פלאש 90

זעזוע בקרב עם מקדשי שביעי: בג"ץ התיר חוקית חילול כבוד השבת

בפסיקה האחרונה שהקריאה ביום פרישתה, דחתה נשיאת בית המשפט העליון את הבקשה לקיים דיון נוסף על פתיחת המרכולים בשבת בעיר תל אביב, ובכך למעשה התירה חוקית את חילול ורמיסת כבוד השבת בפרהסיה במדינה היהודית • תגובות זועמות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הקריאה הבוקר (חמישי) את החלטת בג"ץ בדיון הנוסף בסוגיית פתיחת חנויות ומרכולים בשבת. על פי ההכרעה, חוק העזר של עיריית תל אביב, לפיו תותר פתיחתם של מספר מצומצם של בתי עסק ומרכולים במספר מוקדים בעיר בשבת, יאושר למרות דחייתו על ידי שר הפנים אריה דרעי.

שר הפנים אריה דרעי מסר בתגובה: "ברגע עצוב זה אין לי אלא להיתלות באילנות גבוהים, בנשיא ראובן ריבלין, שאמר השבוע: "לא מהפכה עושה בית המשפט אלא הפיכה. ומדובר בהפיכה של ממש". יצוין כי כבר אתמול הפיץ משרד הפנים את טיוטת החוק שיזם השר אריה דרעי, ולפיה כל חוק עזר עירוני חדש העוסק בפתיחת חנויות או מרכזי בילוי בשבתות יחייב את אישורו.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס מסר בתגובה: "אינני מופתע כלל מהחלטת בגץ בראשות הנשיאה נאור, והיא תואמת את האג'נדה הקבועה של בית המשפט לפסוק נגד כל דבר הקשור למסורת, לדת וליהדות. אני חש כאב עמוק וצער על בזיון השבת שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליה, ובטוחני שגם הורי הוריה של השופטת נאור בכללם. חבל מאוד שזה סמל הפרידה שלה מכס השיפוט. סיעת יהדות התורה תפעל לתיקון הענין בחקיקה".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור אמר כי "החלטת בג"צ היא החלטה כואבת ואיננה מתכתבת עם הצביון היהודי של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. יתרה מכך, משמעות הפעלת המרכולים פוגעת קודם כל בשכבות החלשות, במנקים, בקופאים, בשליחים ובעובדים שיואלצו לעבוד בשבת בחסות המעסיקים שימשיכו ליהנות מהשבת ולתת הוראות בשלט רחוק. כאנשי ציבור המחויבים לשמירה כל צביונה היהודי ורווחתן של השכבות החלשות נקדם חקיקה ברורה שתוביל לסגירת המרכולים ככלל יסוד במדינת ישראל".

ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים אמר: "בית המשפט העליון פשוט מנותק מהעם, השופטים פוגעים בדרך קבע בתורה הקדושה ובמסורת העם היהודי, כל פסקיהם מבוססים על עידוד חילול שבת ופגיעה בציבור המסורתי שומר השבת, לפגוע ברגשותיו מצפונו ופרנסתו. על פי ההסכם הקואליציוני נביא ביום ראשון את התיקון לחוק, ומה שבית המשפט קלקל אנחנו נתקן כדי לשמר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בחריפות באומרו כי "ההצגה הקבועה של השופטים הפורשים עלתה שוב הבוקר מעל בימת התקשורת. זה כבר הפך למסורת, שופט או שופטת מסיימים את כהונתם והם מחפשים כותרת הגונה שתשאיר אותם בהיכל התהילה המזוייף. עלינו לומר לשופטים את האמת בפנים: הדרך הנואשת בה אתם נתפסים בשארית הכח בשאריות הרייטיניג שנשלחות לעברכם על ידי התקשורת, אינה מוסיפה לכם כבוד.

"הציבור חכם ואינטלגנטי הרבה יותר ממה שאתם חושבים. האזרחים רואים את ההתנהלות הזו ומבינים את משמעותה היח"צנית, זה לא מוסיף תמיכה למעמדו הירוד גם ככה של בית המשפט העליון. העובדה שפסיקות הרייטינג הללו הן תמיד בסוגיות הנוגעות לדת ולטשטוש צביונה היהודי של המדינה, רק מוכיחה כמה הייאוש משחק תפקיד משמעותי בתהליך הזה. אלו לא פסיקות, אלו הצגות.

"שופטים נכבדים, דעו, הזיכרון היחיד שאתם משאירים הוא גיחוך ומבוכה. אתם תשאו באחריות לדם הרע שאתם שופכים על מדורת מלחמת התרבות שתשרוף את כל החוטים המקשרים את החברה הישראלית. זכרונכם ישאר לדראון עולם, כעריצים שניסו לחסל את תורת ישראל. אתם תיעלמו בתהום הנשיה של אויבי היהדות בכל הדורות, והיהדות הנאמנה תחיה לנצח נצחים".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "יהיה חוק עוקף בג"ץ ולא בג"ץ עוקף שבת, בית המשפט מנסה לעקוף את תורת ישראל, ולשנות את מהות ותכלית שבת קודש, זוהי פרשנות עקומה שאינה מתאימה לתכלית החוק ולכוונת המחוקק, התחרות הקולקלת בין השופטים בשאלה מי יותר קיצוני מובילה אותם לפסיקות אבסורדיות והזויות, פסיקות אילו שומטות את הבסיס הציבורי עליו הם יושבים, השבת לא תהיה מוחלשת – הבג"ץ הוא זה שנחלש".

פסק דין מכור מראש: הערכות להחלטת בג"ץ בעניין המרכולים בשבת

בתוך כך, חברי סיעת יהדות התורה החליטו להעלות לדיון בכנסת את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (חובת אישור חוקי עזר שעניינם ימי המנוחה על ידי שר הפנים), התשע"ז – 2017, המחייבת אישור שר הפנים לכל היתר של רשות מקומית לפתיחת עסקים השבת.

"במשך אלפי שנים מסרו היהודים את נפשם על שמירת השבת", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק מטעם יהדות התורה. "גם בתקופות קשות בהיסטוריה של העם היהודי, שבהן ניסו גורמים שונים לגזור גזירות ולאסור את שמירת השבת דוגמת זמן שלטונם של היוונים, הרומאים והקומוניסטים, ששמירת השבת הייתה כרוכה בסיכון לגזר דין מוות או בהגליה לסיביר, שמרו היהודים על השבת במסירות נפש".

בהצעת החוק מוזכר פסק הדין של בית המשפט העליון המתיר פתיחת מרכולים בשבת, ונמתחה ביקורת נוקבת על עמדת העליון, שלטענת יוזם ההצעה ניתנה בניגוד להחלטת הרשות המבצעת. "פעילות מסחרית המתקיימת בשבת פוגעת בבעלי עסקים קטנים שאינם יכולים להתחרות בגופים מסחריים גדולים המקיימים פעילות בשבת", נכתב בדברי ההסבר.

בהסבר להצעת החוק של ח"כ משה גפני נכתב עוד כי "אישור לפתיחת עסקים בשבת מעניק הלכה למעשה היתר לטייקונים תאבי בצע להתעשר ביום המנוחה על חשבונם של עובדיהם הזוטרים, אשר במקום לבלות את יום המנוחה השבועי בשלווה בחברת בני משפחותיהם, נאלצים לוותר עליו ולעבוד ברשתות בעלי הממון.

"לפיכך, מוצע לקבוע כי לא יהיה תוקף לחוק העזר המסדיר פתיחת עסקים וסגירתם ביום המנוחה, אלא אם כן אושר חוק העזר על ידי שר הפנים. כמו כן, לאור הפרת הסטטוס קוו בעקבות החלטת בג"ץ על אישורו של חוק עזר לעיריית תל אביב, מוצע לקבוע כי כל חוק עזר בעניין פתיחת וסגירת חנויות ומסחר שנחקק לאחר 1 בינואר 2014 לא יהיה תקף, אלא אם כן קיבל את אישורו של שר הפנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תחזקנה ידיכם של הני שלוחי דרבנן השומרים על גחלת היהדות הנאמנה במסירות נפש יום ולילה לא ישבותו. כה לחי.

אני לא מבין מה ההפתעה הרי זה ידועה שבגץ דמולני הרי זה מה שהשרה שקד מנסה לעשות פשות חייב להפוך את שילטון הבגץ האילטיסיטי שמואלני מובהק למשהו שיכלול את מיגוון האוכלוסיה חייב לחוקק חוק שיחזיר לניבחרי הציבור את השליטה אחרת הם כמו מופע של בובות ממריונטה. חד וחלקף

בס"ד
"מרים" "נאור"

והיו דראון עולם 'בדראון 'מרומז המילה נאור וד'ל ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא

שבבני ברק יפתחו חנויות ביום הזכרון בטענה שכל רשות מקומית עושה כבתוך שלה! האם זהיעבור

תבטלו כבר את המוסד המטופש הזה, רק צרות הם עושים.

הכל בגלל השחיתות והחקירות של ביבי
שופטי העליון השתבשה עליהם דעתם
כשהם רואים שהם מנוהלים בידי ראש ממשלה נחקר ומושחת
ולכן רואים פסיקות חמורות כאלו נגד השבת
ויכול להיות גם שהם משלמים לביבי או שביבי משלם להם
יש כאן קשר ברור של 'הון ושלטון' ושל 'משפט ומספח'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture