שריפת דגל ישראל בוועידת המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. צילום מסך

השמאל הקיצוני והניאו נאצים: מי גורם יותר נזק? / שלום פרוינד

שלום פרוינד בטורו השבועי בעיתון 'יום ליום': אירופה אולי לומדת להתרגל למציאות חדשה, אבל גם היא יודעת שזה לא ייגמר כאן ועוד נכונים לה הפתעות רבות בדרך, שלא נדע • והאם יש הבדל בין השמאל לניאו-נאצים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיחה עדתית ותיקה ומשעשעת מספרת, על אחד שלעג על ההונגרים (שאינם ידועים בחריפותם הרבה בלשון המעטה) ואמר: כי "ההונגרים הם לא כאלה חסרי בינה כמו שעושים אותם… אלא הרבה יותר מזה". בהשאלה לטרור האסלאמי שהקיף את אירופה בשבועות האחרונים במקביל לפיגוע הנאציסטי בארצות-הברית, ניתן לומר, כי מי שסובר שזה ייגמר בדם טועה ומטעה. זה עוד יגיע רחוק הרבה יותר, וכלל לא בטוח שיש דבר שיוכל לעצור את הסחף.

בשעת כתיבות שורות אלה דווח, כי לאחר הפיגועים שאירעו השבוע בברצלונה, בקטלוניה, ובקמברילס שבספרד, בטורקו שבפינלנד ובעיר סורגוט שברוסיה, החלו כמה מדינות ביבשת אירופה לנקוט בצעדי מנע – המוכרים לנו הישראלים מקרוב – ופרשו בטונדות (מחסומי בטון – ש.פ.) במקומות הומי אדם כדי להגן על הציבור מפני מתקפת טרור של דריסה.

על פי הדיווחים, בברלין, במילאנו ובלונדון הוצבו השבוע מחסומי בטון, ובריטניה אף הודיעה כי תבדוק איך למנוע מסוכנויות רכב להשכיר מכוניות למחבלים. גם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, שארצו אף היא נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לטרור ודרך אגב, סיכלה השבוע פיגוע במטוס אוסטרלי, קרא השבוע ליזמי בנייה להטמיע אמצעי ביטחון בפרויקטים שלהם כדי למנוע פיגועים שבהם נעשה שימוש בכלי רכב או בכלי נשק אחרים.

דומה אמנם, כי אירופה לומדת להתרגל למציאות החדשה אך העגומה, שבה כלי רכב הפכו להיות נשק קטלני ויעיל לא פחות מחומרי נפץ. אולם, גם האירופאים יודעים היטב ששום חומה, חזקה ככל שתהיה, לא תוכל לעצור בעד האסלאמיסטים מלהכות בה בצורה כזו או אחרת. הם אולי חולמים עדיין על השלווה הפסטורלית שאפיינה את אירופה השקטה והאפרורית של פעם, שתשוב להיות כבימים ימימה, אבל גל הפליטים והמהגרים שהתקבל בזרועות פתוחות במהלך העשורים האחרונים, גם אם ייעצר מעתה, לא יוכל עוד למנוע את האסון הבא, והם יודעים זאת.

פיגועי הטרור שהכו השבוע בספרד, בפינלנד וברוסיה, ובשנה האחרונה גם בצרפת, בגרמניה ובבריטניה, אינם על רקע כיבוש או כתגובה למהלך צבאי של מדינה מסוימת. הם גם לא נובעים מדרישה כלשהי, כמו לדוגמה הטרור האירי, הכורדי או אפילו הפלסטיני. לעומת זאת, מדובר בטרור אכזרי שנעוץ במניע דתי קיצוני שטוף-מוח שמטרתו להילחם בישויות הדוגלות בנצרות.

אף שאחד ממוקדי הפיגוע המשולב שאירע בברצלונה, התרחש בסמוך למסעדה יהודית מקומית כשרה (ושמה מכבי – ש.פ.), קשה להצביע על כך שבכוונת המפגעים היה להרוג כמה שיותר יהודים דווקא – דבר שברוך השם לא קרה. מסתבר יותר שאירועי הטרור שפגעו בבטן הרכה של מדינות המערב, בוצעו נגד הדמוקרטיה המערבית הפתוחה והחופשית ונגד הציביליזציה הנוצרית, על מנת להוכיח את עליונות האסלאם בעולם כולו.

במקרה הזה, כשנערים צעירים מוכנים להפקיר את חייהם לטובת אידיאולוגיה רצחנית מבית מדרשו של דאעש, אין ממש מחסום בעולם שיוכל למנוע את שטף השנאה היוקדת שמבקשת להכניע את העולם על ברכיו.

זה לא ייגמר כאן. זה לא ייגמר בדם. למערב עוד מחכות הפתעות רבות בדרך, שלא נדע.

השמאל מול ניאו-נאצים

בשבוע שעבר, הזדעזע העולם מהתמונה הצורמת, של קבוצת ניאו-נאצים שצעדו עם לפידים בידיהם במחאה נגד השמאל האמריקאי בעיר שרלוטסוויל שבארצות-הברית. הפגנת הקבוצה הימנית קיצונית, שמחתה על ההחלטה לפרק פסל של מפקד הדרום במלחמת האזרחים בעיר שרלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה, והתעמתה עם מפגינים שמאלניים ברוטאליים, הסתיימה בפיגוע דריסה שבו מצאו את מותם שלושה מפגיני שמאל בידי פעיל ימין שדהר במכוניתו לעבר הפגנת תמיכה בהסרת פסלו של הגנרל רוברט אי. לי.

כזכור, לאחר האירועים בשרלוטסוויל, נמתחה ביקורת רבה על נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ, שהשווה כביכול בין האלימות של שני הצדדים שנכחו בהפגנה, וטען כי שני הצדדים היו ברוטאליים ואלימים.

גם הפעם הצליחה התקשורת השמאלנית – שזכתה לכינוי המזלזל, 'פייק-ניוז' ובצדק – לתפוס טרמפ על מה שאירע בשרלוטסוויל בניסיון לנגח בנשיא טראמפ, לטייח ולהוציא את דבריו מהקשרם.

טראמפ גינה מפורשות את מפגן השנאה ואמר: "אנו מגנים את מפגן השנאה והאלימות הזה. אין לו מקום בארצנו". הוא הוסיף ואמר: "עלינו לאהוב אחד את השני ולהתאחד בגינוי שנאה ואלימות. גזענות היא רשע. ה-KKK, ניאו-נאצים ועליונות לבנה, הן קבוצות המנוגדות לכל ערכינו. אלו המפיצים אלימות פוגעים בלבה של אמריקה וכולנו שווים בעיני הקל".

גם בעבר, על רקע חילול בית הקברות היהודי בעיר מיזורי, התבטא טראמפ ואמר כי "אנטישמיות היא דבר נורא, שחייב להיפסק". אלא שכנשיא הראשון שידוע בסלידה שלו לתקינות פוליטית, טראמפ גם אמר את האמת שצריכה להיאמר – שהמפגינים מצד השמאל אף הם היו אלימים לא פחות, וכי שני הצדדים אשמים.

אין ספק כי תצוגת השנאה הגזענית ועצם המחשבה שניאו-נאצים מניפים דגל עם סממן נאצי, היא בלתי נתפסת, מזעזעת, שערורייתית, מבחילה, ואף אסור שיוכלו לצעוד כך ברחובה של עיר. אבל לאמיתו של דבר, הקבוצות הגזעניות הללו הן מעטות וקיימות בנוף העולמי מאז ומתמיד, והכי חשוב – השפעתן האמיתית היא שולית לחלוטין, בעיקר ביחס למדינת ישראל. לעומת זאת, קבוצות השמאל, קרי; הדמוקרטים באמריקה והשמאל בעולם, כולל בישראל, שממדיהם עצומים עשרת מונים, הם אנטישמיים לא פחות גדולים ביחס להשפעה הנועזת שלהם כלפי מדינת ישראל.

בואו נהיה כנים לרגע, ארגונים כדוגמת ה-BDS, הקרן החדשה ודומיהם מסבים נזק בלתי הפיך לישראל ולעם היהודי פי כמה וכמה מכל הקבוצות הפאשיסטיות למיניהן ברחבי תבל.

הבה לא נשלה את עצמנו. הסובלנות של הליברלים – חלק מהם קהילות יהודיות שתומכות באג'נדה של השמאל האמריקאי – כלפי אלו שמסיתים נגד ישראל ומתייצבים באופן קבוע לצד הפלסטינים, היא שערורייתית ומסוכנת לא פחות מתופעת הניאו-נאצים המצומצמת.

את זה התקשורת לא תספר לכם. היא כמובן חולקת את אותה אג'נדה.  

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאמר אמיץ וצודק. בראוו!
גם יאיר נתניהו כתב בקצרה דברים ברוח דומה.

מאמר ראוי לציון. תביאו עוד כאלו

אמת ויציב. אחלה מאמר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture