"אירופה צריכה להיות מודאגת מכך שיותר ויותר יהודים שוקלים לעזוב אותה"

בספריה של הפרלמנט האירופי בבית האיחוד האירופי בבריסל נערך טקס השקה מכובד לספרו של נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גודשמיט. בין הנואמים בטקס היו בכירי האיחוד שהביעו דאגה מהמגמות האנטישמיות המתחזקות ביבשת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"חיזוק זהותו של עם ישראל חשובה מאוד היום יותר מתמיד לאור ההתפתחויות ביבשת אירופה ותורם רבות לדו שיח בין דתות ועמים שיאפשר קיום מצוות הדת ללא הפרעה ומלחמה ללא פשרות בקיצוניות ובאנטישמיות": כך אמר נשיא הפרלמנט האירופי, מר אנטוני טייאני, במפגן הצדעה מרשים שיזם לרגל הוצאת ספרו של נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידט, במסגרת ההשקה הרשמית בספריה של הפרלמנט האירופי בבית האיחוד האירופי בבריסל.

באירוע השתתפו; בכירי האיחוד האירופי ו'ועידת רבני אירופה', ביניהם: רבה של בלגיה ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי. ראשי קרן 'מתנאל' ו'חולי"א', הר"ר אלברט וג'ואל אפללו, חברי פרלמנט וראשי הקהילות היהודיות וארגונים יהודיים.

טייאני הוסיף כי "הקהילה היהודית וההיסטוריה היהודית הם חלק חשוב של ההיסטוריה האירופאית. בזמנים הלא פשוטים הללו חשוב לחזק זהות בהסברה הנאותה וברמה הנדרשת כפי שעשה הגר"פ גולדשמידט. בלעדיה יהיה קשה יותר לפתוח דלתות שונות. בלעדיה לעמים שונים יהיה קשה יותר לנהל דו שיח. אני מודה לרב פנחס גולדשמידט על ביקורו בפרלמנט האירופאי ועל ההצגה של ספרו".

ספרו של הגר"פ גולדשמידט נקרא 'לקהילה ולעולם' והוא מכיל בתוכו אסופת מאמרים שכתב על הזהות היהודית ועמדת היהדות הנאמנה בסוגיות שונות שעל סדר היום.

לראשונה הוצג הספר ב'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה לפני כחודשיים באמסטרדם שם נחשף אליו טייאני שביקש לקיים טקס השקה והצדעה בספריה הרשמית של הפרלמנט האטרופי.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי "בימים הללו המדירים שינה לא רק באירופה אלא בעולם כולו, חשוב מאוד וכבוד עבורי ועבור הקהילה היהודית להציג את ספרי לפרלמנט האירופאי. כולנו, גם הקהילה היהודית וגם ראשי איחוד האירופאי נושאים באחריות קולקטיבית על המלחמה בקיצוניות ועל רמת הסובלנות וכבוד הדדי בקהילה האירופאית. אני מקווה שספרי יהווה תוספת חיובית לדו שיח המתקיים בינינו על אף כל הקשיים שאנחנו פוגשים בחלק ממדינות אירופה כאשר יבינו יותר על הזהות היהודית, חשיבותם הקריטית עבורנו של מצוות הדת והזכויות הדתיות של העם היהודי. אני בטוח שביחד אנחנו חזקים מספיק כדי לתת דחיפה להחלטות רציניות וחשובות לשלום ולהסכמה בציבור ולהדוף יחד את המתקפות על הקהילה היהודית הנובעות בין השאר גם מחוסר ידע".

סגן הנשיא הראשון של הפרלמנט האירופאי, מר פרנץ טימרמנס, אמר כי "היו רק תקופות נדירות בהיסטוריה של אירופה שבהם הקהילה היהודית יכלה לחיות בלי איומים, לקיים את דתם וללמוד מה שהם רצו חופשי. הרבה פעמים קהילות יהודיות סבלו רדיפות, גירושים ופוגרומים, ואף על פי כן אנשים דגולים כגון רש״י העשירו את העולם ותרמו את חלקם בהתפתחותה של אירופה בכל המישורים".

טימרמנס הוסיף כי הוא מאוד מודאג "לא רק ליהודים אלא לכלל אירופה, מכך שיותר ויותר יהודים כבר לא מרגישים את עצמם בטוח באירופה ושוקלים לעזוב אותה; אני מודה מאוד לרב פנחס גולדשמידט על עבודתו ללא לאות בבניית עתידה של אירופה – עתיד שבו אנו נחיה ביחד בכבוד הדדי בחופש ושלום".

רבה של בלגיה, הרב אברהם גיגי, ציין בדבריו כי ההשקה מתקיימת מיד אחרי הבחירות באוסטריה כאשר מפלגה ימנית קיצונית לקחה בהם מקום שני. "העובדה הזאת מדגישה עד כמה תוכן הספר אקטואלי מאוד להיום ואני תקוה שיש בו כדי לקדם את החברה לדיון נוקב בשאלות של קיצוניות דתית ואנטישמיות גוברת ויהדוף את מתקפות החקיקה והיוזמות נגד השחיטה ברית המילה ומצוות הדת ברחבי אירופה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture