Yonatan Sindel/Flash90

הולך על כל הקופה: דרעי בהצהרת כוונות שנה לבחירות המוניציפליות

הסקרים הארציים אינם מאירים פניה לתנועת ש"ס ואריה דרעי יודע כי המבחן הגדול שלו יהיה דווקא בבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו בעוד שנה, ובהם ייאלץ להוכיח כי המפלגה עדיין מצליחה לתפקד. אלעד, בית שמש, עמנואל, רכסים ונתיבות במוקד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד פחות משנה יצעדו תושבי הערים השונות ברחבי הארץ לבחור את ראש העיר שלהם ואת חברי המועצה. כאשר הסקרים אינם מאירים פנים למפלגת ש"ס, כאשר חלקם אף מנבאים כי היא לא תעבור את אחוז החסימה, מבין יו"ר המפלגה, השר אריה דרעי, כי עליו לנצח קודם כל בבחירות המוניציפליות.

בישיבת הסיעה היום, בחר דרעי להתייחס לנעשה במספר ערים, כאשר בחלקם הוא ייאלץ להלחם לא רק בנטישת המצביעים, אלא גם בתנועת יחד, העשויה להתמודד בערים בהם קיבלה מספיק קולות בבחירות האחרונות לכנסת, בהם כזכור, נכשלו ולא הצליחו לעבור את אחוז החסימה.

באם יצליח דרעי בבחירות לרשויות המקומיות להוכיח כי הרבנים וקהל המצביעים עדיין נאמנים למותג ש"ס, הדבר יקל עליו את המלאכה לפני הבחירות לכנסת. באם ייכשל, זרם הנמלטים מהספינה הטובעת, תלך ותגבר. לכן, בחר השר דרעי ללכת על כל הקופה, ונתן הצהרה לגבי מספר ערים רלוונטיות, כפי שנפרט מיד:

תחילה התייחס דרעי לעיר בית שמש. "ראש העיר שלנו משה אבוטבול, מצליח לפתח ולשגשג את העיר. הוא צריך להמשיך בתפקידו ואנחנו נתמוך בו בכל הכוח. אין עוד ראש עיר שנותן כל כך הרבה סמכויות ותפקידים לכל המפלגות ומכבד את כולם. כולנו זוכרים כיצד כולנו התגייסנו למענו ופעלנו יחד ימים ולילות למען הצלחתו. אבוטבול ימשיך בתפקידו".

לא ברור ששאר ראשי המפלגות החרדיות רואים עין בעין את דבריו של דרעי לגבי בית שמש, לא שהם חלוקים על דברי השבח שחלק לראש העיר המכהן, אך בעיר בה יש למפלגות המקומיות המייצגות את הפלגים השונים של יהדות התורה יותר נציגים ממפלגת ש"ס, נראה כי לפחות בדגל התורה ידרשו את ראשות העיר לעצמם, לשמוליק גרינברג או למשה מונטג. גם באגודת ישראל עדיין לא נאמרה המילה האחרונה לגבי הנעשה בעיר.

בהתייחסות לעיר עמנואל אמר דרעי: "רוב הציבור, תושבי המקום נמנים על אנשינו, וגם בבחירות הקרובות מועמד ש"ס ימשיך להוביל ולהצעיד אותה קדימה". בעיר רכסים, ראשות העיר שייכת לש"ס בבחירות הבאות, במסגרת הסכם עם דגל התורה. "במסגרת ההסכם בין המפלגות, מועמד ש"ס יתמודד לראשות המועצה כמועמד מוסכם של הציבור החרדי", אמר היום דרעי.

בשלב זה עבר דרעי לדבר על העיר אלעד, שם נחלה ש"ס כישלון נחרץ כאשר מועמדה בבחירות הקודמות לראשות העיר הפסיד במירוץ לראש העיר המכהן, ישראל פרוש. "רוב תושבי העיר נמנים על הציבור הספרדי, ציבור בני התורה. ראשות העיר שייכת לתנועת ש"ס. נלכד את כל הכוחות ונצליח בעז"ה לעמוד במשימה", אמר היום דרעי.

האם יש לשרוליק פרוש סיבה לדאגה? על פניו נראה כי התשובה שלילית. הנה חלוקת הקולות בעיר בבחירות האחרונות לכנסת. ש"ס – 6193. ג' – 5000. יחד – 2094. הגר"מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של יחד, הצהיר לאחרונה כי המוצא העדתי אינו מהווה שיקול וכי יתמכו במועמדים על פי פעילותם. בביקור שקיים בעיר אלעד, הביע תמיכה נחרצת בישראל פרוש. בחשבון פשוט, יהדות התורה ויחד יתנו לפרוש את הקדנציה השנייה.

לסיום התייחס דרעי לעיר נתיבות, שם מתגוררים הרבנים לבית אברג'יל, שכידוע, אביהם, הגאון רבי יורם זצוק"ל, תמך בבחירות האחרונות לכנסת בתנועת יחד. דרעי ינסה להביא לתמיכתם בתנועת ש"ס לפחות בבחירות המקומיות. "מחר אני בסיור מקיף בכל המוסדות בעיר. המטרה שלפנינו ללכד את כלל הציבור הספרדי. נגדיל את הכוח החרדי בעיר", הצהיר דרעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לציבור החרדי נמאס מהמחלוקות הללו
תתאחדו ותרוויחו
לא כולם צריכים להיות כמו ביבי שאצלו הכל 'הון ושלטון'

איתך אריה באש ובמים תמיד!!!??
אתה עוד תצליח ותגדל עד מאוד, אל תפחד ואל תחת… אתך תמיד לעד. תזכור זאת ואל תשכח, הבטחה כמוסה…
??

נתונים של עמנואל מהבחירות לכנסת 33% שס 29% ג 26% יחד.
למה דרעי כל כך בטוח שהוא ינצח במקום הזה כשלפי ההערכות ג' כיום בסביבות 35% אחרי האכלוסים?

אולי אחרי הבומבה שקיבל היום יום שני אולי יתאשת אולי יחזור להבין שלא הוא הביג בוס על העולם שישנם הרבה אנשים שרוצים שלום ושלווה ולא כעסך ובלאגן די נמאס לנו נמאס לנו נממממאאאאססססס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture