סוכנות הידיעות הפלסטינית

קושנר הסביר לאבו מאזן: הקפאת בניה תביא להפלת ממשלת נתניהו

בניגוד לעבר, בממשל טראמפ הבהירו לאבו מאזן כי לא ידרשו את הקפאת הבנייה בהתיישבות בתמורה לתחילת שיחות המו"מ, וכן סירבו להצהיר מראש כי המדינה הפלסטינית שתקום תהיה בגבולות '67. הפלסטינים מאוכזבים מאי קבלת דרישותיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בניגוד לעבר, אז היו דרישות הפלסטינים מתקבלות בבית הלבן, הפעם, ממשל טראמפ, מסרב לתנאים המוקדמים שהציבו ברשות הפלסטינית והבהירו כי לא יסכימו להקפאת הבנייה בהתיישבות היהודית בשטחי יהודה ושומרון.

העיתון "אל חיאת" דיווח כי במהלך הפגישה המשותפת בין חתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ביום חמישי, הסביר קושנר מדוע לדעת הממשל הפסקת הבנייה בהתנחלויות אינה אפשרית. על פי הדיווח, טען חתנו של הנשיא כי דרישה שכזו להפסקת בנייה תביא להפלתו של רה"מ נתניהו.

גורמים דיפלומטיים אמרו לעיתון כי הושגה התקדמות מסוימת בשיחות, אך לא כזו שתאפשר את חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. נציגי המשלחת האמריקנית אמרו לאבו מאזן כי ממשל טראמפ יפעל בתחילה לביסוס יחסים ביטחוניים וכלכליים בין הצדדים.

הגורמים ציינו בנוסף כי בעוד שהמשלחת האמריקנית הסכימה כי מטרת השיחות היא הקמת שתי מדינות, היא סירבה להצהיר מפורשות כפי שדרשו הפלסטינים שהן יהיו על בסיס קווי 67', ואמרו כי הם משאירים זאת לסיכום שני הצדדים.

בפגישה נכחו סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול, שליח הממשל בארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר. נציגי הפלסטינים בפגישה היו האחראי על המשא ומתן עם ישראל סאיב עריקאת, דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

המשלחת האמריקנית בהובלת היועץ לנשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, קיימה ביום חמישי את הפגישה עם הנהגת הרשות הפלסטינית על הדרכים להתניע מחדש את המשא ומתן המדיני עם ישראל, כך מסרה מחלקת המדינה האמריקנית ל"וושינגטון פוסט". עם זאת, העיתון ציטט גורמים פלסטינים שהביעו תסכול מכך שממשל טראמפ טרם הסכים להתחייב לפתרון שתי המדינות.

עוד נמסר בהודעת מחלקת המדינה כי שני הצדדים סיכמו שהמשך המגעים בהובלת האמריקנים היא הדרך הנכונה ביותר להגיע להסכם שלום. "אנחנו יודעים שהמשלחת הזאת פועלת להשיג שלום ואנו עובדים יחד איתה כדי להגשים את מה שהנשיא טראמפ מכנה 'עסקת שלום'", אמר אבו מאזן בפתח הישיבה. "אנחנו גם יודעים שהדברים קשים ומורכבים, אך אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי כשיש מאמצים חיוביים".

המשלחת האמריקנית הגיעה למזרח התיכון בניסיון למצוא דרך להתניע מחדש את תהליך השלום, אותו טראמפ תיאר כ"עסקה האולטימטיבית". לצד השיחות שנערכו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן, המשלחת נועדה במהלך ביקורה גם עם מנהיגים ממצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות וקטר.

אולם המשלחת האמריקנית נמנעה עד כה מלהתחייב לפתרון שתי המדינות – מתווה שעמד במרכז המאמצים לכינון שלום בעשורים האחרונים. עובדה זאת מתסכלת מאוד את הגורמים הפלסטינים, שטענו כי רק ישראל יכולה להרוויח ממשא ומתן ללא קווים מנחים. "הדגשנו בפני האמריקנים את החשיבות בהכרזה פומבית על אימוץ פתרון שתי המדינות", אמר אשרף חטיב, דובר מחלקת המו"מ באש"ף. "אך לא הייתה כזו".

השבוע נפגש גם ראש הממשלה נתניהו עם קושנר בירושלים – והשמיע מסר אופטימי: "יש לנו דברים רבים לדון בהם – כיצד לקדם שלום, יציבות, ביטחון ושגשוג באזורנו, ואני חושב שכולם בהישג ידינו". "אני שמח לראותך שוב, ג'ארד, עם משלחתך", הוסיף נתניהו, "אני שמח לראות אותך ואת המאמצים שאתה מוביל בשם הנשיא, עם ג'ייסון וחברי הצוות". נתניהו הוסיף כי המאמצים "משקפים את הברית החזקה בינינו והיעדים החשובים שמנחים אותנו".

קושנר השיב לנתניהו: "אנו מעריכים מאוד את הצוות שלך ואת ההתקדמות שהם השיגו. הנשיא מחוייב למציאת פתרון שיביא לשגשוג ולשלום לכל העמים באזור, ואנו מעריכים מאוד את מאמציו של ראש הממשלה ושל צוותו לעסוק בכך בצורה מחושבת ומתחשבת כפי שביקש הנשיא. יחסי ישראל-ארה"ב חזקים מתמיד ואנו מודים לראש הממשלה נתניהו על מנהיגותו ועל השותפות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture