אמסלם וארדן. Yonatan Sindel/Flash90

ארדן ימנע קידום? חוק ההמלצות אושר בוועדת השרים לחקיקה

הצעת החוק של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם המבקשת לאסור על המשטרה לפרסם המלצותיה לאחר חקירה התקבלה. ביטן ושקד סיכמו שהוא יקודם רק בהסכמת המשרד לביטחון הפנים. זאת, לאחר שהשר ארדן הביע התנגדות לנוסח המוצע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק ההמלצות, לפיו ייאסר על המשטרה להמליץ לפרקליטות על העמדה לדין בתום חקירה. החוק אושר בוועדה בעקבות הסכמות שהושגו בין יו"ר הקואליציה ביטן לשרת המשפטים שקד, הקובעות כי החוק יקודם רק בכפוף לאישור המשרד לביטחון פנים.

ההחלטה מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שפרקליט המדינה שי ניצן הביע התנגדות לחוק, ואמר כי הוא "לא רואה תועלת בסתימת פיות למשטרה". ניצן התייחס להצעת החוק שהגיש ח"כ דודי אמסלם במהלך הדיון בוועדת השרים ואמר כי יש צורך בהמלצות המשטרה "כדי להבין את התיק יותר טוב. החוקרים היו מעורבים ואני רוצה לשמוע אותם. יש משמעות חשובה להמלצות".

"כתב אישום מוגש כשיש תשתית ראייתית ושיש עניין לציבור", אמר ניצן. "הנוהל הוא שהמשטרה אומרת רק אם יש תשתית ראייתית. כמעט תמיד שהמשטרה ממליצה לגנוז אז גונזים ואם לא תהיה המלצה הפרקליט המלווה יצטרך לקרוא ביסודיות. זו תהיה פגיעה בעבודת המשטרה ועבודת הפרקליטות".

עוד הוסיף ניצן כי אינו מצליח לראות את התועלת בהצעה. "זה יגרום עינוי דין גם לחשודים וגם למתלוננים", אמר. "יש גם את זכות הציבור לדעת. למשל כשיש ראש עיר, הציבור זכאי לדעת שהמשטרה סבורה שהתגבשה תשתית ראייתית. לגבי ההצעה שהמשטרה סבורה שאין תשתית ראייתית מספקת היא תסגור בעצמה – זה רעיון מעניין. אם יתברר ש-99% מהמלצות המשטרה מאומצות – כדאי לחשוב על העניין".

שרת המשפטים איילת שקד סיכמה את הדיון באומרה: "היה דיון טוב וענייני. החוק ישונה בכנסת בהסכמה עם שרת המשפטים והשר לביטחון פנים ויחזור לפני קריאה ראשונה לוועדת שרים לחקיקה. כבר עכשיו יש הסכמה עם המציעים שיהיה מדובר רק על אי פרסום ובחקירות עם פרקליט מלווה לא תהיה המלצה אלא רק סיכום דיון". ארדן מסר מוקדם יותר כי הוא תומך באי-פרסום המלצות אך מתנגד להחלטה לאסור על המשטרה להעביר את ההמלצות עצמן לפרקליטות.

מוקדם יותר היום אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הוא אינו תומך בקידום החוק והבהיר כי יתנגד לו גם לפי הנוסח הנוכחי שלו. לדבריו, "אין דרך לסיים חקירת תיק ולהעבירו לפרקליטות מבלי שהחוקרים יצרפו אליו את עמדתם המקצועית והערכתם לגבי הראיות שנאספו על ידם".

מוקדם יותר אמר ח"כ דוד אמסלם (ליכוד), יוזם החוק, כי אין למאמצי החקיקה קשר לנתניהו, וגם החוק הצרפתי כלל לא קשור לראש הממשלה המכהן. לדבריו, יש לו דין ודברים עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהביע התנגדות לחוק: "נעביר את החוק בעזרת השם, נשב איתו ונתאם איתו הכול, יהיה בסדר".

אמסלם הבהיר באולפן ynet: "החוק הזה נדרש למדינת ישראל ולאזרחי מדינת ישראל. מדובר בחוק שנוגע למאות אלפי אזרחים במדינת ישראל במצטבר. בסופו של עניין אני לא יודע מה זה חוק פרסונלי. אם אנחנו עכשיו מעלים את קצבת הזיקנה בגלל שנתניהו יכול ליהנות מזה, זה חוק פרסונלי?".

לדבריו, "אולי אתם לא רגילים, אבל אני דואג לעם ישראל, אולי זו לא תשובה שאתם יודעים לקבל או לא מאמינים לה". על הקשיים שמערימות עליו שותפותיו הקואליציוניות אמר: "החוק לא יעוקר כי אנחנו פחות או יותר יודעים מה המתווה שלו. אם צריך לשנות קצת פה, קצת שם – נעשה את ההתאמות. זה לא משבר בתוך הליכוד, אין דבר כזה, הליכוד זו חטיבה אחת שבסוף תפעל בהתאם למה שיוחלט".

בנוגע לחוק הצרפתי אמר הח"כ: "אני מתעסק עם החוק הצרפתי כבר למעלה משנה וחצי, אני חושב שהוא גם נדרש למדינת ישראל ואני לא ארפה עד שהוא יעבור. אני תמיד בעמדה, בוודאי לגבי חוק יסוד, שאם המרכיבים הקואליציוניים או בכלל מישהו רוצה לדחות אותו כדי ללמוד אותו – ודאי שניתן לו. אני חושב שזה מתבקש וגם רצוי. אני מאמין בעיקרון. לכן אני חושב שאם זה ייקח עוד חצי שנה, עוד שנה, בכל מקרה זה לא קשור לנתניהו, זה לא משנה. לכן אני לא רואה את זה כדבר כל כך דרמטי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דווקא לשי ניצן הגיע הזמן
לסתום את הפה
ועדיף שיעשה את זה מעצמו
ויפה שעה אחת קודם
הוא הרי ראש הנחש של
הפרקליטות ברדיפה אחרי כל
מי שבא להם
באופן דורסני תוך רמיסת כל חוק
בשיטות אפלות
ועכשיו הוא מגלה שהוא גם
משתף פעולה בזה עם המשטרה
ושהם הזרוע הארוכה שלו בעצם
ולכן הוא מגן עליהם כל כך
השם ירחם עלינו
ומי שאמר לצרותינו דיי ייאמר
לפרקליטות דיי וישיב את
שופטינו כבראשונה בבי"א

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture