Moshe Shai/FLASH90

סיכום שנה בבורסה: מי עלה ומי ירד בתשע"ז?

תכלה שנה וירידותיה, תחל שנה ועליותיה: הבורסה לניירות ערך מסכמת את שנת תשע"ז כשנה נוספת של ירידות שערים אחרי ארבע שנים של עליות, אך מדדי מניות הבנקים, הנדל"ן וההייטק עלו. מחזור המסחר היומי עמד על כ-1.5 מיליארד שקל בממוצע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבורסה לניירות ערך מסכמת את שנת תשע"ז כשנה נוספת של ירידות שערים אחרי ארבע שנים של עליות. בשנת תשע"ז ירד מדד ת"א-35 בכ-2%, המשך לירידה של כ-10% בשנה הקודמת לאחר ארבע שנים רצופות של עלייה. מי שהשפיע השנה על המדדים יותר מכל היו מניותיהן של חברות הפארמה שירדו השנה בשיעור ניכר: טבע (כ-61%), מיילן (כ-18%), ופריגו (כ-13%).

בהנהלת הבורסה סבורים כי הרפורמה במדדי המניות שיצאה לדרך בשבט ובמסגרתה ירד המשקל המקסימאלי למניות הגדולות במדד מכ-10% לכ-7%, יצרה מדד מאוזן יותר ולכן לירידות השערים החדות במניות הפארמה הייתה השפעה מתונה יחסית. במילים אחרות, המצב יכול היה להיות גרוע יותר…

מאידך, השנה הייתה השנה של המניות הבינונית. מדד ת"א-90 עלה בכ-21% השנה וזאת בהשפעת מניות הנדל"ן שממשיכות ליהנות מהריבית הנמוכה במשק והמניות הדואליות הנסחרות גם בארה"ב. אך לא הייתה זו השנה של המניות הקטנות שכן מדד ת"א-SME60 שזינק בשנת תשע"ו בכ-27% בזכות המניות הדואליות ומניות הנדל"ן הכלולות בו, ירד השנה בכ-8% עקב השפעתן של מניות הביומד שמשקלן במדד מגיע כיום לכ-23%. מניות הביומד שחלקן דואליות, צנחו השנה בכ-24%.

ביזנעס שימושי

ושוב נעה המטוטלת והפעם עם מדדי הבנקים, הנדל"ן וההייטק. בתשע"ז זינק מדד ת"א בנקים-5 בכ-26% והגיע בסוף השנה לשיא כל הזמנים, בין היתר, בזכות עלייה ברווחיות הבנקים. מניות הנדל"ן המשיכו לעלות גם השנה וסגרו את תשע"ז בעלייה של ב-12%, ומניות מדד טק-עילית עלו בכ-10% השנה כשהן נהנות מהעליות בארה"ב.

בתשע"ז הושקו שני מדדי מניות חדשים. בקיץ הושקו תל-אביב SME150 ותל-אביב רימון. הראשון כולל את כל המניות שבמדדי ת"א-90 ות"א-SME60. השני כולל את כל המניות העומדות בקריטריונים המחמירים (כיום 225 מניות) ויכולות להיכלל במדדי הדגל של הבורסה.

ומה היה מחזור המסחר היומי הממוצע במהלך השנה היוצאת? המחזור היומי הממוצע כולל תעודות סל על מדדי מניות, הסתכם השנה בכ-1.5 מיליארד שקל, גבוה בכעשרה אחוזים מהמחזור הממוצע בתשע"ו. רגע לפני כניסת הרפורמה לתוקף בי"ג שבט השנה, נשבר שיא של 6.5 שנים במחזורי המסחר בבורסה, ונרשם מחזור ענק בהיקף של כ-12 מיליארד שקל. המחזור היומי הממוצע במניות ללא תעודות סל, עמד השנה על 1.1 מיליארד שקל, גבוה בכ-14% מהמחזור הממוצע בשנה הקודמת.

משקיעי חוץ רכשו השנה מניות נטו בסך כ-4 מיליארד שקל ברבעון השני והשלישי, לאחר מכירות בסך כ-3 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה. כ-9.9 מיליארד שקל גויסו בהנפקות והקצאות פרטיות של מניות בתשע"ז, לעומת כ-7.7 מיליארד שקל בשנה הקודמת. חברות הנדל"ן ממשיכות לבלוט גם השנה עם גיוס המהווה כ-30% מהסכום שגויס בשוק המניות, וכ-40% בשנה הקודמת.

לעלייה החדה השנה תרם גל ההנפקות הראשוניות (IPO) שבמסגרתו גויסו כ-2.8 מיליארד שקל על-ידי ארבע-עשרה חברות חדשות, יותר ממספר החברות החדשות בארבע השנים האחרונות גם יחד. שתכלה שנה וירידותיה, ותחל שנה ועליותיה.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל המבינים למיניהם אם הם היו יודעים היו ממשכנים את הבית ומתעשרים ולא עובדים ביעוץ !
אבל לייעץ למישהו אחר למה לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture