פלאש 90

המתיחות הביטחונית: סוללת כיפת ברזל הוצבה בגוש דן

יממה לאחר שדווח על פריסת סוללות כיפת ברזל במרכז הארץ, הותר לפרסום כי אחת הסוללות הוצבה בגוש דן • הערכה במערכת הביטחון: תגובה להשמדת המנהרה אינה שאלה של 'אם' אלא 'מתי'. בינתיים, המצרים מנסים להרגיע את הרוחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צה"ל פרס סוללה של מערכת כיפת ברזל בגוש דן – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בשבועות האחרונים נפרסו ברחבי הארץ סוללות על רקע המתיחות הגוברת בגבול עזה, לאחר פיצוץ מנהרת הג'יהאד האסלאמי לפני כשבועיים. צפו בתמונות של מערכת כיפת ברזל ברחבי הארץ. צילום: פלאש 90

בנוסף, בצה"ל מתגברים בימים האחרונים את האבטחה סביב העבודות על המכשול הקרקעי מול רצועת עזה, בין היתר גם כוחות מיוחדים לוקחים חלק במאמץ ההגנה. זאת על מנת להכין תגובה מהירה למקרה שהג'יהאד יחליט לפעול ובנוסף לאפשר את המשך העבודות על המכשול.

הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שתהיה תגובה של הג'יהאד האסלאמי. בימים האחרונים השלימו בצה"ל את פריסת סוללות כיפת הברזל בדרום ובמרכז הארץ ובעוטף עזה המתיחות הגבוהה מורגשת מאוד.

בצה"ל מדגישים כי מירב המאמץ מתקיים על מנת להמשיך את שגרת חייהם של אזרחי עוטף עזה, אולם החקלאים לא מורשים לעבד את אדמותיהם סמוך לגדר הגבול ללא אישור מצה"ל ותושבי הסביבה הונחו שלא להתקרב לאזור הגבול או לעמוד במקומות חשופים מחשש לתקריות צליפה. במקביל, קציני הביטחון הונחו לעדכן את הצבא על קיום אירועי הומי אדם.

בתוך כך, מקורות פלסטיניים ברצועת עזה מסרו ל-ynet כי מצרים מפעילה לחץ כבד על אירגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה שלא לפתוח במערכה מול ישראל. לעת עתה, הג'יהאד האיסלאמי מקשיב למצרים, למרות שאיראן היא הפטרון שלו. בחודשים האחרונים קיים קשר קבוע בין הג'יהאד האיסלאמי לבין מצרים, ובארגון גאים בקשר הזה ומעוניינים לשמור עליו. לכן יש, למצרים יכולת להפעיל עליהם לחץ כדי למנוע הסלמה צבאית.

(בוידאו: שיגור כיפת ברזל מלב ים. צילום ארכיון: דובר צה"ל)

ההשפעה של מצרים על רצועת עזה בימים אלה גדולה יותר מההשפעה האיראנית. הלחץ שמופעל על הג'יהאד האיסלאמי מגיע גם מחמאס, שהנהגתו אינה מעוניינת בשלב הנוכחי בהסלמה, בעיקר מתוך הבנה שהסלמה כזאת עשויה למוטט את תהליך הפיוס. בחמאס יודעים שפעולת נקמה צבאית גדולה של הג'יהאד האיסלאמי תגרור אותו בעל כורחו לתוך המערכה.

המתיחות בדרום מורגשת מאז שצה"ל השמיד את המנהרה שחפר הג'יהאד האיסלאמי מעזה לתוך שטח ישראל. בפיצוץ, לפני כשבועיים, נהרגו 14 מאנשי הג'יהאד האיסלאמי והחמאס, בהם בכירים. לאחר הפיצוץ ותוצאותיו הקשות, הג'יהאד האיסלאמי הכריז כי הוא רואה בפעולה "הכרזת מלחמה". ההערכה בישראל היתה, שהארגון הקיצוני יתקשה להבליג ויחפש דרך לנקום. על רקע זה שלחה ישראל מסר אזהרה חריף, בו איימה להגיב בתוקפנות, גם נגד החמאס, אם הג'יהאד האיסלאמי ינסה לבצע פיגועי נקמה.

"הג'יהאד רוקם מזימה ומשחק באש, נגיב בעוצמה גם נגד חמאס", אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי בסרטון שפירסם במהלך סוף השבוע, שבו אף איים במרומז לפגוע במנהיגי הארגון. בג'יהאד האיסלאמי הגיבו לאיום של האלוף מרדכי: "האיומים האלה חושפים את הכוונות האמיתיות של הציוניים. זכותנו להגיב על כל תוקפנות ובתוך כך גם הזכות להגיב על פשע התוקפנות נגד מנהרת ההתנגדות, שגרם למות לוחמים מהזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד", נאמר בהודעה שפרסם.

בפתח ישיבת הממשלה שלשום הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדינת ישראל תראה בחמאס אחראי לכל התקפה מרצועת עזה. "בימים אלה יש עדיין מי שמשתעשע בלנסות התקפות מחודשות על ישראל", אמר נתניהו. "היד שלנו תהיה קשה מאוד עם כל מי שינסה לתקוף אותנו או יתקוף אותנו, מכל גזרה שהיא".

//www.jdn.co.il/video/906939

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מספיק להבהיל סתם את האנשים, זה איסור גמור
כבר אמר קובי פינקלר בקול חי בבוקר, ועוד מומחים, שזה כבר שבועיים ככה, וכך עושים אחרי כל פעולה כעין המנהרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture