Abed Rahim Khatib/ Flash90

חמאס: לא נספק מידע על הנעדרים בתמורה למחבלים במנהרה

בכיר חמאס ענה להודעת ישראל כי לא תאפשר לחלץ את גופות המחבלים ממנהרת הטרור בלי התקדמות בסוגיית הנעדרים: "לא נספק מידע. מבחינתנו הם קבורים בארצם" • ארגון שמאל עתר לבג"ץ: מניעת פינוי גופות מהווה הפרה בוטה לכללי המשפט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון עדאלה והארגון הפלסטיני אל מיזאן עתרו אמש (חמישי) לבג"ץ בדרישה לאפשר לצוותי חילוץ בעזה להתקרב למרחק של פחות מ-300 מטרים מגדר המערכת כדי לחלץ את חמשת הלכודים במנהרה שהופצצה השבוע בידי צה"ל. לדברי העותרים, יש חשש כבד לחיי נעדרים, וכי מניעה של פינוי גופות היא הפרה בוטה של כללי המשפט הישראלי והמשפט הבינלאומי.

במקביל, בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס דחו את הצעת ישראל לאפשר חיפוש תמורת התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים. בדרום נמשכת הכוננות הגבוהה מחשש לתגובה של הג'יהאד האיסלאמי.

העותרים, בהם אביו של אחד הנעדרים, טוענים כי פעולות צה"ל באירוע זה הן בלתי חוקיות."מניעת המשיבים לאפשר חיפוש, חילוץ ופינוי פצועים לבתי חולים, העלולים למות מפציעותיהם כתוצאה מההתקפה הישראלית, ומניעת פינוי גופות של הרוגים מאזורים הנתונים כעת בשליטתם המלאה מהווה הפרה בוטה למשפט הישראלי ולכללי המשפט הבינלאומי המחייבים את מדינת ישראל", נכתב.

עורכת הדין מונא חדאד מעדאלה טענה בעתירה כי מפקד פיקוד הדרום ומתאם פעולות הממשלה בשטחים משתמשים בחייהם של הלכודים כקלפי מיקוח."המשיבים למעשה מבקשים כי אותם אנשים לכודים, והיכולת לאתרם ולחלצם, ישמשו 'קלף מיקוח', אשר נפסלו זה מכבר על ידי בית משפט מכובד זה, שכן אין ביכולתם בשום דרך להצדיק את הפגיעה העמוקה הבלתי נסבלת בחייהם וכבודם של הלכודים". בהקשר זה נטען בעתירה כי בית המשפט קבע בעבר שאין לעצור אדם במעצר מנהלי כאשר המטרה היא שאותו אדם ישמש כקלף מיקוח, ולכן, הדבר תקף גם במקרה זה.

מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נמסר כי הוא "פועל בשיתוף פעולה מלא עם מערכת הביטחון וצה"ל לגיבוש מענה משפטי לאירוע ולצורכי הביטחון. יובהר כי הבקשה לחפש גופות ופצועים הגיעה לישראל מהצלב האדום. בחוות דעתו הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי לפי המשפט הבינלאומי ולפי פסיקת בג"ץ ניתן למנוע את החיפוש או להשהות אותו לאור שיקולי הביטחון אותם הציגו הגורמים הרלוונטיים.

"עוד נבהיר למען הסדר הטוב שאין שחר לטענה כאילו נקבע כי חובה על הממשלה לאפשר לארגוני הטרור הפועלים בעזה לאסוף את גופות המחבלים. תשובת המדינה המפורטת בעניין זה תוצג בפני בג"ץ".

כזכור, אתמול נמסר בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי "בעקבות פניית ארגון הצלב האדום בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל השבוע, שוחח אלוף מרדכי עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו. אלוף מרדכי הבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים".

בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס דחו את הצעת ישראל לאפשר חיפוש תמורת התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים. בכיר בג'יהאד האיסלאמי בעזה אחמד אל-מודלל אומר כי הנעדרים לא יושארו בתוך האדמה וכי ארגונו ישתמש בכל הדרכים העומדות לרשותו כדי להוציאם ולהביאם לקבורה. גם מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס בעזה, אמר כי לא יימסר שום מידע על השבויים הישראלים תמורת חיפוש אחר הנעדרים.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני הודיעה הבוקר רשמית כי חמשת הנעדרים הוכרזו כהרוגים. לפיכך, מספר המחבלים שנהרגו בפיצוץ המנהרה עלה ל-12, לצד 11 נוספים שנפצעו. במקביל הגיב בכיר חמאס מחמוד א-זאהר לדברי מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי ואמר: "לא נספק מידע על הנעדרים לישראל בתמורה לאיתור הנעדרים במנהרה. מבחינתנו הם קבורים בארצם".

החלטת ישראל באה לאור דרישת משפחות חיילי נעדרי מבצע צוק איתן. "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה", אמרה משפחת גולדין. "היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו".

בהודעה של משפחת שאול נמסר: "לאור הפרסומים בשעות האחרונות על כך שחמאס מבקש מהצלב האדום להפעיל לחצים על ישראל על מנת להתיר להם לאתר את אנשיהם במנהרה שהופצצה, אנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת החמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי החמאס חפרו וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה מתי תבוא ההתקפלות הישראלית

נראה מתי תבוא ההתקפלות הישראלית

מנהרות זה כן חוקי? לתשומת ליבך מנדלבליט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture