בית חרושת לחירשות / אברומי נויבירט

טורו השבועי של אברומי נויבירט: על אירוע שהסתיים בחירשות, צרידות ופנטומימה, ועל שמחה משולשת ב'גני הדקל'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישבנו כמה חברים בחתונה של ידיד. מימיני יואל, משמאלי מרדכי, מלפני יוס'ל ולצידו אשר. הגישו לכל אחד מאתנו צלחת מרכזית עמוסה בכבד, שהוא, כך מסתבר, מצמיא. הרמקולים פלטו מטעני דציבלים, ואני צווחתי ליוסי שיגיש לי את הסאן־בנדטו. אך בגלל המוזיקה שניסרה לנו את עור התוף, הבין יוסי שביקשתי את בקבוק האשכוליות. הוא אדיב, נורא, לכן הגיש גם מזג עבורי מלוא הכוס משקה אשכוליות מבחיל. צעקתי לו תודה מקרב לב והוא ענה לי בקולי קולות שהשעה תשע וחצי. אושי צווח בזעם "מי המציא את הרמקולים, צריך היה לנעול אותו בחדר אקוסטי מוקף מערכות הגברה וסאב וופר, וטיפין טיפין להגביר את עוצמת הווליום עד שתצא נשמתו בקול רעש גדול". שמע זאת יואל והתערב בשיחה בהכריזו ש"תרגיעו, אבי גבאי לא חוזר למקורות. הוא רק שותה עם קש מנדטים מהימין".

בלהט הויכוח והחלפת הצעקות שלא היו קשורות האחת לרעותה, עברתי נושא ועדכנתי את יואל על דוצ'ל־נגידוביץ שירד מנכסיו. יואל נראה מופתע, תפס את ידי בשתי ידיו בחדווה, ובצרחות ירה צרור איחולים קולניים "וואו, איך אני שמח בשבילך" ועל פניו נסוך אושר השמור לאנשים שמאוד מפרגנים מטבעם. מרדכי היושב לשמאלי ויודע שתעשיית המוזיקה מרתקת אותי, סיפר לי בשאגות אימים על הדיסק החדש של מוטי שטיינמץ, ואני בתגובה נלהבת צווחתי "כן, כן, שמעתי. בטח הולך להיות קידוש ענק מפוצץ בסלבריטיז". הוא לא הבין מה אני רוצה, ואני לא הבנתי למה הוא לא מבין, וכולם גם יחד לא הבינו למה לכל הרוחות לא נופל הפקק של החשמל מעוצמת הרעש שבוקע ממגברי האימה המטווחים את אוזננו, ולכולנו כבר נמאס לצרוח, אז החלטנו להתכנס בשתיקה, ואכן מאותו רגע עד לסוף האירוע לא חדלנו מלהמשיך ללהג ולפטפט אפילו לדקה, תוך קריעת מיתרי גרוננו והתעללות מזוכיסטית בעור תופינו. בסיומו של אירוע אמדנו את הנזקים ומצאנו את עצמנו חירשים, צרודים, ומתַקשרים בפנטומימה.

ולזירה אחרת: לפני כמה ימים זכיתי להשתתף בשמחה משולשת קצוות שהתקיימה בגני־הדקל בבני־ברק. שולבו בה חנוכת ביהמ"ד המחודש 'דברי שלום' שברחוב מהרש"ל, הכנסת ס"ת קטן במימדיו וגדול בהידורו, ושמחת סיום הש"ס. אתמקד בצלע השלישית. הסיום שערך ר' גדליהו אהרן בינג, בנו בכורו של רב ביהמ"ד ומהדיר ספרי הרש"ש 'נקודות הכסף', הגה"צ המקובל רבי יחזקאל בינג שליט"א.

אחסוך בתאור הדקורציה שהיתה קילורין לעינים, (וסמל האירוע שעוצב בס"ד ע"י כותב השורות. כאן המקום לגילוי נאות…) הקולינריה שהיתה תאוה לחיך, הוירטואוז מאיר אדלר שליהטט על הקלידים, הזמר חיים פולק והגראמער יוסף צבי ניילנדר שהנעימו את האירוע – ואתייחס למסמר הערב מבחינתי – נאומו הקצר ומלא הלהט של אהר'לה, חתן השמחה.

וזה היה תוכן דבריו: "מודה אני להשי"ת על החסד הגדול שעשה עמדי שזיכה אותי לאחר שש שנות עמל ויגיעה לסיים ש"ס תלמוד בבלי, דבר שלא פללתי לזכות בו. כעת הנני מבין היטב את משמעות הפסוק "כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה" שהרי לב יודע מרת נפשו ויודע אני שמצד עצמי איני ראוי לזה כלל ועיקר. אינני תלמיד חכם ועילוי גדול, אלא יהודי פשוט שמנסה לעשות נחת רוח לבוית"ש, ולמרות זאת הקב"ה נתן בי את החכמה, הדעת, התבונה והזכות ללמוד דף אחר דף, מסכת אחר מסכת, ובכך להגיע ליום הגדול הזה. עד הנה עזרוני רחמיך ולא עזבוני חסדיך לעמוד כאן מתוך בריות גופא ונהורא מעליא. כשהתחלתי את הלימוד בחור הייתי, וכעת הנני עומד כאן לאחר הקמת בית נאמן בישראל בס"ד, ומבקש אני על העתיד ואל תטשני ה"א לנצח שיתקיים בי המשך הפסוק "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך" שאזכה להעמיק בתורה הקדושה שהיא ארוכה ורחבה מיני ים. כי את הלימוד עד כה עשיתי עם חברותא בשם 'מתיבתא', וכאשר העיר לי מישהו על החסרון בעמל התורה אזי השבתי לעצמי שטוב בעיני הקב"ה לימוד דף הגמרא שלי בלב שבור שחסר את עמל התורה מאשר עם לב שלם מעמל התורה".
אהרל'ה ידידי. ריגשת אותנו בדבריך. בעת שנאמת מעל הפודיום סרקתי בעיני את הקהל הגדול שישב פעור פה ונרגש. פה ושם יכולתי להבחין ביחידים עם ברק ולחות חשודה באזור העינים. לך ולי יש משהו משותף. העקשנות. אני סימנתי לי מטרה לכתוב טור קבוע בעיתון. אתה לעומת זאת, סימנת לך כמטרה לסיים את הש"ס תוך שש שנים. דף מידי יום. דפיים – וינוחו בם – מידי שבת, והנה תראה אותך, בעיקשותך גם יכולת וסיימת. אשריך שהתעקשת על דברי תורה.

ולגבי דרשתך הקולעת. בהגיע היום תזכור מי הראשון שצפה לך עתיד מזהיר בע"ה כנואם בחסד. וכמובן, עשרה אחוז מהתשלום הראשון… אתה יודע… עם כל הכבוד, משכר כתיבה בעיתון אי־אפשר לרכוש את הש"ס השלם של 'עוז והדר' על מאה שלושים וחמשה כרכיו.

לתגובות: [email protected]

הטור התפרסם בעיתון 'בקהילה'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחחח….
טור נפלא, נפלא, נפלא.
הווליום בחתונות כבר ממזמן הפך לבלתי מתקבל על האוזן, תרתי משמע.
חזק ואמץ, עלה ופרח, רוץ וכבוש.

אתמול היה חתונה בסערט בחיפה באולמי תפארת,
היה מחריש אוזנים כנראה שהחיפאים אוהבים לצאת צרודים וחירשים מחתונות
אחרת אני לא ודע להסביר למה היה כ"כ בקול
אני כירושלמי לא מכיר כ"כ בקול
אולי שמישהו יקום ויעשה מעשה

חחחחח
טור שנון וחזק!! נהניתי.
תודה רבה הצלחת לשמח בחורה בישראל

סמל מדהים…
זה ציור או גרפיקה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture