארכת תקופת הכהונה של ועידת המפלגה לתקופה נוספת של עד 18 חודשים מיום בחירתו של היו"ר החדש: "זאת על מנת ליצור תקופת יציבות ואחדות השורה במפלגה, ולאפשר לה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ארגונית להתמקד בהכנות לבחירות הכלליות".

לסיכום כתב גבאי: "על מנת לנצח בבחירות הכלליות על מפלגת העבודה להתאים, לעדכן ולחדש את ארגז הכלים שלה, ולהעמיד להנהגת המפלגה את היכולת להפעיל משאבים וסמכויות באופן המיטבי ביותר. השינויים וההחלטות המוצעים משקפים התחדשות ועדכון הכרחי להם זקוקה המפלגה. משמעות שינויים אלו הינה קפיצת מדרגה של ממש ביכולות הפעולה של המפלגה כלפי הציבור הרחב, וביכולתה להציב אלטרנטיבה לשלטון הימין. שינויים אלה מגלמים בתוכם עמידה בטוחה ומלאה מאחורי האחריות שבתפקיד יושב הראש, המבטיחה עיגון סמכויות נדרשות לצד הצגת דין וחשבון, שקיפות ואחריות כלפי המפלגה וציבור בוחריה".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, קרא לגבאי לחזור בו מהצעתו. "הפיכת המפלגה ממפלגת המונים למפלגה של איש אחד, תרחיק ממנה מצביעים ואף תרחיק ממנה את הסיכוי לנצח בבחירות הכלליות", אמר חרמוני. ”אני מצפה מיו"ר המפלגה לפעול בשום שכל ובאחריות ולהימנע מהצעות דרסטיות, חד צדדיות ודרקוניות העלולות לייצר מתחים פנימיים מיותרים ללא כל צורך". חרמוני הוסיף כי "בכוונתי לוודא, במסגרת סמכויותיי וחובותיי, שהתהליכים שמבקש יו"ר המפלגה להעביר ייעשו בשקיפות מלאה תוך מתן אפשרות לחברים במפלגה להביע את עמדתם לגביהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבאי הוא אפס אחד גדול……………………….

ליאיר לפיד
גבאי מתקדם בצעדי ענק להיות אפס גדול כמוך

אין לו סיכוי, זה לא יעבור. הד.נ.א של מפלגת העבודה שונה מזה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture