צילום: פלאש 90

לא מאשר ולא מכחיש: "אנחנו מוכנים ונחושים להגן על עצמנו"

שר הביטחון נשאל בצהרים על התקיפה שמיוחסת - ע"פ מקורות זרים - לישראל, ונמנע מלאשר או להכחיש את הדיווחים. "אנחנו לוקחים תמיד כל אפשרות בחשבון. נעשה הכל על מנת שלא לאפשר הקמה וקיום של פרוזדור שיעי מאיראן לדמשק"

תקיפת מרכז הנשק להשמדה המונית בסוריה ממשיכה להעסיק את התקשורת הזרה והמקומית. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בצהרים למושא וסרב לאשר או להכחיש את הדיווחים לפיהן ישראל עומדת מאחורי המהלך.

"אנחנו מוכנים ונחושים להגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר ליברמן בראיון לרדיו האזורי.

לדבריו, "אנחנו תמיד לוקחים בחשבון כל אופציה במזרח התיכון. לצערי הכל יכול לקרות. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות ולא רוצים להיגרר לעימותים. יחד עם זאת, נעשה הכל על מנת שלא לאפשר קיום פרוזדור שיעי מאיראן ללבנון דרך סוריה".

זה המרכז לפיתוח נשק להשמדה המונית שהותקף הלילה בסוריה

כזכור, צבא סוריה הודיע הבוקר רשמית כי מטוסי קרב ישראליים תקפו יעדים של צבא סוריה ליד מסייאף. "צבא סוריה מזהיר מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפנות מסוג זה על הביטחון והיציבות באזור, ומבהיר כי הוא נחוש לחסל את הטרור ולמגרו מכל שטחי סוריה, ולא משנה איזה סיוע יוענק לכנופיות הטרור הללו", נאמר בהודעת הצבא.

בניגוד להודעת הצבא הסורי, במרכז לפיקוח על זכויות אדם שמושבו בלונדון אמרו כי האתר שהותקף הוא המרכז למחקרים מדעיים המייצר נשק לא-קונבנציונלי. מוקדם יותר דיווחנו כי כלי תקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו כי ישראל השמידה במהלך הלילה מתקן לייצור נשק כימי ופיתוח אמצעי לחימה השייך למשטר אסד.

בהודעת צבא סוריה נטען: "חיל האוויר הישראלי שיגר בשעה 2:42 לפנות בוקר כמה טילים מהשטח האווירי הלבנוני לעבר אחד ממוצבי צבא סוריה, הממוקם בסמוך למסייאף, מה שהביא למותם של שני חיילים ולנזק ברכוש. התוקפנות הזו היא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגון הטרור דאעש, אשר נמצא בקריסה לאחר הניצחונות המוחצים שרושם צבא סוריה נגד הטרור וביותר מחזית אחת. התקיפה מוכיחה את התמיכה הישירה של ישראל בארגון דאעש ובארגוני הטרור הנוספים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן לא מאשר ומכחיש מכיוון שנתניהו לא מעדכן אותו.
מבחינה טקטית, המעורבות של הטמבל הזה יכולה רק להזיק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו