Hadas Parush/FLASH90

נתניהו מגיב למו"מ בין הרש"פ לחמאס: "לא מוכנים לקבל פיוסים מדומים"

ראש הממשלה אמר כי על אבו מאזן לדרוש את פירוק הזרוע הצבאית של חמאס. לדברי השר בנט, אם האיחוד ייצא לפועל, ישראל צריכה להפסיק לממן את הרש"פ • מנגד, נשיא מצרים בפנייה לפלגים הפלסטינים: "ההיסטוריה תבוא חשבון עם מי שיפספס את השלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) למגעים שמתקיימים בין הרשות הפלסטינית לארגון חמאס בניסיון להקים ממשלת פיוס ואמר כי "אנו מצפים מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל, ואיננו מוכנים לקבל פיוסים מדומים שבהם הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו".

נתניהו הוסיף במהלך ישיבת סיעת הליכוד היום, "מי שרוצה לעשות פיוס כזה, ההבנה שלנו היא פשוטה מאוד: תכירו במדינת ישראל, תפרקו את הזרוע הצבאית של חמאס, נתקו את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו ועוד כהנה וכהנה. יש דברים מאוד ברורים וגם הדברים האלה נאמרים בצורה ברורה".

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום לסוגיה והודיע כי הוא מתכוון לדרוש הפסקה מידית של העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. "ישראל צריכה להפסיק להיות הכספומט של הטרור", אמר בנט. "לא מדובר בפיוס פלסטיני אלא בחבירה של אבו מאזן לארגון טרור רצחני. העברת כספים לממשלת חמאס משולה להעברת כספים מישראל לארגון דאעש – נקבל טילים בתמורה לכספים האלה", הוסיף.

לדברי בנט, על ישראל להגדיר שלושה תנאים כקווים אדומים בטרם יועברו הכספים: החזרת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, הכרה של חמאס בישראל והפסקת ההסתה ותשלום המשכורות מהרשות לטרוריסטים הכלואים בישראל. אך בעוד בישראל מביעים התנגדות לפיוס המדומה בין הניצים, במצרים מעודדים וממשיכים לדחוף לפיוס.

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי, בסרטון שהוקרן במהלך פגישת ראש המודיעין המצרי חאלד פאוזי עם ראש הממשלה הפלסטינית ראמי חמדאללה, היום ברמאללה, "צריך שחילוקי הדעות הפלסטינים ייפתרו בתוך הבית הפלסטיני ובתמיכת המדינות הערביות, ללא התערבות של גורם חיצוני. מצרים תשקיע הכול כדי להביא להצלחת המשימה.

"אנחנו צריכים לשתף פעולה יחד כדי להדגיש את כנות הגישה של העם הפלסטיני לשלום צודק באזור. כל העולם ממתין לפיוס הפנים-פלסטיני. אין לנו זמן לבזבז, וההיסטוריה תבוא חשבון עם מי שפספס את ההזדמנות להביא שלום", הוסיף הנשיא המצרי. הפגישה בין חמדאללה לראש המודיעין המצרי היא המשכה של סדרת מפגשים במסגרת הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, שנחתם בקהיר.

"יש לנו הוראות ברורות מהנשיא א-סיסי לנקוט את כל המאמצים לסיום הפיצול. אנחנו מודים לרשות הפלסטינית ולחמאס על שיתוף הפעולה שלהם בעניין", אמר חמדאללה. לאחר סיום הישיבה ברמאללה יצא פאוזי לפגישה עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה. כאמור, לראשונה מאז 2014 התכנסה הבוקר הממשלה הפלסטינית בראשותו של ראמי חמדאללה לישיבה חגיגית ברצועת עזה, ישיבה שמסמלת את קבלת האחריות השלטונית האזרחית של הרשות על הרצועה. האחריות הביטחונית על הרצועה נותרה בידי חמאס.

ישיבת הממשלה מהווה נקודת שיא טקסית מאז ההכרזה על הפיוס בין הפלגים והגעת הממשלה הפלסטינית לעזה אתמול מרמאללה. בעזה ציפו להצהרה חגיגית של ראמי חמדאללה על הסרת הסנקציות מעל הרצועה, אולם למרות האווירה החיובית והמאמץ העליון שמשקיע חמאס בהצלחת הביקור – הסנקציות עודן תלויות ועומדות ונראה שאבו מאזן אינו ממהר להסירן.

אמש התראיין אבו מאזן לתקשורת המצרית והבהיר כי לא יקבל בעזה את מודל חיזבאללה בלבנון ולפי הזרוע הצבאית של חמאס ושל שאר הפלגים בעזה לא תפורק מנשקה. "אם מישהו מתנועת פתח בגדה המערבית נושא נשק שהוא אינו נשק חוקי – אני אעצור אותו. זה גם מה שאעשה בעזה. צריך להיות שם נשק אחד וכוח אחד".

אבו מאזן: "לא נאפשר לחמאס להפוך לשכפול של חיזבאללה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture